۰
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۵
فرماندهی عملیات مشترک عراق:

عناصر مسلح سنجار را ترک کردند

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق از خروج همه عناصر مسلح از سنجار خبر داد.
عناصر مسلح سنجار را ترک کردند
سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق از خروج همه عناصر مسلح از سنجار خبر داد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، تحسین الخفاجی٬ سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز پنج‌شنبه (سوم دسامبر) اعلام کرد که همه عناصر مسلح سنجار را ترک کردند.
به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی اظهار کرد، طبق توافقنامه بین دولت مرکزی و اداره اقلیم کرد در شمال این کشور، نیروهای فدرال وظیفه کنترل مناطق و تأمین امنیت در سنجار را بر عهده دارند.
الخفاجی همچنین تصریح کرد که پلیس فدرال وابسته به دولت مرکزی در داخل منطقه و مرزبانان نیز در خارج از منطقه، در مرز عراق و سوریه مستقر هستند.
وی ضمن تشریح روند مذاکره با پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان) در منطقه گفت: "‌دولت مرکزی و فرمانده عملیات مشترک با مشورت گروه‌های وابسته به پ.ک.ک تلاش‌های زیادی انجام داده‌اند تا زمینه اجرای توافق را فراهم کنند. فرماندهی عملیات نینوای غربی٬ مسؤولیت پرونده امنیتی در سنجار را بر عهده دارد".
منابع امنیتی ترکیه هنوز خروج تروریست‌ها از منطقه را تائید نکرده‌اند.
گفتنی است دولت مرکزی عراق و اداره محلی کرد شمال این کشور ۹ اکتبر سال جاری توافقنامه‌ای به منظور ایجاد ثبات و امنیت در سنجار به امضا رساندند. براساس مهم‌ترین بند این توافقنامه، پ.ک.ک و گروه‌های وابسته باید به حضور خود در سنجار پایان دهند.
کد مطلب: 140851
برچسب ها: عراق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *