۰
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۰۶

معافیت خانه مسافرهای گیلان از پرداخت مالیات

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: مزایای بسیاری برای خانه مسافرهای استان در نظر گرفته شده که بارزترین آنها بیمه و معافیت از پرداخت مالیات است.
معافیت خانه مسافرهای گیلان از پرداخت مالیات
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: مزایای بسیاری برای خانه مسافرهای استان در نظر گرفته شده که بارزترین آنها بیمه و معافیت از پرداخت مالیات است.
حمید رضا آذرپور روز شنبه  در گفت و گو با ایرنا افزود: شرکت‌های مجری خانه مسافر موظف به تبلیغ مزایای دریافت مجوز و جلوگیری از معضلات
امنیتی و اجتماعی هستند.
وی اضافه کرد: بهره مندی از تسهیلات، یارانه‌های انرژی، بروز رسانی امکانات و تجهیزات مواردی است که مالکان واحدهای استیجاری غیر مجاز باید از آنها آگاه و نسبت به دریافت پروانه بهره برداری ترغیب شوند.
وی با بیان آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی خانه مسافرهای غیرمجاز در سطح استان از برنامه‌های در دست اقدام در خصوص ساماندهی خانه‌های مسافر خبر داد و گفت: مراحل شناسایی و برنامه ریزی طرح ساماندهی این واحدها انجام شده است و پس از هماهنگی با دستگاه‌های ذی ربط به اجرا خواهد رسید.
آذر پور ادامه داد: بیش از سه هزار خانه مسافر غیر مجاز در استان شناسایی شده‌اند که تاکنون دو هزار و ۶۰۰ خانه مسافر ساماندهی شده‌اند.
وی اظهار داشت: خانه مسافرهای غیرمجاز با اسکان گردشگران در شرایط خلاف مقررات، رعایت نکردن بهداشت، نداشتن تعرفه و بروز مشکلات انتظامی و اخلاقی معضلی برای گردشگری استان محسوب می‌شود.
معاون گردشگری گیلان یادآور شد: اقدامات پراکنده در زمینه رفع این معضل کارساز نیست و باید تعامل ارگان‌های ذیربط در این زمینه بصورت منسجم انجام شود.
آذر پور با اشاره به تشکیل کمیته هماهنگی خانه مسافرهای استان گیلان در روزهای اخیر بیان کرد: در این جلسه پس از بررسی آخرین وضعیت خانه مسافرهای استان گیلان عملکرد مجریان طرح ساماندهی خانه مسافرهای استان مورد بحث قرار گرفت که با توجه به وضعیت استان در ایام بیماری کرونا که موجب متضرر شدن بسیاری از تأسیسات گردشگری شده است، مقرر شد تا اقدامات
حمایتی با کمک مجریان طرح برای خانه مسافرها پیش بینی شود.
وی با اشاره به ماده ۲ از فصل دوم در خصوص "شرایط، نحوه انتخاب و تعهدات مجری" که توسط این اداره کل شناسایی خواهد شد گفت: با توجه به عدم وجود مجری طرح ساماندهی خانه مسافر در سه شهرستان لنگرود، سیاهکل و املش این
اداره کل به منظور شناسایی شرکت‌های مجری طی فراخوانی از طریق روزنامه‌های رسمی کشور با درج شرایط قانونی در اسرع وقت اقدام خواهد کرد.
۱۶ رسته گردشگری در قالب ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹
مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۷۴
اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی فعالیت می‌کنند.
کد مطلب: 140902
برچسب ها: مالیات
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *