۰
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۷

آغاز انتخابات پارلمانی در کویت

انتخابات پارلمانی کویت امروز (شنبه) در میان تدابیر بهداشتی به پیشگیری از شیوع کرونا در این کشور آغاز شد.
انتخابات پارلمانی کویت امروز (شنبه) در میان تدابیر بهداشتی به پیشگیری از شیوع کرونا در این کشور آغاز شد.
به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، انتخابات شانزدهمین دور پارلمان (مجلس الامه) کویت امروز متفاوت از دوره‌های گذشته و در سایه تدابیر بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا آغاز شد.
 در این دور از انتخابات مجلس الامه کویت ۳۲۶ نامزد برای تصاحب ۵۰ کرسی در شانزدهمین دوره این مجلس در پنج حوزه انتخاباتی رقابت می‌کنند.
طبق این گزارش، ۵۶۷ هزار و ۶۹۴ شهروند کویتی واجد شرایط رأی دادن هستند و می‌توانند با حضور در مراکز اخذ رأی در حوزه‌های انتخاباتی مربوطه نماینده‌شان را انتخاب کنند.
طبق مصوبات وزارت بهداشت کویت به منظور جلوگیری از شیوع کرونا رأی دهندگان باید با ماسک در محل اخذ رأی حاضر شوند و پیش از ورود آنها به محل اخذ رأی مورد سنجش واقع می‌شوند. همچنین هرگونه تجمع در این مراکز ممنوع اعلام شده است.
این نخستین انتخابات در زمان نواف الاحمد الجابر الصباح، امیر جدید کویت به شمار می‌رود.
طبق گزارش رسانه‌ها، انتخابات امروز مجلس الامه کویت طبق قانون "تک رأیی" برگزار می‌شود؛ طوری که هر رای‌دهنده حق دارد که در حوزه انتخاباتی‌اش که ۱۰ عضو از آن پیروز می‌شود، تنها نام یک نامزد را به صندوق بیندازد که طبق گفته منتقدان، این قانون بر خلاف "مبانی روند دموکراتیک" است.
طبق قانون اساسی کویت، دوره زمانی مجلس الامه چهار سال میلادی از زمان برگزاری اولین نشست آن است و در طول شصت روز قبل از پایان آن دوره پارلمان جدید تشکیل می‌شود و اعضایی که دوره عضویت آنها به پایان می‌رسد، می‌توانند دوباره انتخاب شوند. دوره چهار ساله پارلمان جز در شرایط جنگی تمدید نمی‌شود و این تمدید نیز طبق قانون خواهد بود.
هشتم مهر ماه درگذشت صباح الاحمد الجابر الصباح امیر ۹۱ ساله کویت اعلام شد و پس از آن کابینه کویت نواف الاحمد الجابر الصباح، بردار ناتنی ۸۳ ساله وی را به عنوان امیر جدید معرفی کرد.
کد مطلب: 140934
برچسب ها: انتخابات کویت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *