کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پخش «قصه آرشاک» از تلویزیون

15 آذر 1399 ساعت 20:37

«قصه آرشاک» مستند پرتره آرشاک قوکاسیان دوبلور ایرانی، تولید جدید شبکه مستند سیما برای نخستین بار یکشنبه، ۱۶ آذر از تلویزیون پخش می شود.


«قصه آرشاک» مستند پرتره آرشاک قوکاسیان دوبلور ایرانی، تولید جدید شبکه مستند سیما برای نخستین بار یکشنبه، ۱۶ آذر از تلویزیون پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند، «قصه آرشاک» سیزدهمین مستند از مجموعه مستندهای دوبله و صدا به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی است و در ۵۷ دقیقه به جنبه‌های مختلفی از زندگی کاری استاد قوکاسیان می‌پردازد.
قوکاسیان (زاده ۶ مهر ۱۳۲۳) اولین دوبلور مسیحی ایرانی است، او در فاصله سال‌های ۱۳۳۹ تا اوایل سال ۶۲ به جای شخصیت‌های جوان در بسیاری از فیلم‌های سینمایی و سریال‌های ایرانی و خارجی گویندگی کرده‌ است. سپس به کانادا مهاجرت می‌کند و سال ۸۷ به ایران و به دنیای دوبله بازمی گردد.
این هنرمند تا امروز آثار درخشانی از خود بر جای گذاشته است، با این همه صدای او برای نقش «سعید» در سریال «دایی جان ناپلئون» در یادها مانده است. در فیلم های خارجی نیز مهمترین نقش گویی او در فیلم «محمد رسول الله (ص)» به جای شخصیت عمار است.
قوکاسیان در «قصه آرشاک» درباره ورودش به دوبله، دلایل مهاجرت و فعالیتش در کانادا و همچنین اتفاقی که منجر به بازگشت این دوبلور پیشکسوت به ایران شد، صحبت خواهد کرد.
«قصه آرشاک» یکشنبه ۱۶ آذر ساعت ۲۱ از  شبکه مستند پخش می شود و تکرار آن روز بعد ساعت ۲ بامداد و ۹ صبح خواهد بود.


کد مطلب: 140959

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/140959/پخش-قصه-آرشاک-تلویزیون

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir