۰
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۱۵

۱۰ مقصد گردشگری دورافتاده در جهان

بسیاری از مسافران در زمان ویروس کرونا، به دنبال مقاصد دورافتاده هستند تا هم یک تجربه هیجان انگیز داشته باشند و هم فاصله اجتماعی داشته باشند.
۱۰ مقصد گردشگری دورافتاده در جهان
بسیاری از مسافران در زمان ویروس کرونا، به دنبال مقاصد دورافتاده هستند تا هم یک تجربه هیجان انگیز داشته باشند و هم فاصله اجتماعی داشته باشند.
به گزارش چمدان، اخیراً ۱۶۹ کشور را با توجه به تعداد ورود و تراکم جمعیت مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و آنها را در مقیاس صفر تا ۱۰۰ برای تعیین مکانهای برتر برای یک تعطیلات در مکانی دورافتاده از نظر اجتماعی، لیست کرده است.

۱۰. ماداگاسکار
 ماداگاسکار که در حدود ۲۵۰ مایلی سواحل آفریقا واقع شده است، دومین کشور جزیره ای بزرگ جهان است که ۲۲۶۶۵۸ مایل مربع (۴۶ امین در جهان) را پوشش می دهد. با وجود بیش از ۲۶ میلیون نفر جمعیت، این جزیره تنها سالانه حدود ۲۹۱ هزار ورود گردشگر را مشاهده می کند.

۹. جمهوری قرقیزستان
 جمهوری قرقیزستان، کشوری با بیش از ۶.۳ میلیون نفر جمعیت در آسیای میانه است که سالانه حدود ۴۲۳ هزار نفر از آن بازدید می کنند. به علاوه، این کشور از نظر مساحت (۷۷۲۰۲ مایل مربع) در ردیف میانی لیست قرار دارد و در رتبه ۸۵ جهانی قرار دارد.

۸. بولیوی
 بولیوی، تنها مقصد آمریکای جنوبی در بین ۱۰ کشور برتر است، یکی از  کمترین تعداد ساکنین محلی در هر کیلومتر مربع را دارد (۱۰).  نمره ۷۹.۵ از ۱۰۰ این کشور کافی است تا کمی جلوتر از پاراگوئه، همسایه خود پیش رود، که با نمره ۷۵.۹ در خارج از ۱۰ برتر قرار دارد.

۷. بلیز
 بلیز که قصد دارد مرزهای خود را برای مسافران بین المللی در ماه اکتبر بازگشایی کند، تنها یکی از هفت مقصدی است که نمره کلی بالاتر از ۸۰ را کسب می کند. این کشور آمریکای مرکزی در یک سال عادی حدود ۴۸۹هزار گردشگر را به خود جذب می کند و حدود ۳۸۳ هزار شهروند را در خود جای داده است.

۶. پالائو
 تعداد متوسط ‌بازدید سالانه پالائو (۱۰۶ هزار) نفر است که تقریباً شش برابر جمعیت آن است و این کشور جزیره ای در غرب اقیانوس آرام را به یکی از دورافتاده ترین نقاط کره زمین تبدیل کرده است. پالائو با مساحت کل ۱۷۷ مایل مربع، در رده ۱۸۰ جهانی قرار دارد.

۵. بوتان
 در حالی که پادشاهی بودایی بوتان در جنوب آسیا در دهه های اخیر کمتر در انزوا قرار دارد، امتیاز ۸۴.۲ آن به اندازه کافی خوب است تا پنجمین مقصد توریستی دورافتاده جهان در میان ۱۷۰ کشور باشد.

۴. مغولستان
 مغولستان کمترین تعداد ساکنان محلی در هر کیلومتر مربع را دارد (دو نفر)، که از کشورهایی مانند استرالیا، ایسلند و کانادا پیشی می‌گیرد. در شرایط عادی سالانه حدود ۵۲۹۰۰۰ نفر از این کشور دیدار می‌کنند.

۳. وانواتو
 این جزیره در اقیانوس آرام جنوبی وقتی صحبت از دورترین مقصد تعطیلات در جهان باشد، به خوبی نمایان می شود. مجمع الجزایر وانواتو با نمره ۸۷.۵ از ۱۰۰ مغولستان را به سختی پشت سر می گذارد، در حالیکه هر ساله حدود ۱۱۶ هزار بازدید کننده را به خود جذب می کند.

۲. جزایر سلیمان
 جزایر سلیمان، که به دلیل نقش خود در جنگ جهانی دوم مشهور است، تنها با ۲۷، ۹۰۰ ورود گردشگر در سال، بدون شک در بین دور افتاده ترین مکان هایی است که مسافران می توانند از آن دیدن کنند. این دولت مستقل در شمال شرقی استرالیا شامل دوازده جزیره مهم و صدها جزیره کوچکتر است.

۱. کالدونیای جدید
 کالدونیای جدید در اقیانوس آرام جنوبی با داشتن چیزی بیش از ۲۸۴ هزار نفر و سالانه حدود ۱۲۰ هزار گردشگر، دور افتاده ترین مکان برای تعطیلات است. قلمرو این جزیره فرانسوی برای یک استراحت آرام، امتیاز قابل توجه ۹۲ از ۱۰۰ را به دست آورد.
منبع : travel pulse
کد مطلب: 140967
برچسب ها: گردشگری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *