۰
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۷

دانشجوی مطلوب از نظر نمایندگان مجلس

برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مناسبت فرارسیدن ۱۶ آذر با چند کلیدواژه پرتکرار این روز را به دانشجویان تبریک گفتند و «داشتن روحیه جهادی و انقلابی»، «اسکتبارستیزی» و حتی «مسئولیت‌پذیری» را از جمله انتظارات شان از دانشجویان برشمردند.
برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مناسبت فرارسیدن ۱۶ آذر با چند کلیدواژه پرتکرار این روز را به دانشجویان تبریک گفتند و «داشتن روحیه جهادی و انقلابی»، «اسکتبارستیزی» و حتی «مسئولیت‌پذیری» را از جمله انتظارات شان از دانشجویان برشمردند.
به گزارش ایسنا، ۱۶ آذر بیش از ۶ دهه است که به عنوان فرصتی برای گرامیداشت جایگاه دانشجویی و نقش دانشجویان در امور اجتماعی و سیاسی شناخته می‌شود؛ روزی که در آن سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران به دنبال سفر رییس‌ جمهوری وقت آمریکا به ایران، همراه با سایر هم‌کلاسی‌هایشان دست به تظاهراتی اعتراضی در محوطه دانشگاه زدند که با حمله نیروهای ارتش شاهنشاهی به شهادت رسیدند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حساب‌های کاربری خود در توییتر با گرامیداشت روز دانشجو بر لزوم استکبارستیزی، مطالبه.گری دانشجویان و علم‌آموزی تاکید کردند.
محمد مولوی نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات نوشت: «۱۶آذر روز دانشجو در حقیقت روز استکبارستیزی دانشجویان است.‏ اگر به نظر و علم دانشجو تکیه کنیم قطعا مشکلات کشور در امور اقتصادی، فرهنگی و... کمتر می شود. ‏دانشجو هم فقط نباید نظاره گر مشکلات و حوادث کشور باشد، باید برای حل مشکلات ارائه برنامه و تحلیل کند و از مسئولان مطالبه گری‬ کند.»
بهروز محبی نجم آبادی نماینده سبزوار با هشتک "فردای روشن " نوشت: « روز دانشجو‬ را گرامی می داریم، دانشجوی تراز انقلاب اسلامی عالمانه، متفکرانه و مجاهدانه با بصیرت و پاک اندیشی می بیند، می خواند، می شنود و در اقدام و تصمیم از گذرگاه شک به جایگاه یقین می رسد، استکبار ستیز است و فدایی ملتش و آینده در گرو همت اوست.»
احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز با گرامیداشت روز دانشو گفت: «جنبش دانشجویی دوره هایی را پشت سر گذاشته است و در این دوره ها دال های مختلفی را شاهد بوده است؛ از استکبارستیزی دهه بیست و سی تا راست گرایی دهه هفتاد.‏ وقت آن است که این جنبش احیا شود و به دال اولیه خود که مبارزه با استکبار و امپریالیسم است؛ بازگردد.‏۱۶ آذر؛ روز دانشجو مبارک.»
زهره الهیان عضو فراکسیون زنان مجلس در واکنش به روز دانشجو به موضوع ازدواج های دانشجویی اشاره کرد و گفت: «سهم ازدواج‌های دانشجویی از کل ازدواج‌های کشور بیش از ٣درصد است. برای داشتن یک قانون کامل و جامع در حوزه‌ی جمعیت و اجرایی شدن قانون تسهیل ازدواج‬ جوانان تلاش بی‌وقفه خواهیم کرد تا سهم اینگونه ازدواج‌های آگاهانه و به‌هنگام را در جامعه ارتقاء دهیم.»
محمد رشیدی نماینده کرمانشاه نیز نوشت: « تلاش بی وقفه در مسیر دانش افزایی و کسب مهارت و بصیرت افزایی و ایجاد تحرک و پویایی در جامعه همراه با روحیه جهادی و انقلابی از نشانه های دانشجوی تراز انقلاب است.»
همچنین مصطفی میرسلیم نماینده تهران ۱۶ آذر را گواه تعهد سیاسی در ۱۳۳۲ و  مشوق تعهد انقلابی امروز عنوان کرد.
امان الله حسین پور نماینده اصفهان نیز این روز را به همه دانشجویان مسلمان و سخت کوش تبریک گفت.
علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی این طور واکنش نشان داد: « روز دانشجو گرامی باد. ‏چه خوب است که به مناسبت این روز برای حفظ و ارتقای وضعیت ازدواج‌های دانشجویی در کشور اقداماتی انجام شود. ‏ازدواج دانشجویی ویژگی‌های منحصر به فردی همچون سادگی آگاهانه دارد که لازم است آنها را در میان جامعه به ویژه در دوران کرونا بسط بدهیم.»
فاطمه محمد بیگی عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان نیز گفت:« روز دانشجو مظهر مواجهه قشر تحصیل کرده فعال و جوان کشور با زورگویی و زیاده‌خواهی و خوی مستکبرانه آمریکاست. تقویت شاکله آرمان خواهی و عدالت‌خواهی جریان دانشجویی می‌تواند کشور را از بحران‌های مختلف نجات دهد و آن را در برابر سلطه جهانی بیمه کند. ۱۶آذر متعلق به دانشجوی ضدآمریکاست. امروز ما و سایر مسئولین موظفیم مطالبات جریان اصیل دانشجویی را برآورده کنیم. صدای دانشجو منحصر به زمان انتخابات نیست که از آن به عنوان ستادهای انتخاباتی استفاده شود و بعد از پیروزی فراموش گردد. دانشجو مؤذن هر لحظه‌ی جامعه است و مطالباتش، خواست مردم است.»
همچنین سمیه رفیعی نماینده تهران نوشت: « گر چه چند روزی است جای معلمی که خون خود را در راه اعتلای علم و دانش و پرورش دانشجویان این مرز و بوم داده است، خالی شده، اما مطمئنا دیری نخواهد پایید که هزاران ⁧‫فخری زاده‬⁩ جای او را بگیرند. روز دانشجو‬⁩ را به همه‌ی دانشجویان و ادامه دهندگان راه او تبریک می‌گویم.»
اردشیر مطهری نماینده گرمسار با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری گفت: « امام خامنه ای: فرق شمای جوان و دانشجو و صادق و پاکیزه دل،  با یک آدم سیاسی کار باید در همین باشد؛ حرفتان را صریح بزنید؛ آنچه را که می زنید، از دل بزنید؛ و اگر چنانچه معلوم شد که اشتباه است، سریع پس بگیرید؛ راحت. این، به نظر من یکی از بهترین شاخصه های دانشجویی است.»
‏⁧‫سید جواد حسینی کیا نماینده سنقر گفت: « ۱۶ آذر ‬⁩به یاد آورنده بصیرت و خودباوری فرزندان غیور و شجاع ملت ایران برای اعتلای کلمه توحید، دفاع از ملت و مبارزه با طاغوت است، که تا ظلم و ستم باشد، دانشجوی بصیر و شهادت طلب آماده جانفشانی است.»
کد مطلب: 141055
برچسب ها: مجلس نمایندگان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *