۰
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۳۸

کاهش قیمت تخم‌مرغ

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخمگذار از کاهش قیمت هر کیلو تخم‌مرغ به ۲۸۰۰ تومان در واحدهای مرغداری خبرداد.
سید فرزاد طلاکش اظهار کرد: با توجه به اعمال تعرفه ۴۰ درصدی برای صادرات تخم‌مرغ قطعاً صادرات این محصول قابل رقابت نخواهد بود و به حداقل ممکن می‌رسد. از سوی دیگر هر ساله در ماه‌های محرم و صفر، مصرف تخم‌مرغ پایین می‌آید لذا قیمت این محصول با افت شدید همراه خواهد بود.
وی پیش‌بینی کرد: قیمت تخم‌مرغ با کاهش قیمت و زیان مرغداران مواجه شود که این امر باعث حذف گله‌های پیر می‌شود لذا در آینده نزدیک باید انتظار کمبود محصول و افزایش قیمت را داشت باشیم.
طلا‌کش اظهار کرد: نگرانی از کمبود تخم‌مرغ در ماه‌های آینده و افزایش قیمت آن را طی نامه‌ای به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان توسعه تجارت اعلام کرده‌ایم.
دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخمگذار گفت: در حالی که وزارت جهاد کشاورزی و تولیدکنندگان خواستار مشوق صادراتی برای صادرات تخم‌مرغ بوده‌اند یکباره تعرفه ۴۰ درصدی برای صادرات این محصول در نظر گرفته شد.
وی معتقد است تعرفه صادرات تخم‌مرغ باید ۲۰ درصد لحاظ شود و میزان تعیین شده غیرمنطقی است.
به گفته‌ی طلاکش هر کیلوگرم تخم‌مرغ در مرغداری ۲۸۰۰ تومان خریداری می‌شود که کمتر از قیمت تعیین شده وزارت جهاد کشاورزی است.
دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخمگذار اظهار کرد: در شرایطی که تولید مقرون به صرفه نباشد طبیعتا تولیدکنندگان میزان تولید را کاهش می‌دهند لذا عدم تعادل در قیمت عرضه بازار به زیان تولیدکننده و مصرف‌کننده خواهد بود.
کد مطلب: 14118
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *