کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا استفاده اضطراری از واکسن فایزر را تایید کرد

22 آذر 1399 ساعت 8:07

سازمان غذا و داروی آمریکا اولین واکسن کووید ۱۹ را برای استفاده اضطراری در ایالات متحده آمریکا مجاز کرده است.


سازمان غذا و داروی آمریکا اولین واکسن کووید ۱۹ را برای استفاده اضطراری در ایالات متحده آمریکا مجاز کرده است. میلیون ها دوز واکسن کرونا ویروس فایزر و BioNTech که مشخص شده است ۹۵ درصد موثر است به زودی در سراسر این کشور حمل خواهد شد تا واکسیناسیون طی چند روز آغاز شود.
به گزارش ایسنا و به نقل از سی ان ان، مجوز استفاده اضطراری به معنای همان چیزی است که نشان می دهد یک محصول پزشکی مجوز ویژه سازمان غذا و دارو را می گیرد تا در مواقع اضطراری استفاده شود اما هنوز به مرحله تایید کامل نرسیده است. فایزر باید مجوز واکسن خود را مجوز کامل FDA ثبت کند.
دکتر "استفان هان" کمیساریای سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در بیانیه ای گفت: مجوز FDA برای استفاده اضطراری از اولین واکسن کووید ۱۹ یک نقطه عطف مهم در مبارزه با این همه گیری ویرانگر است که خانواده های زیادی را در ایالات متحده و سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است.
وی گفت: اقدام امروز به دنبال بازنگری شفاف و باز است که شامل نظرات متخصصان مستقل علمی و بهداشت عمومی و ارزیابی دقیق دانشمندان حرفه ای آژانس برای اطمینان از مطابقت این واکسن با استانداردهای دقیق FDA علمی برای ایمنی، اثربخشی و کیفیت ساخت مورد نیاز برای پشتیبانی به منظور استفاده اضطراری بوده است.
هان می گوید: کار خستگی ناپذیری برای تولید واکسن جدید برای جلوگیری از این بیماری بدیع، جدی و تهدیدکننده زندگی در یک بازه زمانی سریع پس از ظهور و شیوع، گواهی واقعی برای نوآوری علمی و همکاری خصوصی در سراسر جهان است.
قبل از شروع واکسیناسیون، کمیته مشاوره ایمن سازی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده آمریکا (CDC) باید برای توصیه واکسن رای دهد و CDC باید این توصیه را بپذیرد که قرار بود کمیته مشورتی در زمینه روش های ایمن سازی صبح شنبه برگزار شود.
در طی چند هفته آینده حدود ۲۰ میلیون نفر می توانند واکسینه شوند که این اقدام یک گام مهم در جهت پایان دادن به بیماری گیری کووید ۱۹ است که باعث کشته شدن نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر در ایالات متحده شده است.
اما تا زمانی که بسیاری از مردم در برابر این بیماری واکسینه نشوند، برای جلوگیری از شیوع ویروس و کاهش انتقال آن، باید استفاده از ماسک و حفظ فاصله ایمن رعایت شود.
واکسن کروناویروس فایزر و BioNTech که به واکسن BNT۱۶۲b۲ معروف بوده، واکسن mRNA است که به صورت دو دوزی با فاصله ۲۱ روزه تزریق می شود. یک دوز برای تقویت بدن است و سپس چند هفته بعد دوز دوم برای افزایش پاسخ خواهد بود.
پیام رسان های RNA یا mRNA استفاده شده در این واکسن کدهایی برای ساختاری به نام گلیکوپروتئین های سنبله ویروس دارد. این بخشی از ویروس است که از آن برای اتصال به سلول ها استفاده می کند که این واکسن بدن انسان را مجبور به تولید کپی هایی از این پروتئین ها کرده که واکنش ایمنی را به دنبال خواهد داشت که منجر به محافظت بدن انسان در برابر عفونت ویروس کرونا می شود.
چنین واکسن های mRNA جدیدترین رویکرد به فناوری واکسن هستند که اطلاعات ایمنی و کارآیی در مورد واکسن کووید ۱۹ فایزر صبح پنجشنبه در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده است.
داده ها از بیش از ۴۳ هزار شرکت کننده در آزمایش گرفته شده است به طوری که ۲۱۷۲۰ نفر که به طور تصادفی واکسن به آنها تزریق شده است و ۲۱۷۲۸ نیز به صورت تصادفی دارونما دریافت کرده اند.
داده ها نشان می دهد که تنها ۸ مورد کووید ۱۹ در میان افرادی که واکسن دریافت کرده اند وجود دارد در حالی که ۱۶۲ مود مبتلا در کسانی که دارونما استفاده کرده اند گزارش شده است.
این مقاله خاطر نشان می کند که یک رژیم دو دوزه واکسن در افراد ۱۶ سال به بالا ۹۵ درصد اثربخشی دارد. در یادداشت های انتزاعی این مقاله آمده است "واکسن BNT۱۶۲b۲ در جلوگیری از کووید ۱۹، ۹۵ درصد موثر بوده است".


کد مطلب: 141299

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/141299/آمریکا-استفاده-اضطراری-واکسن-فایزر-تایید

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir