۰
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۵
حملات ادامه دارد؛

۴۸۱ کشته و زخمی در نوار غزه

حماس برای پذیرش آتش بس شرط گذاشت
رسانه های عربی از افزایش آمار شهدا و مجروحان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به بیش از ۴۸۰ شهید و زخمی و تهدید صهیونیستها به ادامه تجاوزات خبر دادند.
۴۸۱ کشته و زخمی در نوار غزه
به گزارش شبکه های ماهواره‌ای عربی، همزمان با تاکید لیبرمن وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی بر ادامه حملات همه جانبه به نوار غزه، منابع فلسطینی از افزایش آمار شهدا به ۳۱ نفر و مجروحان به ۴۵۰ نفر خبر دادند.
منابع فلسطینی اعلام کردند در حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه جبالیا در شمال نوار غزه، دو نفر شهید و هفت نفر دیگر زخمی شدند.
پیش از این نیز، سه فلسطینی از جمله دو برادر در یورش هوایی صهیونیستها به بیت حانون شهید و ۱۲ نفر دیگر زخمی شدند.
همچنین در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به محله الزیتون در شرق غزه، هفت فلسطینی از جمله یک زن و کودک به شهادت رسیدند.
از سوی دیگر، گروههای مقاومت فلسطین، دهها موشک به شهرکهای صهیونیست نشین در پاسخ به حملات مستمر رژیم صهیونیستی شلیک کردند.
روز گذشته گردانهای قسام شاخه نظامی حماس از سرنگونی یک هواپیمای جنگی رژیم صهیونیستی خبر دادند؛ اشغالگران نیز ۷۰ هزار نظامی ذخیره خود را فرا خواندند، خبرها از احتمال یورش زمینی تل آویو حکایت می کند، با این حال آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی بر ادامه حملات این رژیم به نوار غزه تاکید کرده است.
به اسارت گرفته شدن خلبانان جنگنده رژیم صهیونیستی در غزه
برخی رسانه ها از اقدام رزمندگان مقاومت فلسطین در اسیر کردن خلبانان هواپیمای جنگی رژیم صهیونیستی پس از سرنگونی آن خبر می دهند.
به گزارش العالم، منابعی اعلام کرده اند رزمندگان مقاومت فلسطین، در پی سرنگونی یک هواپیمای جنگی رژیم صهیونیستی با موشکهای زمین به هوا، خلبانان این هواپیما را به اسارت گرفته اند.
این شبکه به نقل از منابع عربی گزارش داده است خبرهای تایید نشده ای حکایت از آن دارد که خلبانان این هواپیمای جنگی رژیم صهیونیستی که گفته می شود اف شانزده بوده، توسط رزمندگان گردانهای قسام شاخه نظامی حماس اسیر شده اند.
خاطر نشان می شود با وجودی که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه الجزیره منکر سرنگونی این هواپیما شده است، کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی با تایید مفقود شدن یک جنگنده در غزه تصریح کرد ارتباط با دو خلبان آن قطع شده است.
گردانهای عزالدین القسام با انتشار پیامی در شبکه های اجتماعی خطاب به رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود یکی از جنگنده های این رژیم را سرنگون کرده، و اقدامات غافلگیر کننده دیگری را نیز برای این رژیم تدارک دیده است.
حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مقر «اسماعیل هنیه»
از سوی دیگر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، صبح امروز ۴ موشک به سوی مقر نخست‌وزیری فلسطین در نوار غزه شلیک کردند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز (شنبه) ۴ موشک به سوی مقر نخست‌وزیری فلسطین در غزه شلیک کردند که بر اثر آن، این ساختمان آتش گرفت.
این درحالی است که تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۳۱ شهید و بیش از ۳۰۰ زخمی برجای گذاشته است.
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دیروز همچنین منزل «ابراهیم صلاح» مدیر اطلاع‌رسانی در وزارت کشور دولت «اسماعیل هنیه» و از رهبران جنبش حماس را در اردوگاه جبالیا هدف قرار دادند که طی آن چندین نفر زخمی شدند.
مرسی: هرگز به اسرائیل اجازه یکه‌تازی و عربده‌کشی در غزه را نمی‌دهیم
اما رییس‌جمهوری مصر به رژیم صهیونیستی درباره تداوم تجاوزاتش علیه فلسطینیان ساکن نوار غزه هشدار داد.
به گزارش ایسنا، محمد مرسی، رییس‌جمهوری مصر امروز (جمعه) همچنین اعلام کرد: اگر کشورم را در معرض خطر ببینم، بی‌تردید دست به انجام اقداماتی غیرمعمول خواهم زد.
رییس‌جمهوری مصر ادامه داد: ملت مصر در طول تاریخ ملتی خشونت‌طلب نبوده‌اند اما قادر هستند جلوی هر حمله‌ای ایستادگی کنند.
مرسی پس از اقامه نماز در واکنش به جنایات اسرائیل گفت: مصر اکنون تغییر کرده است و هرگز به اسرائیل اجازه یکه‌تازی و عربده‌کشی در نوار غزه را نخواهیم داد.
وی خاطرنشان کرد: ما شاهد تجاوزات آشکار اسرائیل علیه ساکنان نوار غزه هستیم و بار دیگر به متجاوزان هشدار می‌دهیم که هرگز نخواهند توانست بر مردم این منطقه سلطه پیدا کنند و ما هرگز غزه را تنها نخواهیم گذاشت.
رییس‌جمهوری مصر در ادامه اظهار کرد: به اسرائیل اعلام می‌کنم که مصر امروز با مصر دیروز فرق می‌کند و عرب‌های امروز دیگر همان عرب‌های گذشته نیستند.
پیش از این، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه در تماسی تلفنی با همتای مصری خود، به مرسی گفت که از پایان حملات هوایی در نوار غزه حمایت می‌کند.
شروط حماس برای پذیرش آتش‌بس
شورای امنیت سازمان ملل به زودی پیش نویس قطعنامه‌ای را که کشورهای عربی در خصوص اوضاع غزه به کشورهای عضو ارائه کردند، بررسی خواهد کرد.
در پیش نویس این قطعنامه از دو طرف اسرائیلی و فلسطینی خواسته شده تا هر چه سریعتر عملیات نظامی خود را پایان دهند و تاکید شده که بازگشت آرامش به غزه ضرورتی است که قبل از هر چیز باید عملی شود.
در همین حال، سامی ابوزهری، سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد که این جنبش تماس‌هایی را از جانب میانجی‌گران بین‌المللی و عربی داشته تا از شروط حماس برای آتش بس مطلع شوند.
وی گفت: برخی پیشنهادها برای آتش بس داشته‌ایم اما حماس گفته است که رژیم صهیونیستی جدیتی برای امضا و یا اجرای توافقنامه آتش بس ندارد. حماس و جنبش‌های مقاومت بر ادامه پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی اصرار دارند و تا زمانی که این رژیم تضمین‌های لازم را به ما ندهد حملات نظامی ما ادامه می‌یابد.
حماس شرط کرده که در صورتی آتش بس را می‌پذیرد که ابتدا رژیم صهیونیستی تضمین دهد که دیگر به غزه حمله نخواهد کرد و نیز محاصره غزه لغو شود و هر نوع اقدام خصمانه و یا ترور فعالان فلسطینی از جانب رژیم صهیونیستی متوقف شود.
کد مطلب: 14132
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *