۰
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۴

افزایش مهاجرت پرستاران ایرانی

قائم مقام سازمان نظام پرستاری، در ارتباط با انگیزه پرستاران برای مهاجرت به خارج از کشور، توضیحاتی ارائه داد.
افزایش مهاجرت پرستاران ایرانی
قائم مقام سازمان نظام پرستاری، در ارتباط با انگیزه پرستاران برای مهاجرت به خارج از کشور، توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، عبدالله صفری، گفت: فشار کاری شدید پرستاران هم از نظر جسمی و هم روحی روانی آنان را به سمت خستگی و فرسودگی زیادی برده است بنابراین لازم است هر چه زودتر با ورود نیروهای تازه نفس و جایگزین از این فشار کاری کاسته شود.
وی افزود: افزایش نیروی پرستار در مراکز بهداشتی و درمانی با بهبود کیفیت خدمات، افزایش رضایت بیماران و کاهش عوارض و مرگ و میر بیماری‌ها به خصوص کرونا ارتباط مستقیم دارد و حتماً باید هر چه سریع‌تر با شناسایی عوامل کمبود پرستار و جذب نیرو، گام مؤثری در جهت بقای پرستاران و بیماران برداشته شود.
صفری درباره مطالبات پرستاران، گفت: قوانین زیادی برای تأمین مطالبات پرستاران تصویب شده است اما اجرای آنها از همان ابتدا با فراز و نشیب‌های متعدد روبرو بوده و هنوز آن طور که باید و شاید به مسائل و مشکلات مربوط به حیطه پرستاری رسیدگی نشده است. پرستاران مطالبه‌‎ای جز رفع موانع خدمتی و اجرای قوانینی که تصویب شده ندارد.
قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور افزود: بی توجهی به مطالبات پرستاران سبب سلب انگیزه آنان می‌شود و آرامش خیال آنان را برای خدمت خالصانه می‌گیرد و در برخی موارد این بی توجهی‌ها حتی سبب مهاجرت پرستاران می‌شود که در بلند مدت باعث تشدید بحران کمبود پرستار در کشور می‌شود.
کد مطلب: 141548
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *