۰
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۵

تفاوت رمان هیجانی با رمان ترسناک

رمان هیجانی یا رمان ترسناک، نوشته هایی در قالب نثر هستند که با ادبیات مختلف نوشته شده اند و سرچشمه ای که از آن نشات می گیرند، اتفاقات هیجان انگیز یا ترسناکی است که در زندگی شخصیت های داستان به وقوع پیوسته است و معمولا از تخیلات ذهن نویسنده نشات می گیرند.

رمان هیجانی یا رمان ترسناک، نوشته هایی در قالب نثر هستند که با ادبیات مختلف نوشته شده اند و سرچشمه ای که از آن نشات می گیرند، اتفاقات هیجان انگیز یا ترسناکی است که در زندگی شخصیت های داستان به وقوع پیوسته است و معمولا از تخیلات ذهن نویسنده نشات می گیرند.
نویسنده رمان هیجانی و رمان ترسناک باید بتواند داستان را به نحوی روایت کند که روندی جذاب، دلهره آور و مخوف داشته باشد. معمولا رمان های ترسناک در سایت های دانلود رمان مثل رمان بوک زیرمجموعه رمان های هیجانی دسته بندی می شوند. اما رمان های هیجانی فقط به رمان ترسناک خارجی محدود نمی شود.
در سایت رمان بوک می توانید در دسته رمان های هیجانی، ژانرهای مختلفی از رمان را دانلود کنید، مانند:
  • رمان ترسناک
    رمان معمایی
    رمان پلیسی
    رمان جنایی
در هر دوره از زمان و در هر کشور با هر فرهنگ و ملیتی، رمان هایی وجود داشته که بیشتر از هم رده های خود طرفدار دارند، همچنین هستند رمان های قدیمی که تا به امروز به عنوان یک رمان هیجانی جذاب و بی نقص بارها و بارها چاپ مجدد می شود. گفتنی است که هر رمان در یک سبک خاص نوشته شده است که هر کدام خوانندگان خود را دارد.
برخی از افراد تمایل به خواندن رمان ها در ژانر معمایی یا ترسناک را دارند برخی نیز دانلود رمان های عاشقانه و احساسی را ترجیح می دهند. با وجود اینکه اصولی وجود دارد که باید در همه رمان ها گنجانده شود و آن هم مطرح کردن یک هدف واحد و کلی در طول داستان و تاثیرگذاری رمان بعد از اتمام داستان بر خواننده است، اما شرح و بیان داستان رمان های هیجانی یا رمان های ترسناک با سایر سبک ها متفاوت است.
زمانیکه تصمیم می گیرند از سایت های مختلفی مثل رمان بوک، یک رمان مناسب دانلود کنید باید بدانید که چه سبک رمانی مورد علاقه شما است. پس بهتر است پیش از شروع دانلود رمان، تفاوت رمان هیجانی و رمان ترسناک آشنا شوید.
آشنایی با رمان هیجانی
برای اینکه شما را بهتر با سبک رمان هیجانی آشنا کنیم، بهتر است چند نمونه از رمان هیجانی که در سایت رمان بوک نیز می توانید آنها را دانلود کنید، به شما معرفی کنیم:
  • رمان آخرین شعله شمع
رمان هیجانی آخرین شعله شمع نوشته پریسا غفاری است که در سبک هیجان انگیز نوشته شده است. ترلان دختر این داستان است که تحت تکلف دایی خود است. به دلیل وجود برخی ابهامات در داستان این دو قصد جدایی می گیرند و این می شود که ترلان به صورت ناخواسته وارد بازی ای می شود که مردی مدت هاست برای او زمینه چینی کرده است. گفتنی است که ایثار و عشق در این داستان در کنار هیجان بی اندازه موج می زند.

از این بگذریم در کنار رمان های هیجانی ناب ایرانی، هستند رمان های خارجی ای که با داستان های هیجان انگیز خود می توانند اوقات خوشی را برای شما رقم بزنند. به عنوان مثال:
  • رمان تو مال منی
رمان هیجانی تو مال منی اثری از نویسنده مشهور مری هیگینز کلارک که امکان دانلود آن در رمان بوک نیز وجود دارد، در مورد یک کشتی تفریحی است که در آن یک قاتل به دنبال سوژه جدید خود که زنی به نام رجینا کلوزن است، می گردد.
سه سال بعد سوزان در رادیو در باره این زن و این که قاتل او چه ویژگی های را می تواند داشته باشد، صحبت می کند. تنها مدرکی که این قتل ها را به یکدیگر متصل می کند، همان حلقه ای است که بر روی آن ها کلمه تو مال منی حک شده است. سوزان می خواهد این معما را که حلش از توانایی پلیس خارج بود را حل کند اما ...
همانطور که از خلاصه این رمان های هیجانی مشخص است، سبک آنها بیشتر حول زندگی واقعی می گذرد و برخلاف رمان های ترسناک که معمولا در ژانر رمان تخیلی قرار می گیرند، کمتر تخیلات غیر واقعی در آن دیده می شود.
آشنایی با رمان ترسناک
اگر از طرفداران پر و پا قرص رمان های ترسناک هستید جا دارد به شما چند نمونه از بهترین و ترسناک ترین رمان های نوشته شده به دست بهترین نویسندگان را که در وب سایت رمان بوک نیز برای دانلود موجودند، معرفی کنیم.
با خواندن این داستان ها شما حس واقعی ترس را در طول داستان درک می کنید و این به دلیل مبهم بودن اتفاقاتی است که هر لحظه ممکن است به وقوع بپیوندند.
  • رمان تاریک ترین شب جنا شوالتر
رمان ترسناک تاریک ترین شب جنا شوالتر همان رمانی است که هر کس آن را خوانده گفته که به معنای واقعی ترس و هیجان را در کنار هم تجربه کرده است.

این رمان ترسناک که در سایت رمان بوک زیرمجموعه رمان هیجانی هم قرار گرفته، داستانی خارق العاده درباره اشلین است. دختری که تصمیم می گیرد به قلعه نوک کوه برود چرا که داستان هایی را مورد آن شنیده است این که در آن جا مردانی زندگی می کنند که از بهشت آمده اند و می توانند او را در کنترل توانایی هایش کمک کنند اما بی خبر از آن که مردانی از جنس شیطان در آن جا اقامت دارند و ...
·دانلود رمان نفرین رخسار
رمان ترسناک و هیجانی دیگری که قصد معرفی آن را به شما عزیزان داریم رمان نفرین رخسار است. این رمان ترسناک در مورد هیربد به همراه 7 نفر از دوستان صمیمی اش است که قصد باطل کردن نفرین ویلایی را دارند که باعث مرگ افراد زیادی شده است. آن ها می دانند که هر شخصی که تا به حال وارد ویلای مخوف می شود دیگر زنده بیرون نمی آید برای همین همگی تصمیم می گیرند که با هم وارد ویلا شوند و پرده از اسرار ترسناک این ویلای نفرین شده بردارند اما ...
·دانلود رمان همخانه ارواح
دانلود رمان همخانه ارواح یکی دیگر از بهترین رمان های ترسناک است که در سایت رمان بوک به عنوان رمان هیجانی می توانید آن را دانلود کنید.
این رمان در مورد دختری است که دوست دارد در یک دانشگاه دولتی قبول شود و در آن جا مشغول به تحصیل شود. دنیز و ارغوان مجبور می شوند برای ادامه تحصیل در خانه پدربزرگ خود ادامه تحصیل دهد اما غافل از این که سرنوشت ان دو با دو دختر دیگر گره خورده است. دو دختری که قبل از آن ها در این خانه زندگی می کردند و حال به دنبال آزادی خود از بند اسارتی هستند که وابسته به این خانه است.
بهترین رمان های هیجانی و ترسناک را از کجا باید دانلود کرد؟
اگر به دنبال رمان های هیجانی و رمان های ترسناک هستید که بتوانید آن ها را در انواع قالب pdf دانلود کنید به طوری که مناسب برای گوشی های اندرویدی و آیفون باشد، کافی است به وب سایت رمان بوک مراجعه کنید.
این وب سایت انواع رمان را با ویرایش های جدید و به همراه لینک مستقیم در اختیار کاربران خود قرار می دهد و شما می توانید پس از پرداخت قانونی، به راحتی دانلود کنید.
یک وبسایت خوب دانلود رمان باید تمام انتظاراتی را که خواننده از رمان مدنظرش دارد را بر آورده کند و سبک های مختلفی از رمان مانند رمان هیجانی یا رمان ترسناک را در اختیار خوانندگان قرار دهد که خوشبختانه در ایران وب سایت هایی همچون رمان بوک این نیاز را برطرف ساخته است.
همچنین در خارج از کشور وب سایت هایی در سطح کیفیت وب سایت رمان بوک وجود دارد که شما می توانید جهت دانلود رمان به زبان انگلیسی به آنها مراجعه کنید. از جمله این وب سایت ها می توان به  MANYBOOK.NET و  FREE.EBOOK.COM اشاره داشت.


 
کد مطلب: 141556
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *