۰
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲

هشدار پلیس به فعالیت مخفی کافه‌ها در شب یلدا

در حالی که برخی از هموطنان در حال چیدن سفره شب یلدا هستند، از لحظه شماری «کرونا ویروس» برای سهم گیری از این سفره غافلند.
هشدار پلیس به فعالیت مخفی کافه‌ها در شب یلدا
​​​​در حالی که برخی از هموطنان در حال چیدن سفره شب یلدا هستند، از لحظه شماری «کرونا ویروس» برای سهم گیری از این سفره غافلند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، تنها چند شب دیگر به بلندترین شب سال مانده است. شبی که ایرانیان، فصل پاییز را با آن می‌شناسند و در شور و شوق تدارکات یلدای پاییزی به سر می‌برند. البته امسال با سال‌های گذشته فرق بسیار زیادی دارد و آن هم حضور مهمانی ناگهانی در زندگی تمامی افراد است.
البته گویا قرار است این مهمان پا به پای ما این شب به یادماندنی را جشن بگیرد، اما آیا با حضور یک مهمان ناخوانده آن هم از جنس ویروس می‌توانیم همچون سال‌های قبل دورهمی‌های خانوادگی خود را برگزار کنیم و دغدغه‌ای نداشته باشیم؟
پاسخ این سوال از نظر مسئولان ذی‌ربط منفی است، زیرا هر نشست خانگی و دورهمی برابر با خطر مرگ عزیزان ما است و یلدای امسال هم می‌تواند همین گونه خطرآفرین و مرگبار باشد.
محدودیت‌های کرونایی و اجرای آن، دغدغه امروز و فردا و تنها مربوط به شب یلدا نیست، زیرا حدود ۹ ماه است که این ویروس به طور کامل با زندگی مردم عجین شده است، اما با توجه به اینکه شب یلدا برای همگان یادآور خاطرات خوش و دورهمی‌های صمیمانه است، شاید کمی سخت باشد که آن را به صورت دسته جمعی برگزار نکنیم و امسال از آن فاکتور بگیریم، اما چاره چیست؟
با وجود همه این شرایط متأسفانه بسیاری از افراد قصد دارند که شب یلدا را در خانه نمانند و به نوعی این جشن را در رستوران، کافه و... برگزار کنند، اما به شدت در اشتباه هستند، زیرا روز گذشته سرهنگ علی صباحی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره  فعالیت کافه‌ها و رستوران‌ها در شب یلدا آن هم به صورت مخفیانه اظهار کرد: پلیس بر اساس ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا با متخلفان برخورد خواهد کرد و ماموریت‌های لازم را هم انجام می‌دهد.
فراموش نکنیم که در سایه همین جشن هاست که شادابی و امیدواری اجتماعی بیشترمی‌شود، اما در زمان وضعیت بحران، همانند شرایط کنونی که جامعه درگیر شیوع ویروس کروناست، باید از آن پرهیز کرد، زیرا هر گونه نشست‌های دسته جمعی خطرآفرین است، به ویژه اینکه  اگر برخی افراد دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و همچون سال‌های قبل به مهمانی و برگزاری مراسم بپردازند که در این شرایط شاید کرونا بلای جانشان شود و سال بعد جمع خانوادگی آن‌ها را کوچکتر کند. پس بهتر است که امسال این شب را به صورت مجازی برگزار کنیم و به خاطر یک مناسبت و یک مهمانی، خود و اطرافیانمان را دچار آسیب و مشکل نکنیم.
متأسفانه برخی از افراد خواسته یا ناخواسته قصد دور زدن محدودیت‌های کرونایی را دارند و فکر می‌کنند با این کارشان سودی می‌برند، اما این طور نیست و کافی است کمی واقع بین باشند تا عمق فاجعه این ویروس منحوس را درک کنند. بهتر است قبل از ابتلا به کرونا و بازی با جان خود، کمی سختی را تحمل کنیم و اصول بهداشتی کرونایی را بیش از پیش رعایت کنیم.
با توجه به آمار اخیر وزارت بهداشت، متأسفانه عده زیادی از بیمارانی که پای آن‌ها به آی سی یو باز شده اعضای یک خانواده بودند که به علت دورهمی های خانوادگی به این بیماری مبتلا شدند. در ادامه بسیاری از پزشکان هم معتقدند که همنشینی در کنار یکدیگر، آن هم در شرایط اپیدمی کرونا خطرناک است، زیرا این بیماری هنوز درمان قطعی ندارد.
بله؛ باید به بزرگترها احترام گذاشت و مراسم‌های سنتی و دیرینه را در کنار آن‌ها سپری کرد، اما امسال احترام گذاشتن به این عزیزان این است که آن‌ها را از راه دور ببینیم و جشن بگیریم.
حال باید ببینیم مردم تا چه اندازه به نکات بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اهمیت می‌دهند و آیا می‌توانند با اجرای محدودیت‌ها در شب یلدا، از عمر این ویروس کم کنند یا خیر؟  پاسخ این سوال در اوایل هفته دی‌ماه به گوش همگان می‌رسد.
کد مطلب: 141602
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *