۰
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۴

ناتو بودجه ۲۰۲۱ را تصویب کرد

اعضای ائتلاف ناتو بودجه‌های غیرنظامی و نظامی سال ۲۰۲۱ را تصویب کردند.
ناتو بودجه ۲۰۲۱ را تصویب کرد
اعضای ائتلاف ناتو بودجه‌های غیرنظامی و نظامی سال ۲۰۲۱ را تصویب کردند.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ناتو، در جلسه شورای آتلانتیک شمالی که روز چهارشنبه (۱۶ دسامبر ۲۰۲۰) برگزار شد، کشورهای ناتو برای سال ۲۰۲۱ بودجه غیرنظامی ۲۵۸.۹ میلیون یورو و بودجه نظامی با ۱.۶۱ میلیارد یورو را تصویب کردند.
همه اعضای ناتو طبق یک فرمول توافق شده برای تقسیم هزینه که بر اساس درآمد ناخالص ملی آنها است، به این دو بودجه کمک می‌کنند.
بودجه غیرنظامی هزینه‌های پرسنل و عملیاتی دفتر ناتو، در بروکسل، و هزینه‌های مربوط به برنامه‌های انجام شده توسط این دفتر را پوشش می‌دهد. تخصیص این میزان بودجه غیرنظامی برای سال آینده، ۰.۹ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ است.
بودجه نظامی، هزینه‌های عملیاتی ستاد فرماندهی ناتو و برنامه‌ها، مأموریت‌ها و عملیات در سراسر جهان را پوشش می‌دهد. تخصیص این بودجه برای سال آینده، ۵ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ است. در سال ۲۰۲۱ ، یک بسته ۲۵۴.۹ میلیون یورویی که از بودجه نظامی دریافت می‌شود، برای تأمین مالی مأموریت‌ها و عملیات‌های ائتلاف، از جمله مأموریت در افغانستان ( Resolute Support) ، مأموریت آموزش ناتو در عراق و مأموریت پشتیبانی صلح در کوزوو (KFOR)، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
علاوه بر بودجه‌های غیرنظامی و نظامی، سومین منبع اصلی بودجه مشترک ائتلاف، یعنی برنامه سرمایه گذاری سرویس امنیت ناتو (NSIP) وجود دارد که برای تأمین سرمایه‌های کلان (کارهای ساختمانی یا سیستم های فرمان و کنترل) است. سقف این برنامه برای سال ۲۰۲۱، ۷۱۰ میلیون یورو تعیین شده است.
از طریق بودجه مشترک، کشورهای ائتلاف همبستگی نشان می‌دهند و برای رفع چالش‌های مشترک امنیتی گرد هم می‌آیند. ناتو متعهد است اطمینان حاصل کند که امنیت کشورهای عضو آن همچنان به روشی کارآمد و با مسئولیت مالی تأمین می‌شود.
کد مطلب: 141640
برچسب ها: ناتو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *