۰
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۳

بررسی پیشنهاد بازگشایی کلاس اول و دوم ابتدایی

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا از پیشنهاد بازگشایی مدارس برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی در شهرهای نارنجی و زرد خبر داد و گفت: این بحث مخالفان و موافقانی دارد که در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.
بررسی پیشنهاد بازگشایی کلاس اول و دوم ابتدایی
علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا از پیشنهاد بازگشایی مدارس برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی در شهرهای نارنجی و زرد خبر داد و گفت: این بحث مخالفان و موافقانی دارد که در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.
به گزارش ایرنا، رئیسی شنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به بررسی آخرین تدابیر برای کنترل کرونا پرداخت و افزود: خوشبختانه به دنبال اقدام های انجام شده در سطح کشور، اکنون هیچ شهر قرمزی نداریم.
او ادامه داد: اکنون ۲۰۵ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند و این نشان دهنده وضعیت مطلوب است و امیدواریم این ۲۰۵ شهر نارنجی هم تبدیل به زرد و زردها هم تبدیل به سفید شوند.
وی افزود: در این میان چهار شهر نیازمند توجه ویژه هستند و امروز هم به استانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در این زمینه توصیه‌های لازم ارائه شد، این چهار شهر شامل کردکوی در گلستان، بافت در کرمان و آمل و گلوگاه در مازندران هستند بنابراین این چهار شهر نیازمند توجه بسیار ویژه هستند چرا که می‌توانند در آستانه قرمز شدن، باشند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی گفت: به دلیل شرایط کرونا در کشور، این آزمون قبلاً دو بار به تعویق افتاده بود، صد هزار نفر بعد از برگزاری این آزمون جذب مراکز دولتی خواهند شد لذا به همین دلیل با توجه به وضعیت آرامش نسبی که ایجاد شده، این آزمون در بیش از ۲۷۰۰ حوزه امتحانی و با رعایت شیوه نامه‌ها و حداقل جمعیت در موعد مقرر و در دی ماه برگزار خواهد شد.
رئیسی در ادامه به موضوع بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: تا ٢ هفته آینده در خصوص بازگشایی مدارس تعیین تکلیف می‌شود.
او ادامه داد: همچنین پیشنهاد بازگشایی مدارس برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی در شهرهای نارنجی و زرد مطرح شد که این دانش آموزان بتوانند حضوری در کلاس‌های درس شرکت کنند، این بحث مخالفین و موافقینی دارد که در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین با بیان اینکه آموزش مجازی به هیچ وجه تعطیل نشده و هیچ مجوزی در این باره از طرف ستاد ملی کرونا صادر نشده است، افزود: آزمون‌های مدارس برای برگزاری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیاز به مجوز دارد.
رئیسی در ادامه با بیان اینکه افزایش شیوع بیماری در اروپا به دلیل سرد شدن هوا و بازشدن مراکز شبانه است، ادامه داد: قدرت سرایت ویروس کرونا نیز افزایش یافته است و در ۳ روز گذشته در آمریکا روزانه بیش از ۳ هزار نفر می‌میرند و در آلمان نیز در یک روز ۷۹۰ نفر فوت کردند.
وی همچنین با اشاره به اینکه اگر دورهمی‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی مورد توجه قرار نگیرد، بدون شک یکی دو هفته آینده شاهد خیز بیماری خواهیم بود، افزود: براساس بررسی‌های انجام شده در ایران بیش از ۵٠ درصد شیوع بیماری بر اثر دورهمی‌ها و در درجه بعدی حمل و نقل عمومی بوده است، بنابراین ماسک زدن به تنهایی کافی نیست و فاصله گذاری و شستن دست‌ها هم باید مورد توجه باشد.
رئیسی در ادامه به اجرای طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و با تاکید براینکه بیشترین هدف از اجرای این طرح تداوم روند کاهش بیماری کروناست، افزود: اکنون نمی‌توانیم نتیجه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را ارزیابی کنیم و برای این کار زود است، اما این طرح بسیار به ما کمک کرد و می‌تواند با این روش جلوی بروز پیک بعدی کرونا را به علت تشخیص زودرس، ایزوله کردن بیمار و حمایت از نیازمندان بگیرد.
او گفت:​ به عنوان نمونه در گیلان با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی حدود ۴۰۰ هزار نفر آزمایش دادند که هزار و ۶۵۰ نفر مثبت شدند و از این تعداد ۵۶۳ نفر از خانواده‌های مستضعف بودند که امکانات قرنطینه، معیشتی و حمایتی برای آن‌ها فراهم شد.
وی در ادامه به موضوع ممنوعیت تردد شبانه اشاره کرد و افزود: ممنوعیت تردد از ساعت ٢١ تا ۴ صبح در شهرهای نارنجی تداوم دارد و تردد شبانه بین شهری ٨٠ درصد کاهش داشته است، همچنین تردد بین استانی هم ٢۶ تا ٣٢ درصد کاهش یافته است.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای روز ۲۹ و ۳۰ آذرماه بحث منع ترددهای درون شهری از ساعت ۸ شب و تعطیلی همه مشاغل به جز گروه شغلی یک از ۶ بعدازظهر تصویب شد.
وی افزود: پس از شب یلدا هم مجدداً منع ترددها در شهرهای نارنجی از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ادامه پیدا می‌کند، همچنین منع تردد بین استانی و استانی مطابق قانون مربوط به شهرهای در وضعیت نارنجی وجود دارد و تخلف از آن مشمول جریمه خواهد شد.
رئیسی در ادامه به موضوع واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: از اظهارات مقامات کاخ سفید برداشت انسان دوستانه نداریم و حرف‌های آن‌ها جنبه سیاسی دارد، زیرا حتی اجازه انتقال پول را به ما نمی‌دهند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: به تازگی ۵ میلیون واکسن آنفلوآنزا که می‌خواستیم از ترکیه وارد کنیم آمریکایی‌ها جلوی آن را گرفتند.
وی افزود: آمریکایی‌ها برای شرکت‌ها در معامله با ایران ترس و رعب ایجاد کرده اند و کشور ما را در تحریم قرار داده اند که حتی یک خیریه در آمریکا نمی‌تواند یک بسته قرص به ایران بفرستد.
او ادامه داد: اما در هر حال اکنون واکسن داخلی در حال ورود به مرحله انسانی است و باید ارزیابی شود تا بتوان آن را وارد مرحله تولید انبوه کرد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: واکسن کرونای داخلی باید در زمینه اثر بخشی و ایجاد ایمنی آزمایش شود و این روند چند ماه برای تولید واکسن مورد تایید، زمان لازم دارد.
وی افزود: رایزنی‌هایی نیز برای واردات واکسن‌های مورد اعتماد و اطمینان برای گروه‌های آسیب پذیر در حال انجام است، اما تولید و واردات واکسن به معنای رها کردن شیوه نامه‌های بهداشتی نیست و برای رسیدن به سطح ایمنی، زمان لازم داریم.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین با تاکید براینکه هیچ واکسنی اثر بخشی صددرصد ندارد و باید شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شود، گفت: تا آن زمان ۵، ۶ ماه فاصله است و باید شیوه نامه‌ها را رعایت کنیم.
وی در پایان افزود: ​اگر واکسن داخلی آزمایش‌های خود را به خوبی پشت سر بگذارد اواخر بهار در دسترس قرار می‌گیرد و تولید انبوه می‌شود.
کد مطلب: 141735
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *