۰
دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۲
رئیس دفتر جو بایدن:

واکنش به حملات هکری فراتر از تحریم خواهد بود

رئیس دفتر آتی جو بایدن گفت، واکنش رئیس جمهوری منتخب به کمپین هکری گسترده که به تازگی شناسایی شده است، فراتر از تحریم خواهد بود. برخی منابع از حملات هکری تلافی‌جویانه خبر می‌دهند.
واکنش به حملات هکری فراتر از تحریم خواهد بود
رئیس دفتر آتی جو بایدن گفت، واکنش رئیس جمهوری منتخب به کمپین هکری گسترده که به تازگی شناسایی شده است، فراتر از تحریم خواهد بود. برخی منابع از حملات هکری تلافی‌جویانه خبر می‌دهند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ران کلین، رئیس کارکنان آتی کاخ سفید گفت، جو بایدن در حال بررسی راه‌هایی برای مقابله با اقدام هکری ادعایی روسیه است که ده‌ها آژانس دولتی آمریکا را هدف گرفته و هزاران شرکت آمریکایی را در معرض خطر قرار داده است.
این مقام آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌بی‌اس تاکید کرد: فقط بحث تحریم نیست. حرف از گام‌هایی است که می‌توانیم به منظور تضعیف عوامل خارجی از اجرای چنین حملاتی انجام دهیم.
در همین حال مقام‌های مطلع از موضوع به رویترز گفتند، گزینه‌هایی که مورد بررسی دولت بایدن برای تنبیه مسکو بر سر نقش ادعایی آن قرار دارد، شامل جریمه مالی و حملات هکری متقابل به زیر ساخت روسیه می‌شود.
یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود، گفت چنین واکنشی باید به حدی قدرتمند باشد که هزینه اقتصادی، مالی یا فناوری هنگفتی برای عاملان آن به دنبال داشته باشد اما از تشدید تنش میان این دو قدرت هسته‌ای دوران جنگ سرد بپرهیزد.
کرملین هرگونه ایفای نقش در این حمله هکری را تکذیب می‌کند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به تازگی به مناسب صدمین سالروز تاسیس آژانس اطلاعات خارجی روسیه از عملکرد آن تقدیر کرده و گفت: به شدت تحت تاثیر عملیات‌های حرفه‌ای و دشواری قرار گرفتم که انجام شده‌اند.
شماری از قانونگذاران آمریکایی یکشنبه گفتند، بایدن که از بیستم ژانویه سکان هدایت کاخ سفید را به دست می‌گیرد، احتمالا از حمایت جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها برای نشان دادن واکنشی جدی به این کمپین جاسوسی برخوردار خواهد بود.
میت رامنی، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در مصاحبه با ان‌بی‌سی گفت این نفوذ اطلاعاتی "به شکلی غیر عادی مخرب" بود. او تاکید کرد: این نیازمند یک واکنش است. این موردی است که ما باید هر چه سریعتر به آن رسیدگی کنیم.
همچنین سناتور مارک وارنر، از دموکرات‌های ارشد کمیته اطلاعاتی سنا به ای‌بی‌سی نیوز گفت، این حمله هکری ممکن است هنوز ادامه داشته باشد و هنوز مدتی زمان لازم است که مقام‌ها شدت آن را ارزیابی کنند. با این حال او لحن جنگ‌طلبانه‌ای که سناتور میت رامنی داشت، به خود نگرفته بود و این عملیات هکری را "یک تهاجم" توصیف کرد.
وارنر گفت: این اتفاق در منطقه خاکستری مابین جاسوسی و یک حمله رخ داده است. از خواسته میت رامنی برای انجام اقدام تلافی‌جویانه حمایت می‌کنم. واشنگتن باید برای دشمنانش روشن کند که اگر شما چنین کاری انجام دهید، ما و دیگران به شما حمله خواهیم کرد.
آدام شف، رئیس دموکرات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا هم گفت، ایالات متحده باید اقدام بازدارنده و واکنش نشان دهد اما همچنین باید در دفاع سایبری سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشد. او به ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت، در برخی موارد پاکسازی دیجیتال شبکه‌های آمریکا "ممکن است به معنای نابودی کل سیستم به منظور اطمینان یافتن از این باشد که زمانی که ما آن را بازسازی می‌کنیم دیگر آن اطلاعات وجود ندارند."
کد مطلب: 141808
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *