۰
دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۵
دبیر شورای اسلامی شهر اراک :

طرح جامع فضای سبز اراک مغفول مانده است

دبیر شورای اسلامی شهر اراک گفت: اجرای طرح جامع فضای سبز اراک و حومه که برای کاهش آلایندگی هوا پیش‌بینی شده، مغفول مانده است.
طرح جامع فضای سبز اراک مغفول مانده است
دبیر شورای اسلامی شهر اراک گفت: اجرای طرح جامع فضای سبز اراک و حومه که برای کاهش آلایندگی هوا پیش‌بینی شده، مغفول مانده است.
به گزارش خبرنگار مهر، ایرج رضایی یکشنبه در حاشیه بهره‌برداری از نخستین پیاده راه اراک واقع در خیابان امیرکبیر این شهر در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: مرکز استان مرکزی یعنی شهر اراک جز ۵ یا ۶ شهر آلوده کشور است که باید برای رفع این آلایندگی اقدامات اسامی اساسی انجام شود.
وی افزود: در سنوات گذشته برای رفع آلایندگی و توسعه شهری و زیرساخت‌ها پروژه‌های متعددی تعریف شده بود. از جمله اجرای طرح جامع فضای سبز شهر اراک و حومه که متأسفانه تاکنون مغفول مانده و به نتیجه نرسیده است.
شورای پنجم به غائله پروژه ۵۵ متری خاتمه داد
رضایی خاطرنشان کرد: از دیگر پروژه‌هایی که با هدف روان سازی ترافیک و کاهش آلایندگی تعریف شده بود پروژه‌ای موسوم به ۵۵ متری بود که نزدیک به ۱۸ سال مردم با آن درگیر بودند.
وی ادامه: بنابراین شورای پنجم برای اینکه به این غائله خاتمه دهد و برای تعیین تکلیف این طرح عزم را جزم کرده و با پیگیری‌های مستمر به این نتیجه رسید که با شرایط کنونی امکان اجرای این پروژه وجود ندارد و از طرف دیگر اجرای طرح مستلزم تأمین هزینه‌های سنگین هنگفتی است که در شرایط کنونی تأمین اعتباری ممکن نیست. بنابراین اجرای این پروژه لغو شد.
رضایی اظهار کرد: راهکار این بود که پروژه‌های جایگزین را به سرعت در دستور کار قرار دهیم. بر همین اساس در همان آغاز شش ماه نخست کار شورای پنجم موضوع طرح جامع پیاده راه‌های مرکز شهر اراک مطرح شد و پیش بینی‌های لازم برای انجام این طرح در کمیسیون‌های مرتبط به بحث و بررسی گذاشته شد.
شهرداری در سال ۹۷ موظف شد مقدمات اجرای پیاده راه اراک را کلید بزند
دبیر شورای شهر اراک بیان کرد: شهرداری موظف شد در سال ۹۷ مقدمات اجرای پیاده راه مرکز شهر اراک را کلید بزند. در سال ۹۸ و امسال بودجه برای پیاده راه در نظر گرفته شد و از شهرداری خواسته شد که وارد فاز اجرایی عملیاتی شود.
رضایی گفت: هم اکنون خیابان امیرکبیر، از ابتدای خیابان حاج باشی تا سر قائم مقام، خیابان سهام السلطان، خیابان مخابرات، میدان شهدا و بخشی از خیابان عباس آباد تا سه راه ارامنه، خیابان حصار و نیمی از خیابان محسن را در طرح اجرای پیاده رو قرار دارند.
وی افزود: البته باید یادآور شوم که اجرای این طرح بسیار سخت است هم از لحاظ محدودیت‌های مالی، هم از لحاظ فنی و هم به جهت معارض‌های موجود، اما با حمایت مردم و مسئولین و مساعدت دستگاه‌های اجرایی این کار شدنی است.
وی بیان کرد: ما معتقد هستیم سیما و منظر شهری در مرکز شهر باید تغییر کند. باید آن سنت‌های دیرینه حفظ شود و ما گذشته را به آینده پیوند بزنیم. در این راستا نیاز به همراه و همدلی مردم و مسئولین داریم تا این مهم به سرانجام برسد.
کد مطلب: 141819
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *