۰
يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۶

ادامه تلاش‌ها برای یافتن ۷ سرنشین لندینگرافت

با حضور تیمهای جستجو و نجات دریایی حاضر در طرح استانی تلاشها برای یافتن ۷خدمه لندیگرافت خوارزم ادامه داشته و همزمان تیم بررسی سوانح دریایی درحال احصا عوامل بروز این حادثه هستند.
ادامه تلاش‌ها برای یافتن ۷ سرنشین لندینگرافت
با حضور تیمهای جستجو و نجات دریایی حاضر در طرح استانی تلاشها برای یافتن ۷خدمه لندیگرافت خوارزم ادامه داشته و همزمان تیم بررسی سوانح دریایی درحال احصا عوامل بروز این حادثه هستند.
اسماعیل مکی زاده در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه تلاشها برای یافتن ۷ سرنشین مفقود شده شناور خوارزم با حضور گروههای  جستجو ونجات  ادامه دارد، افزود: تیم‌هایی متشکل از ندسا ، نداجا ، دریابانی واداره کل بنادر ودریانوردی درمنطقه حضورداشته و درپی یافتن ۷ سرنشین این شناور هستند.
معاون دریایی اداره کل بنادر ودریانوردی با اشاره به ملیت و اسامی سرنشینان لندینگرافت خوارزم گفت : خدمه این شناور را ۶ ایرانی با نامهای محمد عسکری زاده ، فرزاد غلام رضایی ، ستار صفری سکل ، مصطفی بهادری ، یاسر مانع بو حمیدی ،موید عبدلیان پور و نیز یک نفر تبعه کشور هندوستان بانام اجین جانسون تشکیل داده که همگی مفقود شده و تلاش برای نجات جان این افراد ادامه دارد.
این مقام مسئول  نوع کالای حمل شده توسط این شناور را بیل مکانیکی اعلام و اظهار کرد: شناور خوارزم از مبدا بندر شناص عمان به مقصد بندرعباس در حال دریاروی بوده که در موقعیت جنوب جزیره لارک دچار شرایط اضطرار می شود.
مکی زاده در خصوص علل و عوامل وقوع این حادثه نیز گفت: عوامل متعددی نظیر عدم توجه به هشدارهای هواشناسی و دریا روی درشرایط  نامساعد جویی  و همچنین چیدمان نادرست بار عوامل اولیه محتمل در بروز این حادثه به نظر می رسد که البته نظر نهایی پس از تحقیقات کامل و گزارش تیم بررسی سوانح دریایی اعلام می شود.
به گفته معاون دریایی اداره کل بنادر ودریا نوردی استان هرمزگان شناور مذکور درحالت واژگون در۲۵ مایلی جنوب شرق جزیره لارک و درموقعیت ۱۶ مایلی جنوب غربی کوهستک قرارگرفته که تلاشها برای یافتن ۷ نفرخدمه و یدک آن بمنظور انتقال شناور به منطقه کم عمق دریا بمنظور جلوگیری از غرق شدن آن ادامه دارد.
به گزارش ایسنا، شامگاه ۵ دی ماه پیامی مبنی براعلام اضطرار برای یک فروند شناور لندینگ کرافت بانام خوارزم از سوی کشتی های عبوری در تنگه هرمز به مرکز جستجو و نجات دریایی استان هرمزگان مخابره گردید که بلافاصله شناور ناجی ۱۲ از قشم به محل اعزام و هماهنگی لازم برابرطرح استانی جستجو ونجات دریایی با عوامل مرتبط ازجمله ندسا ،نداجا ،دریابانی و شناورهای عبوری صورت پذیرفت.
کد مطلب: 142153
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *