کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مجلس تحریم جامعة المصطفی العالمیه را محکوم کرد

7 دی 1399 ساعت 12:46

۱۷۵ نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا مبنی بر تحریم نهاد علمی - حوزوی بین المللی جامعة المصطفی را محکوم کردند.


۱۷۵ نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا مبنی بر تحریم نهاد علمی- حوزوی بین المللی جامعة المصطفی را محکوم کردند.
به گزارش ایسنا، روح الله متفکرآزاد عضو هیات رییسه مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، بیانیه بیش از ۱۷۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محکومیت اقدام خزانه‌داری آمریکا مبنی بر تحریم جامعه المصطفی العالمیه را قرائت کرد.
متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:
«بار دیگر علم ستیزان و مخالفان تعالی بشریت چهره حقیقی خود را آشکار کردند و این بار نهادی معظم همچون جامعه المصطفی را که از معتبرترین نهادهای آموزشی بین المللی است و دغدغه نشر علم و معنویت در دنیا را دارد هدف تحریم کور خود قرار دادند. این اقدام بی شک نشانه عجز و استیصال دولت مستکبر آمریکا در برابر پیشرفت های علمی و فرهنگی ملت ایران است. ما نمایندگان ملت و مجلس انقلابی، تحریم جاهلانه این مرکز علمی بین المللی را که شعار عدالت، معنویت و عقلانیت را سرلوحه فعالیت خود قرار داده است عملی غیراخلاقی، نامشروع و منافی همه معیارهای جهانی دانسته و آن را به شدت محکوم می‌نماییم و حمایت قاطع خود را از این نهاد فاخر اعلام می‌داریم.»
به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز اواسط آذرماه به نقل از یک مقام دولت آمریکا گزارش داد که وزارت خزانه‌داری آمریکا قصد دارد موسسه جامعه‌المصطفی و حسن ایرلو، سفیر ایران در یمن، را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کند.
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه ۱۸ آذر (۸ دسامبر) با صدور یک بیانیه حسن ایرلو، سفیر ایران در یمن، دانشگاه بین‌المللی المصطفی در قم را به لیست تحریم خود اضافه کرد.


کد مطلب: 142164

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/142164/مجلس-تحریم-جامعة-المصطفی-العالمیه-محکوم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir