; ?>; ?> کوهنوردان از مبادی رسمی استفاده نکرده اند - مردم سالاری آنلاين
۰
يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۹

کوهنوردان از مبادی رسمی استفاده نکرده اند

درجاتی درباره جزئیات حادثه که در ارتفاعات تهران رخ داد و چند کوهنورد جان خود را از دست دادند، توضیحاتی داد.
درجاتی درباره جزئیات حادثه که در ارتفاعات تهران رخ داد و چند کوهنورد جان خود را از دست دادند، توضیحاتی داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، منصور درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اظهار کرد: کوهنوردها یک خط زمستانی و یک خط تابستانی برای صعود به ارتفاعات دارند و خط زمستانه بسیار سخت است و نمی توان در طبیعت ایمنی را اجرا کنیم و طبیعت را تغییر دهیم. در مسیر هایی که افراد در آخر هفته می روند یک مسیرهایی برای عموم مردم است که بحث جداگانه ای است ولی در مکان هایی مثل کلنگچال و مگسچال افرادی که قصد صعود دارند باید کوهنورد حرفه ای با تجهیزات حرفه ای باشند.
وی ادامه داد:ما مبادی رسمی که داریم ۲۸ عدد است ولی این کوهنوردان از این ورودی ها استفاده نکرده اند.در آن روز که این حوادث رخ داد جمعیت زیادی به ورودی ها مراجعه کردند که بخش زیادی از آن ها به پایین برگردانده شدند و از مدت ها قبل ما اعلام کرده بودیم که هوا شرایط مساعدی نخواهد داشت و امکان وقوع حادثه است و اعلام شده بود که  برف و بهمن در راه خواهد بود.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران افزود: در روز حادثه تله کابین فعالیت داشت و مردم را جابه جا می کرد ولی با تغییر شرایط جوی و وقوع برف و کولاک فعالیت متوقف شد و بعد از اینکه تعدادی از افراد در ارتفاعات نیاز به کمک داشتند تله کابین فعالیتش را مجددا آغاز کرد تا افراد را به پایین انتقال دهد.
کد مطلب: 142189
برچسب ها: کوهنوردان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *