۲
۰
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۷
نگاهی به عملکرد یک وزیر با حمایتهای گسترده دولت

دیگر چه باید شود تا آقای نیکزاد استعفا دهد؟

کاستی های متعدد در حوزه راه و شهرسازی،عملکرد نیکزاد را با علامتهای سوال جدی مواجه کرده است
کاستی های متعدد در حوزه راه و شهرسازی،عملکرد نیکزاد را با علامتهای سوال جدی مواجه کرده است

علیرغم بروز حوادث متعدد در حوزه مسئولیت علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی، او نه تنها استعفا نکرده بلکه تاکنون عذرخواهی هم نکرده است. این درحالیست که با بروز یک حادثه در مصر، وزیر راه آن کشور عذرخواهی و از سمت خود استعفا کرد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، وزیر راه و ترابری مصر به دلیل تصادفی در جنوب این کشور که مرگ ۴۱ دانش آموز را به همراه داشت از سمت خود استعفا کرد که استعفای او با موافقت محمد مرسی رییس جمهور مصر همراه شد. این درحالیست که طی ماههای گذشته چندین بار خبرهای در رسانه ها منتشر شده که حاکی از ضعف و سوء مدیریت در وزارت راه و شهرسازی است. مهمترین خبر، تصادف رانندگی اتوبوس حامل دانش آموزان راهیان نور بود که مرگ ۲۶ دانش آموز دختر را به همراه داشت. نکته تاسف بار اینکه تصادف کاروان دیگری از راهیان نور حامل دانش آموزان، مدت کوتاهی پس از حادثه اول، باز هم فاجعه آفرید تا نشانه دیگری از سوء مدیریت در عملکرد وزارت راه و شهرسازی باشد. وزیر راه و ترابری مصر به دلیل حادثه ای که ۴۱ کشته داد از سمت خود استعفا داد اما آقای نیکزاد، نه برای حادثه ای که ۲۶ کشته به همراه داشت و نه به خاطر حوادثی که روزانه ۴۸ نفر را در جاده های کشور به کام مرگ می کشاند نه تنها استعفا نداد، بلکه حاضر به عذرخواهی رسمی هم نشد. بر اساس آمار موجود، ایران از نظر ناامن بودن جاده ها، جزو ده کشور اول جهان است و میزان تلفات حوادث رانندگی در کشور ما بسیار بالاست؛ بطوریکه به طور میانگین، سالانه ۲۳ هزار نفر در حوادث رانندگی در ایران کشته می شوند که به دلیل وجود همان جاده های نا امن، بخش اعظم این تلفات به نقص جاده ها برمی گردد. در دولت فعلی تلاشهایی برای احداث جاده های جدید صورت گرفت اما این راهها نتوانست از استانداردهای لازم برخوردار باشد. به عنوان مثال، جاده گرمسار – قم مدتی پس از افتتاح، به دلیل حوادث رانندگی متعددی که در آن صورت گرفت به روی خودروهای سنگین بسته شد تا استاندارد راهسازی در دولت مشخص شود! در حوزه راه آهن هم به تازگی پس از مدتها شاهد بروز حادثه ای بودیم تا راه آهن هم در زمان تصدی مسئولیت آقای نیکزاد از حادثه در امان نباشد.
از سوی دیگر در حوزه مسکن هم عملکرد نیکزاد با علامتهای سوال جدی همراه است. تاخیر در ساخت اغلب پروژه های مسکن مهر و تحویل آنها به صورت نیمه کاره، از جمله ابهامات مهم عملکرد نیکزاد است. ضمن اینکه عملکرد وزارت تحت امر او در ساخت مسکن موردنیاز زلزله زدگان آذربایجان هم انتقاد برانگیز بوده است؛ چرا که علیرغم وعده های فراوان، برف هم در مناطق زلزله زده بارید، اما هنوز اغلب زلزله زدگان در چادر یا کانکسهای فاقد در و پنجره زندگی می کنند. این همه نقص و کاستی در عملکرد وزیری دیده می شود که از حمایت جدی دولت برخوردار است و برخی رسانه های نزدیک به دولت هم گمانه زنی هایی در مورد احتمال حمایت دولت از او برای انتخابات ریاست جمهوری آتی مطرح کرده اند.

کد مطلب: 14231
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


تحلیل شما منصفانه نبود. نیکزاد در عرض یکسال نمی تواند تمام جاده های کشور را اباد کند! شما هم نمی توانید.
عملکرد نیکزاد در حوزه مسکن هم بهترین عملکرد در میان وزرای مسکن تاریخ انقلاب بوده است البته حمایت های دولت را نفی نمی کنم اما بیشترین مشکل پروژه های مسکن مهر در حوزه وظایف وزارت مسکن نیست بیشتر مشکلات اب و فاضلاب و برق و گاز است که سایر وزرا در برابر اون مسئولند نه نیکزاد. بیشتر پروژه های مسکن مهر در کشور اماده بهره برداری شده من به چشم خودم بسیاری از این پروژه هارو دیدم. ثبات قیمت مسکن خودش به تنهایی دلیلی بر کفایت نیکزاد در سالهای تصدیش بر وزارت مسکنه.
مسکن مهر را باید با عواقبش 5 سال بعد دید وبعد تعریف وتمجید کرد؟