۰
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۲

مشهد بیشترین مستاجر را دارد

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه براساس کارشناسی‌های انجام شده، کشور ما سالانه نیاز به ۲ میلیون مسکن دارد اما سالانه تنها ۱۷۰۰ خانه ساخته می‌شود، گفت: آمار مستاجران در کشور زیاد شده که متاسفانه آمار مستاجران در مشهد از دیگران کلان‌شهرهای کشور بیشتر است
مشهد بیشترین مستاجر را دارد
 رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه براساس کارشناسی‌های انجام شده، کشور ما سالانه نیاز به ۲ میلیون مسکن دارد اما سالانه تنها ۱۷۰۰ خانه ساخته می‌شود، گفت: آمار مستاجران در کشور زیاد شده که متاسفانه آمار مستاجران در مشهد از دیگران کلان‌شهرهای کشور بیشتر است.
ظهر امروز در یکصدوشانزدهمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، لایحه دوفوریتی افزایش سقف تخفیف پرداخت نقدی مودیان با ۱۲ رای موافق به تصویب رسید. محمدهادی مهدی‌نیا، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد، در خصوص این لایحه اظهار کرد: در چند ماه اخیر شاهد رکود در ساخت‌وساز و همچنین میزان خرید و فروش ساختمان و مسکن بوده‌ایم. طی یک سال اخیر نیز شاهد افزایش قیمت مسکن بوده‌ایم.
وی افزود: افزایش قیمت پروانه ساخت در سال ۹۹ روی داد. به همین دلیل ما باید یک تقاضای موثر برای پروانه ایجاد کنیم. اگر یک تخفیف درست داده نشود، مردم به سمت گرفتن پایان کار نمی‌آیند.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به روند فعلی و پیش‌بینی وضعیت خانه و مسکن در ماه آینده به نظر من تخفیف ۲۴ درصد مناسب است.
براساس این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود تا در راستای تشویق مودیان، تسریع و تسهیل در دریافت به موقع مطالبات شهرداری به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و به ‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، کاهش مراجعات حضوری مودیان و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، ضمن اطلاع‌رسانی از این موضوع اقدام کند. طبق این مصوبه، ۲۴ درصد تخفیف از تاریخ ۲۲ دی ماه لغایت ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۹۹ و ۲۰ درصد تخفیف از تاریخ ۲۳ بهمن ماه لغایت ۱۰ اسفند ماه سال ۱۳۹۹، به پرداخت نقدی مودیان به شهرداری بابت بدهی جاری و معوق ساختمانی و عوارض احداث و توسعه خطوط قطار شهری داده می‌شود. این تخفیف‌ها متناسب با میزان پرداخت نقدی بدهی و برای فیش‌های صادره تا پایان موعد تعیین شده در این مصوبه امکان‌پذیر است.
همچنین براساس این مصوبه برای پرداخت قبض عوارض خودروهای فعال در شهر مشهد، قبوض کسب و پیشه و همچنین بهای خدمات پسماند، بهای خدمات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مندرج در قبوض نوسازی و عمران شهری، به مودیانی که فیش عوارض یاد شده را از طریق سامانه الکترونیکی پرداخت عوارض شهرداری مشهد به صورت غیرحضوری دریافت کرده و نسبت به واریز آن در فاصله زمانی ۲۲ دی ماه لغایت ۱۰ اسفند ماه سال ۱۳۹۹ اقدام کنند، ۲۴ درصد به عنوان جایزه اعطا می‌شود.
تصویب لایحه نحوه اجرای تبصره  چهار قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح‌های دولتی و شهرداری‌ها
همچنین لایحه نحوه اجرای تبصره  چهار قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح‌های دولتی و شهرداری‌ها به تصویب شورای اسلامی شهر مشهد رسید که براساس آن شهرداری مشهد مقدس مکلف است، مطابق تبصره چهار قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح‌های دولتی و شهرداری‌ها، فقهای شورای نگهبان و آرای متعدد صادره از هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر تجویز اخذ رایگان حداکثر ۲۰ درصد اراضی از مالکان متقاضی استفاده از مزایای طرح‌های توسعه شهری، براساس جدول زیر اقدام کند.
کد مطلب: 142667
برچسب ها: مشهد
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *