۰
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۸

پیشتازی فارس در مبارزه با کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اقدامات و دست‌آوردها در مسیر مبارزه با شیوع بیماری کووید۱۹ در فارس، این استان را پیشتاز کشور در انجام اقدامات مقابله‌ای با این اپیدمی ارزیابی کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اقدامات و دست‌آوردها در مسیر مبارزه با شیوع بیماری کووید۱۹ در فارس، این استان را پیشتاز کشور در انجام اقدامات مقابله‌ای با این اپیدمی ارزیابی کرد.
دکتر مهرزاد لطفی چهارشنبه ۱۷ دی در دویست و چهل و یکمین جلسه ستاد دانشگاهی مبارزه با کرونای علوم پزشکی شیراز که با حضور نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی برگزار شد، حضور و همراهی مسئولان را برای مردم ارزشمند و مایه دلگرمی مدافعان سلامت دانست.
او گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از ابتدای شیوع این بحران، با تشکیل قرارگاه عملیاتی حتی در روزهای تعطیل، تمام تلاش خود را برای مدیریت بهتر این بیماری به کار بسته اند.
لطفی خاطرنشان کرد: وجود همکاری و همدلی در سطح مدیران ارشد استان فارس، دیگر پشتیبان تاثیرگذار مجموعه سلامت در روزهای بحرانی کرونا بوده است.
او، راه اندازی دومین آزمایشگاه تشخیصی کرونا در کشور پس از انستیتو پاستور ایران، راه اندازی مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا در فارس قبل از سایر نقاط کشور، بالا بودن آمارهای مربوط به نمونه گیری نسبت به دیگر استان ها، رکورد روزانه پنج هزار نمونه گیری در روزهای اوج شیوع بیماری، مشارکت در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، راه اندازی مراکز تولید محلول و لوازم محافظتی در روزهای نخست شیوع اپیدمی در استان و پیگیری دقیق مصوبات روزانه این ستاد برای مدیریت بهتر بیماری در فارس را از اقدامات اثرگذار و پیشتازانه فارس در مبارزه با اپیدمی کرونا برشمرد.
لطفی با بیان اینکه حضور دکتر قاضی‌زاده هاشمی به عنوان عضوی از جامعه پزشکی در جایگاه تصمیم‌گیری کشور، منجر به پیشبرد مسائل حوزه سلامت توصیف و اضافه کرد: طی روزهای اخیر، شرایط آرام تری را نسبت به ماه گذشته در زمینه کروناویروس تجربه کرده ایم، این وضعیت ثمره‌ی دوران محدودیت ها و پایبندی مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی است.
رئیس علوم پزشکی شیراز گفت: برای حفظ این شرایط لازم است آگاهی در سطح جامعه تقویت شود تا به میزان بالایی از مشارکت مسوولانه دست یابیم، چرا که مهم ترین سرمایه ما در مدیریت بهتر بیماری است.
خطر موج زمستانی کرونا
او با بیان اینکه مجموعه سلامت در این روزها نیز در حال تلاش و خدمتگزاری شبانه روزی در سراسر استان است، نسبت به خطر شیوع موج زمستانی بیماری هشدار داد و عادی انگاری بیماری را بیشترین چالش این روزهای حوزه سلامت دانست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: قریب به ۱۱ ماه است که در سراسر کشور با این بیماری مواجه هستیم و اکنون که به شیب نزولی بیماری دست یافته ایم، نباید اجازه دهیم زحمات این ماه ها، بیهوده از بین رود.
گرفتن تست از ۱۲ درصد مردم فارس
رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد مبارزه با کرونای علوم پزشکی شیراز نیز در ادامه گزارشی از وضعیت اپیدمیولوژی کرونا در استان فراس ارائه کرد.
دکتر علیرضا میراحمدی زاده با بیان اینکه تاکنون نمونه گیری کرونا در حدود ۱۲ و نیم درصد جمعیت فارس انجام شده است، این آمار را نسبت به آمارهای کشوری بالاتر خواند.
بیماریابی بهتر، پائین تر بودن آمار جان باختن مبتلایان نسبت به دیگر استان های کشور، افزایش تخت های بیمارستانی برای درمان بیماران کووید ۱۹ و درگیری بیش از هشت هزار نفر از کارکنان حوزه سلامت فارس با این بیماری، از دیگر محورهای این گزارش ایپدمیولوژیک بود.
کد مطلب: 142765
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *