۰
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۰

دسته‌بری ممنوع است

فرماندار خمینی شهر گفت: در آستانه ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) هستیم، اما در وضعیت فعلی هرگونه تجمعی باعث افزایش انتشار ویروس و بیماری خواهد شد و نجات جان انسان ها امری واجب و در اولویت است.
دسته‌بری ممنوع است
 فرماندار خمینی شهر گفت: در آستانه ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) هستیم، اما در وضعیت فعلی هرگونه تجمعی باعث افزایش انتشار ویروس و بیماری خواهد شد و نجات جان انسان ها امری واجب و در اولویت است.
علیرضا بصیری امروز (پنج شنبه- ۱۸ دی ماه) در ستاد کرونای خمینی شهر با اعلام وضعیت زرد شهرستان، اظهار کرد: وضعیت خمینی شهر در این هفته زرد بود و نمودارهای آماری کاهشی است، اما این دلیلی نمی شود که مردم به رعایت شیوه نامه های بهداشتی بی توجه باشند، زیرا به دلیل تراکم جمعیت بالا، آمارها شکننده است و سریع می تواند تغییر پیدا کند. 
وی افزود: طبق آمار درصد افراد زیر ۴۰ سالی که به کرونا مبتلا شده اند و بیماری زمینه ای نداشته اند، ۱۰۰ درصد افزایش یافته است و در افرادی که بیماری زمینه ای داشته اند کاهش مرگ و میر داشته ایم. این آمار نشان می دهد افرادی که بیماری زمینه ای نداشته اند پروتکل ها را رعایت نکرده اند. 
به گزارش ایسنا، فرماندار خمینی شهر، با تشکر از بسیجیانی که در قرارگاه های ۳۷ گانه شهرستان به کاهش بیماری کمک می کنند، گفت: ضعف هایی که در امکانات وجود دارد باید برطرف شود و تمهیداتی اندیشیده شود که در مکان، اطلاعات وارد سامانه شود. تمام دستگاه ها نیز موطفند امکانات لازم را در اختیار قرارگاه ها قرار دهند و به صورت هفتگی عملکرد ادارات در این زمینه توسط شبکه بهداشت و درمان ارائه شود. اگر غربالگری سرعت بیشتری پیدا کند وضعیت آماری شهرستان نیز بهتر خواهد شد.
بصیری اظهار کرد: بر طبق مصوبات ستاد کرونا در وضعیت زرد ممنوعیت تردد از ۲۱ تا ۴ بامداد همچنان برقرار است. مسیر ورودی امامزاده سید محمد(ع) بازگشایی می شود و تالارها نیز باید با یک پنجم ظرفیت به فعالیت خود ادامه دهند.
وی تصریح کرد: در آستانه ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) هستیم و همه ما دوستدار این بانوی بزرگوار هستیم، اما در وضعیت فعلی هرگونه تجمعی باعث افزایش انتشار ویروس و بیماری خواهد شد و نجات جان انسان ها امری واجب و در اولویت است. 
فرماندار خمینی شهر افزود: در مساجد برگزاری نماز جماعت ممنوعیت ندارد و در سطح مساجد، متولیان برنامه ها را به گونه ای تنظیم کنند که به مدت یک ساعت پس از نماز مغرب و عشا مراسم عزاداری برگزار شود. شهروندان از برگزاری هرگونه دسته بری و مراسمی که مخاطبین زیادی دارد پرهیز کنند. در شرایط زمستانی خطر آنفلوانزا نیز وجود دارد و موج سوم می تواند تهدیدی برای سلامتی مردم باشد.
کد مطلب: 142833
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *