۰
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۷

دیدار امیر قطر با هنیه

امیر قطر با هیئتی از جنبش حماس به ریاست اسماعیل هنیه دیدار و رایزنی کرد.
دیدار امیر قطر با هنیه
امیر قطر با هیئتی از جنبش حماس به ریاست اسماعیل هنیه دیدار و رایزنی کرد.
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در دوحه با هیئتی از جنبش حماس به ریاست اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش دیدار کرد.
این دیدار به منظور تاکید بر حمایت دوحه از روند آشتی فلسطینی انجام شد.
پیشتر، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر ضمن تاکید بر پایبندی این کشور به ابتکارعمل عربی، اعلام کرد که قبل از تحقق خواسته‌های مشروع ملت فلسطین قدمی به سمت تل‌آویو برنخواهد داشت.
منابع قطری اعلام کردند، هنیه به امیر قطر آشتی بین کشورهای حاشیه خلیج فارس را در چهل و یکمین دور نشست شورای همکاری خلیج فارس تبریک گفت.
چهل و یکمین اجلاس شورای عالی شورای همکاری خلیج فارس با حضور سران کشورهای عضو سه شنبه هفته گذشته در شهر العلا در غرب عربستان برگزار شد و کشورهای عضو با صدور بیانیه اختتامیه اعلام کردند که هدفشان از امضای بیانیه العلا "تقویت وحدت و انسجام" در میان کشورهای عضو این شورا است.
عربستان، مصر، بحرین و امارات متحده عربی در ۵ ژوئن ۲۰۱۷ تمام روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع و علیه این کشور تحریم‌های اقتصادی اعمال کردند. این کشورها قطر را به «حمایت از گروه‌های تروریستی» متهم کرده و بر دوحه یک لیست ۱۳ ماده‌ای جهت عادی‌سازی روابط با این کشور تحمیل کردند.
قطر نیز اتهامات علیه خود را رد و اعلام کرد که هیچ درخواست مغایر حقوق بین‌المللی را نخواهد پذیرفت.
اسماعیل هنیه، امیر قطر را در جریان آخرین تحولات فلسطین به ویژه تلاش‌های صورت گرفته برای تقویت وحدت ملی فلسطین قرار داد.
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پیشتر بر آمادگی این جنبش برای ازسرگیری رایزنی فلسطینی و موفقیت آمیز بودن توافق و تفاهم فلسطینی جهت برگزاری انتخابات پارلمانی، ریاستی و شورای ملی به صورت متوالی در شش ماه تاکید کرده بود.
در همین راستا، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تحولات مثبت در زمینه آشتی فلسطینی و برگزاری انتخابات را ستود.
کد مطلب: 142997
برچسب ها: قطر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *