۰
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۶

رفع دشواری‌ها در مسیر صادرات ایران

رئیس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید دولت باید تلاش کند دشواری‌هایی که در مسیر صادرات ایران به وجود آمده را برطرف کرده و به بخش خصوصی اجازه فعالیت جدی در این حوزه بدهد.
رئیس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید دولت باید تلاش کند دشواری‌هایی که در مسیر صادرات ایران به وجود آمده را برطرف کرده و به بخش خصوصی اجازه فعالیت جدی در این حوزه بدهد.
به گزارش ایسنا، غلامحسین شافعی در مراسم روز ملی صادرات اظهار کرد: اقتصاد ایران در سال‌های گذشته شرایطی خاص و استثنایی را پشت سر گذاشت. این شرایط از سویی با تحریم‌های همه جانبه آمریکا و از سوی دیگر با مشکلات داخلی همزمان شده بود. از این‌رو آنچه که در سال‌های گذشته رخ داد یک افتخار بسیار مهم برای اقتصاد کشور بود.
به گفته وی صادر کنندگانی که امروز به عنوان صادر کنندگان برتر معرفی می‌شوند در سخت‌ترین دوره توانستند آمار صادراتی ایران را حفظ کرده و عملکردی تاریخی از خود به جای بگذارند.
رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان این‌که امروز صادرات نوک پیکان حرکت توسعه اقتصادی همه کشورهاست بیان کرد: امروز اگر کشوری می‌خواهد میزان قدرت و نفوذ خود در اقتصاد جهان را مشخص کند به آمارهای صادراتی خود و میزان نفوذ کالاهایش در بازارهای جهانی اشاره می‌کند. امروز صادرات حتی در مسائل فرهنگی، اجتماعی و امنیتی نیز اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است.
شافعی با بیان این‌که اگر کالاها رد نشوند سربازها از مرز عبور خواهند کرد، اظهار کرد: امروز بسیاری از کشورهای جهان به اهمیت این موضوع پی بردند، اما متاسفانه در ایران هنوز درک دقیقی از میزان اهمیت صادرات وجود ندارد.
وی اضافه کرد: در طول سال‌های گذشته صحبت‌های زیادی از رونق تولید و بهبود وضع معیشت مردم مطرح شده اما در کنار روایت‌های مستقیم آنچه که در بلندمدت به سود اقتصاد کشور خواهد بود حمایت از مردم در سایه توسعه اقتصادی است، زیرا وقتی تولید و صادرات گسترش پیدا کند رونق اقتصادی به وجود می‌آید و اگر ما در صادرات عقب بمانیم بار آن را اقشار کم درآمد جامعه بر دوش می‌کشند.
به گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران در این مسیر صادرکنندگان از دولت حمایت‌های مالی نمی‌خواهند بلکه انتظار دارند یک مسیر هموار برای صادرات به وجود آید و سردرگمی طولانی در این حوزه برطرف شود. در سال‌های گذشته اتاق بازرگانی بارها دغدغه‌های خود در این حوزه را مطرح کرده و امیدوار است با اصلاح سیاست‌های غلط رسیدن به اهداف کلان ممکن شود.
کد مطلب: 143032
برچسب ها: صادرات
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *