۰
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۱

رونمایی از عینک خارق العاده "لنوو"

شرکت "لنوو"، یک عینک هوشمند واقعیت افزوده ارائه داده که پیشرفته‌ترین نمونه در نوع خود است.
رونمایی از عینک خارق العاده "لنوو"
شرکت "لنوو"، یک عینک هوشمند واقعیت افزوده ارائه داده که پیشرفته‌ترین نمونه در نوع خود است.
به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت "لنوو"(Lenovo) در نمایشگاه CES ۲۰۲۱، از یکی از جدیدترین نمونه‌های محصولات گروه موسوم به "ThinkReality" خود رونمایی می‌کند. این محصول، یک عینک هوشمند است که لنوو آن را یکی از پیشرفته‌ترین و تطبیق‌پذیرترین عینک‌های هوشمند برای مشتریان می‌داند.
به گفته لنوو، این عینک هوشمند موسوم به "ThinkReality A۳" را می‌توان برای کاربردهایی مانند تجسم‌گرایی سه‌بعدی و واقعیت افزوده‌ در جهانی که در پی پذیرفتن فناوری‌های جدید برای همکاری هوشمند است، مورد استفاده قرار داد.
این محصول جدید برخلاف نخستین مدل ThinkReality موسوم به "A۶" که به هدست‌های معمولی شباهت داشت، بیشتر شبیه به یک عینک آفتابی است. شرکت‌ها می‌توانند این عینک را با فریم صنعتی لنوو اصلاح کنند تا بادوام‌تر و ایمن‌تر شود.
قدرت عینک ThinkReality A۳، با کمک پلتفرم "XR۱ اسنپدراگون کوالکام"(Qualcomm Snapdragon XR۱) مخصوص هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تامین می‌شود که می‌تواند تا پنج نمایشگر با وضوح ۱۰۸۰، یک دوربین هشت مگاپیکسلی که ویدئوهای با کیفیت ۱۰۸۰ را ارائه می‌دهد و همچنین دوربین‌های مداربسته "فیش‌آی"(fish-eye) را که برای ردیابی اتاق مورد استفاده قرار می‌گیرد، پشتیبانی کند.
این عینک باید به رایانه شخصی یا تلفن همراه هوشمند "موتورولا"(Motorola) متصل شود که به پردازنده "اسنپدراگون کوالکام ۸۰۰"(Qualcomm Snapdragon ۸۰۰) مجهز هستند و برای کار کردن به یک کابل "USB-C" متصل می‌شوند.
همان‌گونه که انتظار می‌رود، نسخه متصل به رایانه شخصی این عینک، از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های ویندوز استفاده می‌کند؛ در حالی که نسخه "A۳ Industrial" آن، به پلتفرم نرم‌افزاری ThinkReality موتورولا تکیه دارد تا وظایف مربوط به واقعیت افزوده، بدون دخالت دست انجام شوند.
لنوو، برنامه‌های گوناگونی را برای این عینک در صنایع در نظر دارد و معتقد است که می‌توان از آن در هر جا که فضا و حریم خصوصی محدود می‌شود، استفاده کرد. به عنوان مثال می‌توان این فناوری را در کارخانه‌ها، کتابخانه‌ها و خرده‌فروشی‌ها به کار برد.
از آنجا که هدف از ارائه این فناوری، استفاده شرکتی است، لنوو هنوز قیمتی را برای مصرف‌کننده اعلام نکرده است اما اعلام کرده که نسخه A۳، از اواسط سال ۲۰۲۱ در بازارهای منتخب سراسر جهان در دسترس خواهد بود.
کد مطلب: 143038
برچسب ها: لنوو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *