کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش اتکا به نفت در بودجه

23 دی 1399 ساعت 20:08

رییس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حرکت در راستای کاهش اتکا به نفت تاکید کرد و آن را از محورهای اصلی اصلاح ساختار بودجه دانست.


رییس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حرکت در راستای کاهش اتکا به نفت تاکید کرد و آن را از محورهای اصلی اصلاح ساختار بودجه دانست.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در نشست خبری در حاشیه جلسه سران قوا گفت: آقای رییس جمهور هم بر این موضوع تاکید کردند، ایشان گفتند چون ما به سمت کاهش نفت میرویم به ما بارک الله بگویید، واقعا هم اینطور است من در جلسه هم گفتم اینجا هم میگم که بارک الله و صدبارک الله که در این مسیر گام برداریم.
وی افزود: این موضوع یکی از محورهای مهم و اساسی در اصلاح ساختار بودجه و تورمی است که هر روز شاهد افزایش آن در کشور هستیم.
رییس مجلس در ادامه با اشاره به بررسی لایحه بودجه در مجلس گفت: ان شاءالله این بودجه که سند زندگی مردم و سند مالی دولت است به گونه ای عمل کند که معیشت و سلامت مردم را در پی داشته باشد.
وی افزود: در بحث مربوط به تولید ما در مجلس و دولت اصرار داریم و نظر آقا هم در بحث اقتصاد مقاومتی این است که اولویت را به تولید بدهیم. در پیشنهاداتی که در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید -و البته نهایی نیست و باید به تصویب صحن و تایید شورای نگهبان برسد- به گونه ای عمل کردیم که حتی مالیات در حوزه تولید کاهش یابد.
قالیباف خاطرنشان کرد: متاسفانه اقتصاد ما سوداگری و دلالی است لذا باید به شدت در این بخش‌ها شرایط سخت مالیاتی را اعمال کنیم تا اجازه فرار مالیاتی را به کسانی که بدون زحمت در این شرایط سواستفاده میکنند ندهیم.
وی با اشاره به کاهش آمار فوتی‌های کرونا در کشور یادآور شد: در حوزه سلامت از مردم عزیز که همت کردند تشکر میکنم. در کمتر از دوماه قبل روزانه ۴٠٠ و خرده ای نفر از هموطنانمان را از دست می‌دادیم ولی با همت همه مردم و تلاشهای صورت گرفته در غربالگری در طرح شهید سلیمانی که همه دست به دست هم دادند، زحمت دولت و زحمت دوستان در بسیج نتیجه اش این شد که فوتی‌ها دورقمی شده و ان شاءالله به سمت صفر برود.
رییس مجلس تاکید کرد: خواهشم از مردم این است که بدانند هنوز این خطر هست اگر کمتر توجه کنیم و چون کاهش پیدا کرده بی توجه شویم احتمال برگشتش در کمترین زمان ممکن هست. ویروسهایی با جهش بیشتر بعضاً وارد کشور شده و در بخشی از اروپا اثرش را دیدیم لذا رعایت موضوع بسیار مهم و ضروری است تا از این شرایط سخت عبور کنیم .


کد مطلب: 143108

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/143108/کاهش-اتکا-نفت-بودجه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir