۰
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۶

هشدار به کوه‌نوردان درباره احتمال بهمن

پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد که در روزهای پایانی هفته احتمال کولاک شدید و ریزش بهمن در ارتفاعات بسیار زیاد است.
هشدار به کوه‌نوردان درباره احتمال بهمن
پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد که در روزهای پایانی هفته احتمال کولاک شدید و ریزش بهمن در ارتفاعات بسیار زیاد است.
به گزارش ایرنا، در روز پنجشنبه موجی قوی از شمال غرب وارد کشور می‌شود که موجب وزش باد شدید و خیلی شدید در بخش‌های شمال غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس شمالی خواهد شد.
در دامنه‌های شمالی البرز، وزش باد گرم شدید و خیلی شدید موجب کولاک و افزایش دما می‌شود. این شرایط می‌تواند منجر به افزایش ذوب برف و شکستن نقاب‌های برفی و وقوع بهمن شود. برای ساعات عصر و شب نیز علاوه بر وزش باد شدید در ارتفاعات شمال غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز، بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.
در روز جمعه نیز تداوم باد شدید و خیلی شدید در نیمه غربی کشور، شامل ارتفاعات البرز، زاگرس، شمال غرب و بتدریج شمال شرق کشور بویژه در ساعات صبح تا عصر، همراه با کولاک برف و احتمال بهمن پیش‌بینی شده است.
وزش باد شدید در زاگرس مرکزی، ارتفاعات کرمان و با شدت کمتری در مرکز کشور، بارش پراکنده برف در شمال غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز همراه با سرمایش شدید و تداوم باد گرم خیلی شدید در دامنه‌های شمالی البرز همراه با کولاک و احتمال وقوع بهمن از دیگر پیش‌بینی‌های هواشناسی در روزهای پایانی هفته است.
برای ارتفاعات شمال تهران نیز در صبح پنجشنبه وزش باد شدید و از عصر پنجشنبه تا غروب جمعه، افزایش ابر و وزش باد خیلی شدید همراه با کولاک و بارش پراکنده برف و احتمال وقوع بهمن پیش بینی می‌شود.
متخصصین هواشناسی درباره کوه‌نوردی، دره‌نوردی و اسکی در روزهای پایانی هفته هشدار داده‌اند. مشابه چنین هشدارهایی در هفته ابتدایی دی امسال هم مطرح شده بود اما نادیده‌گرفتن آنها، به روز تلخی در تاریخ کوه‌نوردی ایران و مرگ ۱۲ نفر در روز پنجم دی منجر شد.
کد مطلب: 143137
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *