۰
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۰

تعهدات معوق ایرانخودرو تا پایان سال صفر می‌شود

مدیرعامل ایران خودرو گفت: بر اساس تعهدی که به وزیر داده ایم، تا پایان سال جاری تعداد خودروهای معوق داخلی به صفر خواهد رسید.
مدیرعامل ایران خودرو گفت: بر اساس تعهدی که به وزیر داده ایم، تا پایان سال جاری تعداد خودروهای معوق داخلی به صفر خواهد رسید.
فرشاد مقیمی روز پنجشنبه ۲۵ دی در جریان سفر به استان مرکزی و بازدید از نمایشگاه دستاورد های شرکت های قطعه ساز استان در ساختمان اتاق بازرگانی اراک در جمع خبرنگاران در خصوص تعداد خودروهای معوق این شرکت افزود: سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ هزار خودروی معوق داشتیم که با تلاش شبکه تامین در حوزه خودروسازی، تعداد خودروهای معوق ما به ۱۵ هزار دستگاه رسید، با نهایی شدن فرآیند قیمت گذاری یک خودرو دیگر، حدود ۱۸۰۰ دستگاه خودرو نیز آماده است و پس از تحویل آنها تا پایان این ماه تعداد خودروهای معوق مان به حدود ۱۳ هزار خودرو می‌رسد.
وی گفت: بر اساس تعهدی که به وزیر داده ایم، تا پایان سال تعداد خودروهای معوق داخلی به صفر خواهد رسید، در شرایط موجود، تعهدات مان در خصوص خودروهای فروش فوق العاده معوق نشده و حتی معمولا این خودروها در بازه زمانی ۴۰ روزه و زودتر از زمان اعلامی ۹۰ روزه تحویل داده شده و قطعا همین آهنگ نیز ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل ایران خودرو در خصوص اقدامات موثر جهت کاهش مصرف سوخت خودروها تصریح کرد: در راستای کاهش مصرف سوخت، اقدامات موثری از سال گذشته آغاز کردیم و ظرف چند روز آینده نیز خبر خیلی خوشی در این خصوص اعلام خواهیم کرد و رونمایی خواهد شد.
 وی تصریح کرد: در کاهش مصرف سوخت در موتورهای موجود از چند مسیر از جمله ارتقای موتور، این مهم پیگیری می‌شود. در راستای ارتقای موتورهای موجود چند پروژه تعریف شده و در همین راستا موتور XU۷  توانست کار نهایی شود و موتور TU۵ بهینه، حدود یک ماه پیش رونمایی شد که با استفاده از این موتور علاوه بر کاهش مصرف سوخت، توان موتور نیز افزایش پیدا کرده است. از این موتور در محصول جدید تارا نیز استفاده خواهد شد.
مقیمی اضافه کرد: اقدامات در حوزه گیربکس از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش مصرف سوخت بوده که در این خصوص گیربکس ۶ سرعته با طراحی مهندسی ایرانی در مجموعه نیروی محرکه قزوین ساخته شده و مراحل تولید آن آغاز شده است. در برخی خودروها کالیبراسیون آن نیز انجام شده و کم کم به بازار عرضه خواهد شد. این ظرفیت بین دو تا ۲.۵ درصد کاهش مصرف سوخت را محقق می کند.
مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: سبک سازی خودرو نیز در دستور کار قرار گرفته تا بتوان از این طریق بخشی از مصرف سوخت خودرو را کاهش داد و اینکار از طریق تبدیل برخی قطعات فلزی به پلیمری با همان کیفیت در دستور کار است.
مقیمی در خصوص اختلاف قیمت بین بازار و کارخانه گفت: قیمت‌ خودرو در بازار بر اساس شاخص های اقتصادی تعیین می‌شود و ارتباطی به خودروسازان ندارد، البته در راستای کنترل قیمت های بازار، دستگاه‌های نظارتی جهت جلوگیری از سوءاستفاده نظارت خوبی داشته‌اند.
وی بیان کرد: قیمت گذاری خودرو بر اساس قوانین موجود بر عهده شورای رقابت است به طوری که این شورا مصوبات را از ابتدای سال بر اساس فرمول مصوب، ابلاغ کرده و بر همین اساس نیز شاخص های تورمی از بانک مرکزی دریافت و بر مبنای چارچوب مشخص، قیمت اعلام می‌شود و ما نیز مجری این قیمت ها هستیم.
کد مطلب: 143200
برچسب ها: ایران خودرو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *