۰
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۵
امام جمعه عنبرآباد:

هلیل رود را دریابید

امام جمعه عنبرآباد در جلسه‌ اقتصاد مقاومتی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد بر لزوم تجدید نظر نسبت به طرح انتقال آب و معین اقتصادی دو شهرستان تاکید شد.
هلیل رود را دریابید
امام جمعه عنبرآباد در جلسه‌ اقتصاد مقاومتی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد بر لزوم تجدید نظر نسبت به طرح انتقال آب و معین اقتصادی دو شهرستان تاکید شد.
حجت الاسلام"رضا سالاری" عصر امروز 25 دی ماه در جلسه‌ ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد گفت: مردم و جوانان  همواره از بنده به عنوان امام جمعه سوال کردند که جریان هلیل چه شده است و با توجه به اینکه  وضعیت کشاورزی را همه می دانند لذا تجدید نظر نسبت به این طرح خواسته جدی مردم است. 
وی جبران خسارت های سرمازدگی اخیر  و سیل را خواستار شد و افزود: خسارات سنگین به کشاورزان را باید از طریق مسوولان پیگیری کنید اگر چه بعضی از مقامات‌ کشوری وعده های بی نتیجه ای داده اند. 
سالاری با اشاره به انتقادت مردم نسبت به طرح انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود گفت: من  در بحث هلیل رود غصه مردم جنوب را دارم  و اینکه می گویند طرح از قبل است از مسوولان می خواهم به داد مردم ولایتمدار جنوب برسید و این دلیلی بر توجیه ادامه کار نیست. 
امام جمعه عنبراباد اهالی جنوب را زحمت کش و صبور دانست و افزود: مردم جنوب علی رغم اینکه بسیار صبور هستند  اما اجازه نمی دهند حقی از آنها ضایع شود.
وی همچنین تمدن 7 هزار ساله تمدن جیرفت را یادآور شد و گفت: مقام معظم رهبری در دیداری که با مدیران ارشد داشتند در زمینه کشاورزی تذکر دادند و در این بخش در شهرستان در حال حاضر نیاز به صنایع تبدیلی دارند. 
سالاری با انتقاد از عملکرد معین اقتصادی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد گفت: با هیچ کس غرضی نداریم اما  اتاق بازرگانی به عنوان معین اقتصادی ضعیف است . چرا معین های ضعیف برای مناطق محروم انتخاب شدند؟
به گزارش ایسنا، "محمود رئیسی" فرماندار عنبرآباد نیز در این جلسه گفت: عنبرآباد با 100 هزار نفر جمعیت بیمارستان ندارد و 2300 کیلومتر جاده روستایی دارد که 850 کیلومتر آن نیاز به تیغ زنی دارد و در این زمینه یک دستگاه بولدوزر نیاز استَ.
وی با اشاره به اینکه 40 درصد مردم فاقد آب آشامیدنی سالم هستند و 12 پروژه آبرسانی نیمه تمام  وجود دارد، افزود: 650 میلیارد تومان خسارت سرمازدگی است و کشاورزان به دلیل نداشتن بازار فروش همچنان متضرر هستند. 
فرماندار عنبرآباد با اشاره به نداشتن آنتن دهی خطوط تلفن همراه و نبود اینترنت، اظهار کرد: خواستار راه اندازی معادن مس گمرکان و کرور و ادامه سیل بند خرم هستیم.
وی ماجرای انتقال آب از سرشاخه های هلیل را از دغذغه های اصلی مردم عنوان کرد و افزود: مردم انتطار دارند نسبت به تجدید نظر برای این طرح اهتمام داشته باشید. 
به گزارش ایسنا، بررسی مشکلات سه طرح از جمله  پارک بار لجستیگ، نیلی صنعت و مس کاتد در این جلسه مطرح و برای رفع موانع این پروژه ها پیشنهادات کارشناسی ارائه شد.
کد مطلب: 143221
برچسب ها: هلیل رود
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *