۰
جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۸
سخنگوی حزب ندا:

حزب ندا، صحبتی با سید حسن خمینی نداشته

سخنگوی حزب ندای ایرانیان گفت: حزب ندا هیچ صحبتی با سیدحسن خمینی نداشته است.
سخنگوی حزب ندای ایرانیان گفت: حزب ندا هیچ صحبتی با سیدحسن خمینی نداشته است.
«شهاب طباطبایی»، سخنگوی حزب ندای ایرانیان، درباره برخی شنیده ها مبنی بر اینکه حزب ندا در حال رایزنی با سید حسن خمینی نوه امام است، به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: حزب ندا هیچ صحبتی با سیدحسن خمینی نداشته است. در واقع ترجیح و اولویت ما داشتن کاندیدای اختصاصی است.
او افزود: از میان کاندیداهای اختصاصی که در مورد آنها نظرسنجی اولیه  در داخل حزب صورت گرفت بیشترین رأی را در این زمینه صادق خرازی به دست آورد و این، نه به منزله این است که الان صادق خرازی تصمیم برای ورود دارد و نه به این منزله است که این تصمیم نهایی است بلکه تصمیم گیری نهایی منوط به طی شدن بعضی از این فرایندهای داخلی جریانات اصلاحات است.
طباطبایی ادامه داد: بنابراین ممکن است مانند بقیه احزاب ما هم یک لیست 5، 10 نفره یا 15 نفره در ذهنمان باشد. می خواهم بگویم که ممکن است اسامی زیادی مطرح باشد و در ذهن همه احزاب و گروه ها هم به همین شکل است.
سخنگوی حزب ندای ایرانیان عنوان کرد: همه این مباحث بستگی به طی شدن فرایندهای داخلی جریان اصلاحات و تصمیم گیری نهایی دارد‌.
او با بیان اینکه اگر جلسات سازوکار ۱۵+۳۲ جدی تر شده و برگزار شود حتما حضور خواهیم یافت، عنوان‌ کرد: احتمالا نماینده ما دکتر فراهانی هستند.
او درباره بحث کاندیدا شدن عباس آخوندی و سیدحسن خمینی و حمایت حزب ندا از آنها تاکید کرد: با هیچ کدام از کاندیداها در مورد کاندیداتوری شان صحبتی نشده است. به هر حال ممکن است یک حزب سیاسی با افراد زیادی مذاکره و رایزنی کند اینها بدین معنا نیست که در رابطه با کاندیداتوری شان صحبت کرده باشند.
او اضافه کرد: بنابراین ممکن است حتی در مقطعی برنامه های مختلفی از افراد مختلف گرفته شود و این کمکی باشد برای اینکه برنامه های حزب در انتخابات تنظیم شود اما این هم معنایش این نیست که با آن افراد برای کاندیداتوری صحبتی شده است.
این عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به این سوال که آیا سیاست حزب ندا معرفی کاندیدای مستقل است یا با اجماع سایر احزاب اصلاح طلب در قالب سازوکار اخیر به دنبال معرفی کاندیدا است؟ اظهار کرد: سازوکار آن به تصمیم نهایی و اجماع داخلی اصلاح طلبان بستگی دارد چون هنوز این سازوکار نهایی نشده ما کار خودمان را انجام می دهیم. به هر حال تنظیم برنامه برای انتخابات و رصد کاندیداهایی که بالقوه هستند، مذاکره درباره وضعیتشان و نکته مهمتر، جمع آوری دغدغه مردم است. بنابراین اینها اقدامات مهمی است که می توان انجام داد.
او در پایان اشاره کرد: ترجیح ما و همه احزاب این است که به اجماع ورود کنند چراکه هم شانس پیروزی بیشتر است و هم حرکت جریانی است و ترجیح همه همین است، مگر شرایطی پیش بیاید که ترجیح اول محقق نشود. 
این چهره سیاسی اصلاح طلب در این باره که اصلاح طلبان آیا کاندیدای قدرتمندی دارند یا خیر، گفت: ماشاالله این دوره بیش از شرکت کنندگان در انتخابات، کاندیدا وجود دارد و فرقی هم نمی کند در همه جریانات این گونه است. اصلاح طلبان هم کاندیدا زیاد دارند و اگر لیستی تهیه شود می توان نام 20 کاندیدا را مطرح کرد.
کد مطلب: 143232
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *