۰
جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۰

آیدین آغداشلو رکورد حراج تهران را زد

اثری از آیدین آغداشلو که با قیمت کمینه و بیشینه یک میلیارد و ۲۰۰ تا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در این دوره از حراج تهران عرضه شده بود، با قیمت ۱۲ میلیارد تومان به فروش رسید و رکورد گرانقیمت‌ترین اثر به فروش رسیده در حراج را شکست.ود.
آیدین آغداشلو رکورد حراج تهران را زد
اثری از آیدین آغداشلو که با قیمت کمینه و بیشینه یک میلیارد و ۲۰۰ تا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در این دوره از حراج تهران عرضه شده بود، با قیمت ۱۲ میلیارد تومان به فروش رسید و رکورد گرانقیمت‌ترین اثر به فروش رسیده در حراج را شکست.
به گزارش ایسنا، سیزدهمین دوره از  حراج تهران عصر جمعه (۲۶ دی ماه) با ارئه ۱۱۰ اثر به صورت آنلاین و با اجرای حسین پاکدل برگزار شد. مجموع فروش حراج امشب ۸۷ میلیارد و ۹۴۲ میلیون تومان اعلام شد. گران‌ترین‌ اثر این حراجی به قیمت ۱۲ میلیارد تومان متعلق به آیدین آغداشلو بود.
در ابتدای مراسم، اثری بدون عنوان از قربانعلی اجلی با کمینه و بیشینه ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان به قیمت ۷۰ میلیون تومان، اثر «عاشورا ۸» از صادق تیرافکن با با کمینه و بیشینه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان به قیمت ۱۹۰ میلیون تومان، اثر «الله اکبر» از رضا بانگیز با کمینه و بیشینه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان به قیمت ۱۸۰ میلیون تومان و اثری بدون عنوان از رضا مافی با با کمینه و بیشینه ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان به قیمت ۴۰۰ میلون تومان به فروش رسیدند.
همچنین اثری بدون عنوان از علی شیرازی با کمینه و بیشینه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان چکش خورد. اثر جلال شباهنگی نیز با کمینه و بیشینه ۲۰۰ تا ۳۰۰  میلیون تومان به قیمت ۲۶۰ میلیون تومان فروخته شد. اثر «سطح آب» از عبدالرضا دریابیگی نیز با کمینه و بیشینه ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون به قیمت ۴۴۰ میلیون تومان، به فروش رسیدند.
اثری از حسین محجوبی نیز با با کمینه و بیشینه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان به قیمت  ۲۸۰ میلیون تومان فروخته شد. اثری بدون عنوان از سیراک مکلکونیان نیز با کمینه و بیشینه ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان با قیمت ۶۵۰ میلیون تومان،چکش خورند.
در ادامه حراج تهران، اثری از پری یوش گنجی با کمینه و بیشینه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان، اثر همایون سلیمی با کمینه و بیشینه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان، اثر منصوره حسینی با کمینه و بیشینه ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان به قیمت ۴۲۰ میلیون تومان و اثر ناصر عصار با کمینه و بیشینه ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان به قیمت ۷۵۰ میلیون تومان، فروخته شدند.
اثری بدون عنوان از مجموعه «سفید برفی» عباس کیارستمی نیز با کمینه و بیشینه ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان به قیمت ۷۰۰ میلیون تومان چکش خورد. همچنین اثری از عادل یونسی با کمینه و بیشینه ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان به قیمت ۸۰ میلیون تومان و اثر حسین کاظمی با کمینه و بیشینه ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان به قیمت ۵۵۰ میلیون تومان، به فروش رسیدند.
اثری بدون عنوان از فریده لاشایی نیز با با کمینه و بیشینه ۱ تا ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان به قیمت ۱ میلیارد تومان، به فروش رسید.
همچنین اثری از شهرام کریمی با کمینه و بیشینه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان به قیمت ، اثر رضا کیانیان با کمینه و بیشینه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان به قیمت و اثری از آرمان یعقوب پور با کمینه و بیشینه ۴۰ تا ۶۰ میلیون به قیمت ۶۰ میلیون تومان، فروخته شدند.
اثری از ابوالقاسم سعیدی با کمینه و بیشینه ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان بیش از بیشینه خود و به قیمت ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، اثری از حسین شاه طاهری با کمینه و بیشینه ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان بیش از بیشینه و به قیمت ۱۲۰ میلیون تومان، اثری از علی خسروی با کمینه و بیشینه ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان به قیمت ۴۲ میلیون تومان، چکش خوردند.
اثر مجسمه از بیتا فیاضی با کمینه و بیشینه ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان به قیمت ۳۴۰ میلیون تومان، اثری از علیرضا اسپهبد با کمینه و بیشینه ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان به قیمت ۷۰۰ میلیون تومان و اثری از هانیبال الخاص با کمینه و بیشینه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان به قیمت ۲۲۰ میلیون تومان، چکش خوردند.
همچنین اثری از ژازه طباطبایی با عنوان «کجاست؟ آقندر می گردم تا پیدا کنم» و با کمینه و بیشینه ۲ تا ۳ میلیارد تومان به قیمت ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.
اثری از بهمن دادخواه با کمینه و بیشینه ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان به قیمت ۴۲۰ میلیون تومان، اثری از محسن کیانی با کمینه و بیشینه ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان به قیمت ۹۵ میلیون تومان، اثری از داور یوسفی با کمینه و بیشینه ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان به قیمت بیش از سه برابر بیشینه خود و به مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان و اثری از هادی جمالی با با کمینه و بیشینه ۷۰ تا ۹۰ میلیون تومان با به قیمت بیش از دو برابر بیشینه خود و به مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان، فروخته شدند.
اثری بدون عنوان از مسعود عربشاهی با کمینه و بیشینه ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تا ۲ میلیارد به قیمت ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروخته شد.
در ادامه، اثر علیرضا آستانه با کمینه و بیشینه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان به قیمت ۱۸۰ میلیون تومان و اثر غلامحسین نامی با کمینه و بیشینه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان به قیمت  ۳۲۰ میلیون تومان چکش خوردند.
همچنین اثری از تیمو ناصری با کمینه و بیشینه ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تا ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، به قیمت ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.
همچنین اثری بدون عنوان از منصور قندریز با کمینه و بیشینه ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان به فروش نرفت.  اثر طلیعه کامران نیز با کمینه و بیشینه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان به فروش رفت.
اثر جعفر روح بخش با کمینه و بیشینه ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان به قیمت ۲۶۰ میلیون تومان به فروش رسیدند. اثری از حسین کاظمی با کمینه و بیشینه ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان به قیمت ۷۰۰ میلیون تومان و اثری بدون عنوان از رضا درخشانی با کمینه و بیشینه ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تا ۲ میلیارد با قیمت ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، چکش خورد.
اثر مهدی سحابی با کمینه و بیشینه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان به قیمت ۱۲۰ میلیون تومان، اثری از مهدی حسینی با کمینه و بیشینه ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان به قیمت ۱۳۰ میلیون تومان، اثری از ایرج اسکندری با کمینه و بیشینه ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان، اثری از بهجت صدر با کمینه و بیشینه ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان به قیمت ۷۰۰ میلیون تومان و اثری از محمود زنده رودی با کمینه و بیشینه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان به قیمت ۳۲۰ میلیون تومان، فروخته شدند.
همچنین اثری بدون عنوان از مجموعه «نجوای عشق» محمد احصایی با کمینه و بیشینه ۵ تا ۶ میلیارد تومان به عنوان یکی از گران ترین آثار حراج امسال به قیمت ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.
اثر گلناز فتحی با کمینه و بیشینه ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان به قیمت ۴۰۰  میلون تومان، اثر صداقت جباری با کمینه و بیشینه ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان به قیمت ۶۰۰ میلیون تومان، اثر محمدعلی ترقی جاه با کمینه و بیشینه ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان به قیمت ۱۷۰ میلیون تومان و اثر ناصر اویسی با کمینه و بیشینه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان دو برابر قیمت بیشینه و به مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان، چکش خوردند.
اثر ژازه تباتبایی با کمینه و بیشینه ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان به قیمت ۲۸۰ میلیون تومان و اثر واحد خاکدان با کمینه و بیشینه¬ ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان به قیمت ۱ میلیارد و ۵۰۰  میلیون تومان فروش رفت.
اثرآیدین آغداشلو با کمینه و بیشینه ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تا ۱ میلیارد ۶۰۰ میلیون تومان به قیمت، به قیمت بیش از ۱۰ برابر کمیته و به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان به فروش رسید تا رکورد فروش اثر در حراج تهران را بزند.
اثر افشین پیرهاشمی با کمینه و بیشینه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان به قیمت ۳۰۰ میلیون تومان، اثر مهدی ویشکایی با کمینه و بیشینه ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان به قیمت ۵۰۰ میلیون تومان، اثر محمدرضا منزه با کمینه و بیشینه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان به قیمت ۶۰ میلیون تومان و اثر حمید هادی نژاد با کمینه و بیشینه ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان به قیمت۱۵۰ میلیون تومان به فروش رسیدند.
همچنین اثری از کیومرث هارپا با کمینه و بیشینه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان به قیمت ۱۱۰ میلیون تومان، طاهره صمدی طاهری با کمینه و بیشینه ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان، اثری از توکل اسماعیلی با کمینه و بیشینه ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان به قیمت  ۴۲۰ میلیون تومان، اثری از علی ندایی با کمینه و بیشینه ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان ۸۵ میلیون تومان و اثری از میترا کاویان با کمینه و بیشینه ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان به قیمت ۲۴۰ میلیون تومان، فروخته شدند.
اثری بدون عنوان از صادق تبریزی با کمینه و بیشینه ۱ تا ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به قیمت ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، چکش خورد.
در ادامه مراسم، اثری گارنیک درهاکوپیان با کمینه و بیشینه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان، محمد حبیب محمدی با کمینه و بیشینه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان، اثر پروانه اعتمادی با کمینه و بیشینه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان و اثر منوچهر یکتایی با کمینه و بیشینه ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان به قیمت ۱ میلیارد تومان، به فروش رسیدند.
اثر حمیدرضا اندرز با کمینه و بیشینه ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان به مبلغ ۹۰ میلیون تومان، اثر لیلی متین دفتری با کمینه و بیشینه ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان به قیمت ۴۰۰ میلیون تومان و اثر ابوالقاسم سعیدی با کمینه و بیشینه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان به قیمت ۲۲۰ میلیون تومان، چکش زده شدند.
در این حراجی همچنین اثری از سهراب سپهری با قیمت کمینه و بیشینه ۸۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ارائه شده بود که به قیمت ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.
همچنین اثر احمد اسفندیاری با کمینه و بیشینه ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان به قیمت ۱۳۰ میلیون تومان، اثری از منوچهر نیازیی با کمینه و بیشینه ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان به قیمت ۳۶۰ میلیون تومان، اثر نصرالله افجه ای با کمینه و بیشینه ۸۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به قیمت ۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان، به فروش رسید.
اثری از حسین زنده رودی نیز با کمینه و بیشینه ۵ تا ۶ میلیارد تومان که یکی از گران ترین آثار امسال حراج تهران محسوب می شد به قیمت ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان چکش خورد.
اثری از بهجت صدر با کمینه و بیشینه ۸۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به قیمت ۸۰۰ میلیون تومان، اثر نیلوفر قادری نژاد با کمینه و بیشینه ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان و اثر دیگر از مسعود عربشاهی با کمینه و بیشینه ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان به قیمت ۷۰۰ میلیون تومان فروخته شدند.
در ادامه اثری از پرویز تناولی با کمینه و بیشینه ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان به قیمت ۵۵۰ میلیون تومان چکش خورد.
اثری از مهدی سحابی با کمینه و بیشینه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان،اثر قاسم حاجی زاده با کمینه و بیشینه ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان به قیمت ۴۲۰ میلیون تومان، اثر بهروز دارش با کمینه و بیشینه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان به قیمت ۳۲۰ میلیون تومان و اثر رضا درخشانی با کمینه و بیشینه ۲ میلیارد و ۵۰۰ تا ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به قیمت ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروخته شدند.
همچنین اثر رضوان صادق زاده با کمینه و بیشینه ۷۰ تا ۹۰ میلیون تومان به قیمت ۱۳۰ میلیون تومان، اثر محمدعلی ترقی جاه با کمینه و بیشینه ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان به قیمت ۶۵۰ میلیون تومان و اثر شهریار احمدی با کمینه و بیشینه ۱ میلیارد تا ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به قیمت ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به فروش رسیدند.
اثراحمد امین نظر با کمینه و بیشینه ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان به قیمت ۱۲۰ میلیون تومان، اثر کریم نصر با کمینه و بیشینه ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان به قیمت ۱۶۰ میلیون تومان، اثری از ابراهیم صاحب اختیاری با کمینه و بیشینه ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان به قیمت ۵۰ میلیون تومان و اثری از جلال الدین مشمولی با کمینه و بیشینه ۲۵ تا ۳۵ به قیمت ۱۲۰ میلیون تومان به فروش رسید.
اثر دیگری از آیدین آغداشلو نیز در حراج امسال با کمینه و بیشینه ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون به قیمت ۶۰۰ میلیون تومان فروخته شد. همچنین اثری از منوچهر معتبر با کمینه و بیشینه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان به قیمت ۲۸۰ میلیون تومان، اثری از مارکو گریگوریان با کمینه و بیشینه ۱ میلیارد و ۲۰۰ تا ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون توان به قیمت ۱ میارد و ۴۰۰ میلیون تومان و اثری از پرویز کلانتری با کمینه و بیشینه ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان به قیمت به قیمت ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان چکش خوردند.
همچنین اثری از موناپاد با کمینه و بیشینه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان و اثری از پرویز تناولی با کمینه و بیشینه ۴ تا ۵ میلیارد تومان به قیمت ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به فروش رسیدند.
اثر دیگری از نصرالله افجه‌ای در حراج امسال با کمینه و بیشینه ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان به قیمت ۸۰۰ میلیون تومان، اثری از احمد وکیلی با کمینه و بیشینه ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان به قیمت ۱۲۰ میلیون تومان و اثری از فرسیده لاشایی با کمینه و بیشینه ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومان به قیمت ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومات، فروخته شدند.
اثری از جواد نوبهار با کمینه و بیشینه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان به قیمت ۹۰ میلیون تومان، اثری از سیامک عزمی با کمینه و بیشینه۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان به قیمت ۱۹۰ میلیون تومان، اثری از شیده تامی با کمینه و بیشینه ۵۰ تا ۷۰ به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان و اثری از جمشید سماواتیان با کمینه و بیشینه ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان به قیمت ۱۳۰ میلیون تومان چکش زده شدند.
اثر سعید صادقی نیز با کمینه و بیشینه ۷۰ تا ۹۰ میلیون تومان به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان به فروش رسید. اثری از کامبیز صبری با کمینه و بیشینه ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان به قیمت ۵۵۰ میلیون تومان و اثر محمد ابراهیم جعفری با کمینه و بیشینه ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان به قیمت ۴۰۰ میلیون تومان فروخته شدند.
همچنین اثر پرونه اعتمادی با کمینه و بیشینه ۶۰۰ تا ۷۰۰ به قیمت ۷۵۰ میلیون تومان، اثری از محسن وزیری مقدم با کمینه و بیشینه ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومان به قیمت ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و اثر منصور قندریز با کمینه و بیشینه ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان به قیمت ۵۰۰ میلیون فروخته شدند.
آخرین اثر حراج امسال متعلق به منیر فرمانفرمائیان بود که با کمینه و بیشینه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به قیمت ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.
کد مطلب: 143255
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *