۰
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۱

کوبا آمریکا را محکوم کرد

وزیر امور خارجه کوبا تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورش را اقدامی قهری و خود سرانه خواند و آن را بشدت محکوم کرده است.
کوبا آمریکا را محکوم کرد
وزیر امور خارجه کوبا تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورش را اقدامی قهری و خود سرانه خواند و آن را بشدت محکوم کرده است.
به گزارش ایرنا، برونو رودریگز وزیر خارجه کوبا بامداد شنبه در پیام توییتری نوشت: من اضافه کردن اشخاص و نهادهای کوبایی در لیست های یک جانبه و غیرقانونی دولت ترامپ را به عنوان اقدامی قهری علیه کشورمان محکوم می کنم.
رودریگز در ادامه نوشت: تصمیم خودسرانه در مورد کوبا از یک رژیم ناشی می شود که می تواند در سیاست خارجی انزوا و شکست را به یادگار بگذارد.
دولت ترامپ که تنها پنج روز دیگر مسند قدرت در کاخ سفید را بر عهده دارد، وزارت کشور کوبا و وزیر آن را به ادعای اتهامات نقض جدی حقوق بشر در لیست تحریم ها قرار داد.
دفتر کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد در اجرای دستور اجرایی دونالد ترامپ در دسامبر (دی ماه) ۲۰۱۷ در مورد هدف قراردادن عاملان جدی نقض حقوق بشر و فساد در سراسر جهان وزارت کشور کوبا به همراه "لازارو آلبرتو آلوارز کازاس" وزیر آن در لیست تحریم ها قرار گرفته اند.
استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا مدعی شد که دولت کوبا سابقه طولانی در نقض حقوق بشر دارد.
واشنگتن که به رغم قوانین بین المللی در تعیین حدود و مرزها، منطقه آمریکای لاتین را حیاط خلوت خود می‌داند، همواره با سیاست‌های خصمانه و مداخله جویانه درصدد ایجاد بی ثباتی و ناآرامی در کشورهای چپ‌گرای این منطقه برآمده و نفرت عمومی جوامع آمریکای لاتین را نسبت به این رویکرد خود برانگیخته است.
تحلیل گران و کارشناسان پیشتر هشدار دادند که آمریکا همواره کوبا را هدف یک طرح جنگ رسانه‌ای در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در جهت کودتای نرم علیه هاوانا قرار داده است. این بخشی از یک ساز وکار دخالت خارجی غیرمستقیم علیه کوبا بوده که توسط آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا ایجاد شده است.
کد مطلب: 143273
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *