۰
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۷

گلستان در آتش

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان از وقوع آتش‌سوزی در منطقه «دره شمالی» پارک ملی گلستان خبرداد و گفت: نیروهای مختلف از شب گذشته در تلاش برای مهار آتش‌سوزی هستند.
گلستان در آتش
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان از وقوع آتش‌سوزی در منطقه «دره شمالی» پارک ملی گلستان خبرداد و گفت: نیروهای مختلف از شب گذشته در تلاش برای مهار آتش‌سوزی هستند.
محمدرضا کنعانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عصر روز شنبه وقوع آتش‌سوزی در منطقه «دره شمالی» پارک ملی گلستان گزارش شد و بلافاصله نیروها به منطقه اعزام شدند.
وی با اشاره به وقوع حریق در سه نقطه، افزود: دو حریق به‌صورت محدودتر در مناطق پایین‌دست و یک حریق نیز به شکل گسترده‌تر به عرض ۱۰۰ متر و طول ۳۰۰ متر، از کف دره به سمت یال اتفاق افتاده بود. آتش در دو نقطه پایین‌دست مهار شد و در نقطه دیگر نیز جلوی گسترش آتش‌سوزی گرفته شد.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان بیان کرد: از نیمه‌شب با شدت گرفتن وزش باد در منطقه مجدداً حریق از کنترل خارج شد و بلافاصله فراخوان اعزام ۱۰ تیم واکنش سریع را از سطح شهرستان‌های استان انجام دادیم. تیم‌ها به شکل گروه‌های ۶ نفره سازماندهی و تجهیزات انفرادی و جیره ۴۸ ساعته در اختیار آنها قرار گرفت.
کنعانی با بیان اینکه شیب زیاد و صخره‌ای بودن منطقه، کار مهار حریق را با مشکل روبه‌رو کرده است، گفت: آتش‌سوزی از نوع کف‌سوز است و در مواردی درختان خشک را نیز درگیر کرده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ نفر شامل نیروهای محیط‌زیست، منابع طبیعی و بسیج در عملیات اطفای حریق مشارکت دارند.
فراخوان اعزام ۲ بالگرد به محل آتش‌سوزی
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان با اشاره به فراخوان ۲ بالگرد برای کمک به مهار آتش‌سوزی، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته بالگرد هلال‌احمر برای جابه‌جایی نیروها و تجهیزات و بالگرد هوافضای سپاه پاسداران برای آب‌پاشی به محل اعزام خواهند شد. بالگرد هلال‌احمر در استان حضور دارد و بالگرد هوافضا سپاه از تهران به استان در حال اعزام است.
کنعانی تصریح کرد: ساعت ۷ امشب جلسه ستاد مدیریت شهرستان گالیکش برگزار و تصمیمات لازم در خصوص اعزام نیروهای جدید به منطقه و پشتیبانی‌های موردنیاز گرفته خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون گزارشی از خسارات آتش‌سوزی به حیات‌وحش پارک ملی گلستان گزارش نشده است.
کد مطلب: 143349
برچسب ها: گلستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *