کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بسته شدن پایگاه ترکیه در قطر

28 دی 1399 ساعت 21:15

وزیر خارجه سابق ترکیه معتقد است، احتمال دارد کشورش پایگاه نظامی خود را در قطر ببندد و سیاست خارجه خود را تغییر دهد.


وزیر خارجه سابق ترکیه معتقد است، احتمال دارد کشورش پایگاه نظامی خود را در قطر ببندد و سیاست خارجه خود را تغییر دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، یاشار یاکیش، وزیر خارجه سابق و یکی از بنیانگذاران حزب عدالت و توسعه ترکیه گفت، این کشور در حال حاضر بین کشورهای عربی قرار گرفته که باهم اختلاف دارند اما زمانی که روابط میان قطر و عربستان عادی شود، احتمال دارد ترکیه پایگاه نظامی خود را در دوحه ببندد. کشورهای عربی اختلافات خود با قطر را اختلافات خانوادگی می‌دانند و به همین خاطر از مداخله ترکیه در امور داخلی خود و نیز از افزایش نفوذ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در قطر عصبانی هستند.
یاکیش گفت، وقتش رسیده که ترکیه روابط بحرانی خود را با کشورهای حوزه خلیج فارس بهتر کند. آنکارا دیدارهای متعددی در این خصوص با مسؤولان داشته و آخرین آن دیدار اردوغان و سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان بود.
وی پیرامون بحران سوریه هم گفت، دنیا ترکیه را در سوریه تنها گذاشت و به همین دلیل آنکارا باید مذاکرات مستقیمی با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه داشته باشد.
یاکیش راجع به دولت جدید آمریکا و روابط آنکارا با واشنگتن هم گفت، رسیدن یک دموکرات به ریاست جمهوری آمریکا و توازنات منطقه که با همگرایی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی تغییر کرده، ترکیه را مجبور خواهد کرد سیاست خارجه خود را تغییر دهد.


کد مطلب: 143351

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/143351/بسته-شدن-پایگاه-ترکیه-قطر

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir