کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وضعیت آب در استان اصفهان بحرانی است

30 دی 1399 ساعت 12:47

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی وضعیت آب در استان اصفهان را بحرانی خواند و تاکید کرد که باید مسوولان هر چه زودتر به این موضوع ورود کنند.


نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی وضعیت آب در استان اصفهان را بحرانی خواند و تاکید کرد که باید مسوولان هر چه زودتر به این موضوع ورود کنند.
به گزارش ایسنا، محمد تقی نقدعلی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) در تذکری به رئیس جمهور، وزرای نیرو، کشور و اطلاعات و رئیس سازمان محیط زیست، گفت: وضعیت آب در اصفهان بحرانی است، رودخانه زاینده رود خشکید شده و حوزه بحران زده زاینده رود مورد ستم های مضاعف واقع است، هر روز کشاورزان در تجمعات انبوه خود از مسئولان تقاضا دارند تا به وضع نامناسب آن ها توجه کنند.
وی افزود: وزیر نیرو به حوزه آبریز زاینده رود بدهکار است اما با وجود این بدهکاری، مجددا بارگذاری های جدیدی مانند بن بروجن را آغاز کرده است. در این شرایط رئیس سازمان محیط زیست طبق کدام ملاک های محیط زیستی از یک حوزه بحران زده کم آب قصد دارد آب را به یک منطقه پرآب منتقل کند باید در تصمیم خود تجدیدنظر کنند.از طرف دیگر قرار بود بهشت آباد برای ۷۵۰ میلیارد مترمکعب آبی که حوزه زاینده رود دارد برای یزد و تپه های سامان برداشت شود اما بدهی های خود را پرداخت نکرده اند و اکنون پروژه قانونی که مصوبه شورایعالی آب را دارد متوقف کرده اند.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آیا تجمع کشاورزان شرق و غرب اصفهان باید به یک بحران تبدیل شود تا شما مسئولان ورود کنید؟ جای تاسف است که از نجابت مردم اصفهان سوءاستفاده می شود لازم است شخصا رییس جمهور به این موضوع ورود کند. اوضاع خوبی در اصفهان از حیث معیشتی و کشاورزان رقم نمی خورد.


کد مطلب: 143449

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/143449/وضعیت-آب-استان-اصفهان-بحرانی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir