۰
چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۱۴

تبدیل گوشی هوشمند به میکروسکوپ

یک دانشگاه در تایلند، گوشی‌های هوشمند قدیمی را برای دانش‌آموزان تایلندی به میکروسکوپ تبدیل می‌کند تا آنها را به مدارس واقع در حاشیه شهرها که فاقد امکانات و تجهیزات مناسب هستند، بفرستد.
تبدیل گوشی هوشمند به میکروسکوپ
یک دانشگاه در تایلند، گوشی‌های هوشمند قدیمی را برای دانش‌آموزان تایلندی به میکروسکوپ تبدیل می‌کند تا آنها را به مدارس واقع در حاشیه شهرها که فاقد امکانات و تجهیزات مناسب هستند، بفرستد.
به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، استفاده‌های زیادی برای گوشی‌های هوشمندی که کهنه و قدیمی شده‌اند، وجود دارد. به عنوان مثال آنها را به یک ساعت زنگ‌دار یا یک وسیله برای نظارت بر کودک تبدیل می‌کنند.
اکنون به نظر می‌رسد دانشگاهی در بانکوک تایلند روش هوشمندانه‌تری برای استفاده از این تلفن‌های همراه قدیمی پیدا کرده است. دانشگاه "چولالونگ کورن" با همکاری وزارت اقتصاد و جامعه دیجیتال، ۵۰۰ گوشی هوشمند قدیمی را که توسط نمایندگی شرکت سامسونگ در تایلند اهدا شده است، با لنزهای هوشمندی که توسط پروفسور "سانونگ آکاسیت" اختراع شده به میکروسکوپ‌هایی برای دانش‌آموزان حاشیه شهرها تبدیل می‌کند.
هدف این پروژه تهیه ۲۵۰۰ میکروسکوپ از تلفن‌های همراه قدیمی برای مدارس حاشیه‌ای است، بنابراین تصور می‌شود که در نهایت ۲۵۰۰ تلفن همراه قدیمی به میکروسکوپ تبدیل شود.
این گروه در یک اطلاعیه مطبوعاتی اعلام کرد که این دانشگاه و وزارتخانه از تلفن‌های همراه دور انداخته شده به جای میکروسکوپ در مدارس سراسر تایلند که از تجهیزات علمی مناسب محروم هستند، استفاده خواهند کرد.
تاکنون جزئیات بیشتری از این پروژه ارائه نشده است، اما در حال حاضر می‌دانیم که این تلفن‌های هوشمند قدیمی با لنزهایی موسوم به "CU Smart Lens" به میکروسکوپ تبدیل می‌شوند، اما نمی‌دانیم این لنزها دقیقاً چیست یا چگونه به تبدیل تلفن‌ها به میکروسکوپ کمک می‌کند. در هر حال تصویری از این دستگاه که توسط دانشگاه تایلندی منتشر شده، نشان می‌دهد که این لنز روی یک لبه یک گیره تعبیه شده است که به بالای صفحه نمایش گوشی گیره شده و چیزی را به نمایش گذاشته شده است که به نظر می‌رسد یک میکروارگانیسم بزرگ شده است.
روی برچسب این لنز جدید می‌توان دید که از عبارت ۵۰X استفاده شده است که نشان دهنده توانایی بزرگنمایی ۵۰ برابری این لنز است.
با وجود ناشناخته‌های فراوان در مورد این لنز و این پروژه، تصور می‌شود که این یک پروژه جالب است که هم به دانش‌آموزان محروم کمک می‌کند و هم زباله‌ها را کاهش می‌دهد و امیدوار است که الهام‌بخش سایر موسسات در سراسر جهان باشد.
کد مطلب: 143494
برچسب ها: میکروسکوپ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *