۰
چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۶
علیرضا منادی سفیدان:

سعی می‌کنیم در کوتاه مدت کنکور حذف شود

علیرضا منادی سفیدان گفت: برای کنکور سال 1400 برنامه جدیدی نداریم و کنکور سال آینده نیز همانند سال های قبل برگزار می شود.
سعی می‌کنیم در کوتاه مدت کنکور حذف شود
علیرضا منادی سفیدان گفت: برای کنکور سال 1400 برنامه جدیدی نداریم و کنکور سال آینده نیز همانند سال های قبل برگزار می شود.
به گزارش برنا؛ هزار توی حذف کنکور سالیان سال است که تکلیف بسیاری از محصلین را نامعلوم کرده است. از نخستین روزهایی که حرف از حذف کنکور مطرح شد تا به امروز بسیاری از کنکوری ها وارد دانشگاه شده، فارغ التحصیل و حتی شاغل شدند اما هنوز خبری از حذف کنکور نیست. در این میان تاثیر حداقلی سوابق تحصیلی نیز نتوانست از تب و تاب شب های پر استرس کنکور بکاهد و همچنان همان رویه در پیش است. رویه ای که بسیاری آن را زیر سر مافیای کنکور و برخی نیز ریشه آن را در نبود برنامه ای هدفمند برای جایگزین کنکور می دانند.
علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: برای کنکور سال 1400 برنامه جدیدی نداریم و کنکور سال آینده نیز همانند سال های قبل برگزار می شود. تغییرات و حذف کنکور در دست بررسی است و باید در این خصوص به جمع بندی برسیم.
او افزود: در راستای حذف کنکور کمیسیون آموزش و شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی طرح های جایگزین است و برنامه ما این است که مرحله به مرحله و سال به سال درصد تاثیر سوابق تحصیلی بیشتر اعمال تا کنکور به کلی حذف شود.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تا این لحظه توافق به دست نیامده و نتیجه نهایی نشده است. مشکل ما در این است که در کنکور عرضه و تقاضا برابر نیست. امروز تقاضا برای رشته های پزشکی بسیار زیاد است، در حالی که ما بیشتر از 3 هزار دانشجو نمی توانیم نمی توانیم در این رشته پذیرش کنیم و این مشکل اصلی ما در عرصه حذف کنکور است.
رئیس کمیسیون آموزش مجلس یازدهم ادامه داد: سعی می کنیم در کوتاه مدت کنکور حذف شود. در این عرصه قطعا مافیای کنکور فعال هستند اما آن قدری جدی نبوده اند که مانع حذف کنکور توسط مجلس شوند. 
منادی سفیدان تاکید کرد: تلاش ما بر این است که به گونه ای کنکور را حذف کنیم که عدالت در پذیرش دانشگاه ها اتفاق بیفتد و به همین علت است که مقداری این پروسه طولانی شده است. 
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم در پایان در پاسخ به این که آیا برنامه ای برای برگزاری کنکور به صورت مجازی وجود دارد، گفت: فعلا چنین برنامه ای در دستور کار نیست و کنکور به صورت حضور برگزار خواهد شد و صحبتی نیز در مورد برگزاری کنکور به صورت مجازی نشده است.
 
کد مطلب: 143506
برچسب ها: کنکور
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *