۰
چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۴

ابتلای ۱۷ نفر به هپاتیت A در باغملک خوزستان

فرماندار باغملک در خصوص مشاهده موارد ابتلا به هپاتیت A در میان اهالی روستای لالب از توابع این شهرستان توضیحاتی ارائه داد.
ابتلای ۱۷ نفر به هپاتیت A در باغملک خوزستان
فرماندار باغملک در خصوص مشاهده موارد ابتلا به هپاتیت A در میان اهالی روستای لالب از توابع این شهرستان توضیحاتی ارائه داد.
محمد نجاتی‌پور با اشاره به ابتلای برخی از اهالی روستای لالب شهرستان باغملک به هپاتیت A، اظهار کرد: متاسفانه در یک ماه گذشته مواردی از هپاتیت A در روستای لالب از توابع دهستان منگشت در بخش مرکزی باغملک مشاهده شده است.
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه این روستا حدود ۵۰۰ خانوار جمعیت دارد، افزود: در یک ماه گذشته، ۱۷ نفر از اهالی این روستای پرجمعیت به هپاتیت A مبتلا شده‌اند که از این موارد، تعدادی بستری شدند. اکنون نیز دو سه نفر از مبتلایان در بیمارستان شهید طباطبایی باغملک بستری و تحت درمان هستند.
فرماندار باغملک بیان کرد: به محض مشاهده اولین مورد ابتلا به این بیماری، تیم واکنش سریع بهداشت شهرستان در روستا حضور پیدا کرد و در حال حاضر نیز روزانه در محیط حضور دارد. یک تیم بهداشت نیز از مرکز بهداشت استان خوزستان برای ارزیابی به روستا اعزام شده و اقدامات لازم را انجام داده است.
نجاتی‌پور گفت: در حال حاضر مشکل وجود دارد و چند نفر همچنان بستری هستند اما اقدامات زیادی در این راستا انجام شده است.
وی بیان کرد: کلرسنجی روزانه در حال انجام است و آب شرب، مطلوب و سالم بوده و مشکلی نداشته است. جداول روستا نیز لایروبی و شیر آهک‌پاشی انجام شده است.
فرماندار باغملک گفت: همچنین تا اطلاع ثانوی مدارس تمام مقاطع تعطیل شده‌اند و برای تمام گروه‌های زیر ۱۶ سال نیز تقاضای انجام واکسیناسیون هپاتیت A کرده‌ایم.
نجاتی‌پور که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: اقدامات دیگر از قبیل بیماریابی خانه به خانه و آموزش بهداشت فردی در حال انجام است اما در یکی دو روز گذشته مواردی از ابتلا به این بیماری داشته‌ایم. امیدواریم اوضاع را بیشتر کنترل کنیم.
کد مطلب: 143507
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *