۰
چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۴

نامگذاری بیشتر معبرهای تهران به نام شهدا

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در سه سال و نیم گذشته، کمیسیون نامگذاری شهر تهران ۵۰۰ نام بر معابر شهر تهران گذاشته است، افزود: حدود ۴۰ درصد این نام ها به شهیدان تعلق داشته است.
نامگذاری بیشتر معبرهای تهران به نام شهدا
رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در سه سال و نیم گذشته، کمیسیون نامگذاری شهر تهران ۵۰۰ نام بر معابر شهر تهران گذاشته است، افزود: حدود ۴۰ درصد این نام ها به شهیدان تعلق داشته است.
به گزارش ایسنا، محمد جواد حق شناس در ویژه برنامه ابتکاری شهرداری منطقه ۱۳ در خصوص نامگذاری و تغییر نام یازده معبر با عنوان "خیابان شاهد" ضمن ابراز رضایت از فضای معنوی و حال و هوای بهشت گونه ای که شهرداری منطقه با برگزاری مراسم نامگذاری معابر ایجاد کرد ، گفت: در سه سال  و نیم  گذشته ، کمیسیون نامگذاری شهر تهران ،  ۵۰۰ نام  بر معابر شهر تهران گذاشته  که  حدود چهل درصد این نام ها به شهیدان تعلق داشته است.
وی افزود: متأسفانه تاکنون این خدمات به شهروندان معرفی نشده بود؛ ولیکن امروز خوشبختانه با ابتکار عمل شهرداری منطقه ۱۳ در معرفی این خدمات، بخشی از صدها وظیفه مدیریت شهری که مغفول واقع شده بود، به صورت زیبا و بی بدلیلی به نمایش گذاشته شد.
وی  با بیان اینکه ، آئین نامگذاری معابر که به ابتکار شهرداری منطقه برگزار شد، نشان داد که با نگاهی نو به ظرفیت ها می توان موقعیت های  جدید  ایجاد کرد و گفت: مزین شدن اسامی شهدا بر معابر شهر به واقع یک نیاز برای شهر است تا به محلات هویت ببخشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سیر تحول نامگذاری معابر که  از قدیم در حیطه اختیارات بلدیه  بوده گفت: بعد از شکل گیری انقلاب ، این شهروندان بودند که نامگذاری  معابر به نام شهدا را آغاز کرده و آن را به شهرداری محول کردند ، به گونه ای که در سال های ۵۶ و ۵۷ در پی واقعه ۱۷ شهریور  و  شهادت استاد نجات الهی ؛ مردم نام میدان ژاله  و خیابان ویلا را به نام شهدا تغییر داده  که این اتفاقات  باعث توجه به مسئله نامگذاری به عنوان  یک ارزش ، رویکرد و نیاز شهر شد.
 همچنین ، مجتبی شکری ، شهردار منطقه  ۱۳ در ادامه این مراسم  با حضور در جایگاه سخنران گفت : تکریم شهیدان و تعظیم در برابر خانواده‌های صبور آنان  موجب ترویج و گسترش فرهنگ ایثار وشهادت در جامعه است و خانواده شهدا الگوهای ایثارگری هستند.
وی با بیان اینکه با تصویب کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ، ۱۱ معبر در این منطقه به نام شهدا ، نامگذاری و تغییر یافت، اظهار داشت : کوچه های  ۶.۳۵ ، غزالی ، ۵.۳۷ ، ۳.۳۲ ، سروش ، امیدی ، ۱.۳۶ ، ۵.۳۵  و.. در محدوده منطقه ۱۳ بهنام شهید مدافع حرم ابراهیم خلیلی ، شهید شهرام مساوات ، شهید سعادت آبادی ،شهید کاشفی ، شهید سعید صادق منش ،شهید داوود غیاث آبادی ،شهید عباس عمادی  وشهید نصر الله رحمان زاده  نامگذاری شد.
کد مطلب: 143553
برچسب ها: تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *