۰
شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۶
رئیس کمیسیون بهداشت:

مخالف حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو هستم

حسینعلی شهریاری گفت: نظر من این است که ارز 4200 تومانی نباید حذف شود و مخالف این صحبت ها هستم زیرا حذف ارز 4200 تومانی برای دارو مشکلات امنیتی و اجتماعی ایجاد می کند.
مخالف حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو هستم
 تجربه نشان داده است به محض بیان حذف یارانه و یا ارز ۴۲۰۰ تومانی از روی هر کالایی، احتمال افزایش قیمت چندبرابری آن زیاد است. دارو و تجهیزات پزشکی نیز به علت حساسیتی که دارد فارغ از این مسئله نیست. آن هم در ماه های پایانی سالی که گرفتاری با کرونا آن را دستخوش فراز و نشیب های بسیاری کرده است. در این میان یکی از صحبت های این روزها در مجلس و پیرامون تصویب بودجه ۱۴۰۰ اختلاف نظر بر روی ارز۴۲۰۰ تومانی است که خبر حذف آن به تنهایی می تواند موجب چند برابر شدن قیمت دارو و احتکارهای گسترده شود.
حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: مجلس در رابطه با حذف ارز ۴۲۰۰تومانی برای دارو و تجهیزات پزشکی هنوز تصمیم قطعی نگرفته است و بحث ها در این خصوص ادامه دارد. نظر من این است که ارز۴۲۰۰ تومانی نباید حذف شود و مخالف این صحبت ها هستم زیرا حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مشکلات جدی برای مردم ایجاد می کند.
او افزود: در همین راستا نامه ای برای تمامی مسئولین عالی رتبه نظام ارسال و نگرانی خود را در این رابطه اعلام کرده ام. من در این رابطه با رئیس مجلس صحبت های زیادی انجام داده ام و ایشان نیز معتقد بود که نباید ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو و تجهیزات پزشکی حذف شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: ما معتقد هستیم راهکارهایی که برای جایگزینی ارز ۴۲۰۰ تومانی پیشنهاد می کنند، عملا میسر نخواهد بود و به مردم نیازمند به دارو کمکی نخواهد کرد. همین امروز نیز ما با مشکلاتی در حوزه دارو رو به رو هستیم و قیمت برخی داروها به شدت افزایش پیدا کرده است.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم نگران قیمت داروها هستند و برخی از مردم نیازمند دارو با ما تماس گرفته و عنوان می کنند به دنبال نوسان قیمت ارز، قیمت داروی ۳۰ هزار تومانی به ۱۸۰ هزار تومان رسیده است و اگر ارز۴۲۰۰ تومانی حذف شود این قیمت ها باز هم ۵ برابر خواهد شد.
شهریاری با رد راهکارهای پیشنهادی به جای ارز۴۲۰۰ تومانی تصریح کرد: این که یک عده تصور کنند با بیمه و یارانه های جایگزین می توانند این تفاوت قیمت ها را جبران کنند به شدت اشتباه است زیرا به هیچ وجه اجرایی نیست و مشکلات اجتماعی و امنیتی ایجاد می کند.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: امروز به شدت قیمت داروهای قلبی و عروقی، داروهای بیماران سرطانی، داروهای بیماران خاص و دیابتی افزایش پیدا کرده است و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد و عملا به جیب مردم و دخل و خرج آن ها فشار وارد می کند.
این نماینده مجلس یازدهم در پایان اظهار کرد: تلاش ما این است به هر شکل ممکن مانع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه سال آینده شویم و این شاید بزرگ ترین کمکی باشد که مجلس بتواند در این عرصه به مردم کند و مانع افزایش قیمت ها شود.
کد مطلب: 143664
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *