کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در سال جهش تولید «مولتی مدیاهای» تولید داخل خاک می خورند

کارشناس صنعت خودرو علیه تولید ملی

4 بهمن 1399 ساعت 16:29

مدیر فروش مجموعه شرکت های قائم پرشان و دهکده جهانی گفت: لایه های کارشناسی صنعت خودرو با وجود تاکید مدیران عامل خودروساز، به دلیل اهداف پنهانی و همچنین عدم توجه به ضرورت استفاده از تولید ملی چندان تمایلی به استفاده از تولیدات داخلی ندارند



مدیر فروش مجموعه شرکت های قائم پرشان و دهکده جهانی گفت: لایه های کارشناسی صنعت خودرو با وجود تاکید مدیران عامل خودروساز، به دلیل اهداف پنهانی و همچنین عدم توجه به ضرورت استفاده از تولید ملی چندان تمایلی به استفاده از تولیدات داخلی ندارند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، جواد زندیه در یک نشست خبری با اشاره به یک دهه فعالیت این شرکت در زمینه تامین قطعات الکترونیکی مورد نیاز خودروسازان افزود: در حال حاضر این شرکت نسبت به تولید تمام داخلی سیستم مولتی مدیای مورد نیاز خودروسازان اقدام کرده به طوری که موفق به اخذ تاییدیه دریافتIP خودرو با هدف داخلی سازی شده است.

وی تامین سیستم مولتی مدیای خودروهایی همچون سوزوکی، مگان، برلیانس سری 300، جیلی، پژو پارس و تییا را از جمله تولیدات این شرکت اعلام و تصریح کرد: در عین حال نرم افزار رهیاب خودروهایی همچون سوزوکی، پارس تندر و برلیانس سری 300 نیز از سوی این شرکت تامین شده است.

زندیه با بیان این که این شرکت با هدف حفظ بازار آینده نسبت به تولید امکانات جدید خودروها اقدام کرده است، تصریح کرد: سیستم تشخیص خواب آلودگی راننده، سیستم حرکت بین خطوط، مدیریت ناوگان های حمل و نقل و در نهایت خدمات پرداخت از دیگر خدمات قابل ارایه این شرکت هستند که با فراهم سازی بستر آن از سوی خودروسازان، قابلیت ارایه آن ها وجود دارد. 

مدیر فروش مجموعه شرکت های قائم پرشان در ادامه با تاکید بر این که بازار تولید این قطعات به دلیل وسعت نیاز هنوز اشباع نشده است، اظهار کرد: به دلیل نیاز بالا به این قطعات، ورود شرکت های جدید به حوزه داخلی سازی این قطعات نیز بازار را اشباع نخواهد کرد بر این اساس از حضور رقبا در این عرصه به شدت استقبال می شود. 

وی با اشاره به داخلی سازی 80 درصدی محصولات تولیدی این شرکت گفت: همزمان با تاکید بر داخلی سازی قطعات، مدیران خودروساز نیز در جهت استفاده از محصولات داخلی در حال حرکت هستند و از هرگونه فعالیت در جهت داخلی سازی و ارتقای آن حمایت می کنند اما در این میان برخی از مدیران و کارشناسان تصمیم ساز، با ارجحیت دادن منافع شخصی نسبت به سازمانی، برای تولیدکنندگان چالش ایجاد کرده و در مسیر استفاده از محصولات داخلی سنگ اندازی می کنند.

زندیه با بیان این که در صورت رفع این موانع می توان به ثبات لازم برای تولید و تحقق جهش تولید رسید، تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید سالیانه مولتی مدیا در این شرکت 500 هزار دستگاه بوده و بر روی خودروهایی همچون برلیانس سری 300 و تیبا نصب می شود ضمن آن که ماکرات لازم برای تولید مولتی مدیای ساینا و کوییک نیز در حال انجام است.

به گفته وی، این شرکت در حاضر نسبت به تامین سالانه 30 هزار دستگاه رادیو پخش تیبا و برلیانس اقدام می کند.
زندیه در ادامه با تاکید بر این که خودروسازان داخلی برای استفاده از مولتی مدیای داخلی برای تولید تارا و شاهین تاکنون مذاکراتی با این شرکت نداشته اند، تصریح کرد: مسئولان شرکت مدیران خودرو نیز هدف گذاری برای استفاده از مولتی مدیای تولید داخل ندارند اما برای نرم افزار رهیاب تولیدات این گروه خودروسازی مذاکرات انجام و در حال تولید هستیم.

وی با اشاره به تامین مولتی مدیای خودروی جیلی که پیش از این در کرمان موتور به تولید می رسید نیز اظهار کرد: در حال حاضر پیشنهادات این شرکت برای داخلی سازی مولتی مدیای جک جی ۴ مطرح شده که در حال بررسی از سوی کرمان موتور است.

زندیه در پایان سهولت در پرداخت مبلغ قطعات خریداری شده را از مزیت های صنعت خودرو دانست و گفت: هم اکنون خودروسازان برای تامین قطعه وارداتی ناگزیر به پرداخت مبلغ به صورت کامل سه ماه زودتر از مود دریافت قطعه هستند در صورتی که این موضوع در قطعات داخلی به شکل دیگری بوده و خودروساز می تواند 90 تا 120 روز پس از دریافت قطعه نسبت به تسویه آن اقدام کند.
مانع تراشی هدفمند بر علیه تولید داخل

علی شجعی مدیر کارخانه و تولید شرکت قائم پرشان نیز در ادامه این نشست خبری با تاکید بر کیفیت بالای تولیدات این کارخانه اظهار کرد: هم اکنون داخلی سازی تولیدات این محصولات تا نقطه ای که بر عهده قطعه ساز بوده به صورت کامل انجام شده است.

وی با اشاره به راه اندازی واحد تحقیق و توسعه در این شرکت گفت: هم اکنون طراحی پنل پلاستیکی، بدنه متال و بدنه اصلی در داخل انجام شده و در حال تولید است.

شجعی از همکاری 20 کارخانه و واحد قطعه سازی با این مجموعه خبر داد و افزود: این شرکت در حال حاضر بیش از 200 اشتغال مستقیم و 10 برابر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده اما با رسیدن کار به مدیران میانی و کارشناسان صنعت خودرو، استفاده از تولیدات داخلی ملغی اعلام می شود.
مدیر کارخانه و تولید مجموعه شرکت های قائم پرشان و دهکده جهانی یادآور شد: هم اکنون تولیدات این شرکت 10 درصد ارزان تر از نمونه وارداتی بوده این در حالیست که به لحاظ کیفیت کاملا قابلیت رقابت وجود دارد.

وی اقدامات فعلی مدیران خودروساز را خلاف جهش تولید دانست و گفت: مانع تراشی هدفمند باعث شده تا با وجود ظرفیت تولید بیش از 500 هزار قطعه در سال شاهد استفاده از نمونه های وارداتی به جای تولید داخل باشیم.


 


کد مطلب: 143695

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/143695/کارشناس-صنعت-خودرو-علیه-تولید-ملی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir