۰
يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۲

شهردار اراک در یک قدمی استیضاح

طرح استیضاح شهردار اراک با هشت رای تقدیم هیات رییسه شورای اسلامی شهر شد.
طرح استیضاح شهردار اراک با هشت رای تقدیم هیات رییسه شورای اسلامی شهر شد.
ایرج رضایی،  در خصوص طرح استیضاح شهردار اظهار کرد: وقتی که طرح استیضاح شهردار اراک شش ماه پیش از دستورکار شورا خارج شد، به او برای جبران موارد مطرح شده فرصت داده شد اما این‌بار سوالات از شهردار جدی‌تر مطرح شده است.
وی نبود شوراباوری و اعتقاد نداشتن به برنامه‌های شورا را مهم‌ترین دلیل استیضاح شهردار دانست و گفت: نه تنها موارد قبلی توسط شهردار اراک جبران نشد بلکه موارد جدیدی نیز اضافه شده است.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر اراک نبود شفافیت در عملکردهای بودجه‌ای شهردار را یکی از دلایل استیضاح او عنوان کرد و افزود: بر اساس مصوبه شورای شهر و طبق بخشنامه بودجه، کمیته تخصیص بودجه باید با حضور دو عضو شورا تشکیل شود اما در حالی که سال رو به اتمام است، شهردار هیچ‌کدام یک از اعضای شورا راحتی یک بار هم به این جلسات دعوت نکرده است.
رضایی گفت: عملکرد درآمد و هزینه‌ای شش ماهه نخست سال شهرداری نیز هنوز به تأیید اعضای شورا نرسیده است.
رضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال پس گرفتن طرح استیضاح در صورت درخواست مشابه تیرماه از سوی بزرگان اصلاح‌طلب شهر، توضیح داد: در شورا دنبال این نبوده‌ایم که توصیه کسی را قبول کنیم، آن زمان توصیه‌های مختلف به دست شورا رسید و با بررسی این موارد مصلحت شورا، شهر و شهرداری را در این دیدیم که به شهردار فرصت بدهیم تا شاید به مسیر شوراباوری بازگردد اما بیش از این بخواهیم صبر کنیم فرصت‌سوزی کرده‌ایم.
وی در خصوص تأثیر مصاحبه شهردار درباره دو عضو زن شورای شهر در ارائه طرح استیضاح، گفت: من چندان به این موضوع توجهی ندارم چون نگاه اعضای شورا به طرح استیضاح شخصی نیست؛ البته همین عامل نیز جای انتقاد دارد چون شهردار حق ندارد به اعضای شورا توهین کند؛ امروز به این عضو توهین می‌شود و فردا به یکی دیگر از نمایندگان مردم توهین می‌شود با وجود این، مصاحبه شهردار دلیل استیضاح نیست.
کد مطلب: 143735
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *