۱
يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۷

لیورپول، بندری که کشتی هایش غرق شده است

لیورپول در هفته نوزدهم، مقابل برنلی با یک گل شکست خورد تا سه و سال نیم شکست ناپذیری در خانه در طی 68 بازی، شکسته شود. این شکست اختلاف با صدر که در دستان منچستری‌ها است را به شش امتیاز افزایش داد و باعث عقب افتادن از کورس قهرمانی شده است.
لیورپول، بندری که کشتی هایش غرق شده است
لیورپول در هفته نوزدهم، مقابل برنلی با یک گل شکست خورد تا سه و سال نیم شکست ناپذیری در خانه در طی 68 بازی، شکسته شود. این شکست اختلاف با صدر که در دستان منچستری‌ها است را به شش امتیاز افزایش داد و باعث عقب افتادن از کورس قهرمانی شده است.
لیورپول در فصل حاضر ضعف دارد و بر همگان آشکار است. مصدومیت شدید فن دایک در اوایل فصل سبب ایجاد یک شکاف عظیم در خط دفاعی شد و در ادامه با مصدومیت مجدد آلیسون به اوج خود رسید و لیورپول در شبی که منچستریونایتد با شش گل مقابل تاتنهام تحقیر شد؛ هفت بر دو مقابل آستون ویلا شکست خورد و نشان داد که دیگر اثری از لیورپول فصل قبل که همه تیم ها را قلع و قمع می‌کرد وجود ندارد.
لیورپول در این سال‌ها جز خرید آلیسون و فن دایک، تحرکی در نقل و انتقالات نداشته است و آدریان نیز در روزهای آخر پنجره نقل و انتقالاتی فصل 2019_2020 به دلیل مصدومیت آلیسون جذب شد. در این فصل هم آنها خریدهای متعددی نداشتند و با خرید تیاگو از بایرن مونیخ و ژوتا از ولورهمپتون، خط هافبک و هجومی خود را تقویت کردند. خریدهایی که بسیار موثر بودند و ژوتا در بازی مقابل آتلانتا، نشان داد که چه مهاجم قهاری است، تیاگو نیز که پس از سالها و در پایان فصلی رویایی از بایرن جدا شده بود، نشان داد که در لیگ فیزیکی انگلیس هم می‌تواند در بالاترین سطح بازی کند و فیفا هم او را در لیست تیم برتر 2020 قرار داد.
اما فصل جاری مسائل خاص خودش را هم دارد. ابتلا به ویروس کرونا، باعث شد مربیان و بازیکنان بسیاری برای چند هفته فوتبال را از تلویزیون تماشا کنند و نتوانند در خدمت تیم باشند. آنفیلد نشینان نیز از این قاعده مستثنی نبودند و چند بازیکن خود را به دلیل کرونا مدتی در اختیار نداشتند و مصدومیت بازیکنان کلیدی نظیر ژوتا، باعث شد از فرم خارج شوند. آنهم در فصلی که تیم‌های بیگ سیکس به جز آرسنال، با فاصله‌ای میلیمتری در تعقیب یکدیگر هستند و لستر نیز نشان داده است که این لیست باید بزرگتر شود.
لیورپول در چهار بازی اخیر خود فقط دو امتیاز کسب کرده است و در گلزنی ناتوان بوده است، و این ناتوانی از گلزنی از ماه می سال 2000 بی سابقه بوده است. آنها مقابل نیوکاسل و منچستریونایتد متوقف شدند و از ساوت همپتون و برنلی با تک گل شکست خوردند که یعنی 438 دقیقه بدون زدن گل.
آمار 72 شوت در چهار مسابقه گویای بازی تهاجمی است، مخصوصا اینکه در تمام آن بازی‌ها مالکیت توپ در اختیار لیورپول بوده است اما اعتماد به نفس ضعیف سبب شده است تنها 14 شوت در چهارچوب داشته باشند. محمد صلاح که با 13 گل آقای گل لیگ برتر است، نتوانسته است کارگشای تیم باشد و آرنولد نیز در بازی مقابل برنلی 18 سانت انجام داد اما تنها یکی به مقصد رسید. مانه در بازی با برنلی توانست بیشترین موقعیت گل را با 9 موقعیت خلق کند و بالای 90 درصد پاس‌هایش را به درستی ارسال کند اما صلاح و فرمینیو کاری از پیش نبردند. جیمی کاراگر وضعیت را بسیار بحرانی می‌داند و معتقد است لیورپول دیگر باید برای سهمیه لیگ اروپا بجنگد.
این فصل، دومین فصل ضعیف لیورپول در امتیازگیری از فصل 2015_2016 است و شاید آنها به سندرم قهرمانی دچار شده اند و دیگر انگیزه کافی برای جنگیدن را ندارند، مساله‌ای که لزوم داشتن یک مشاور قهار را در تیم‌ها گوشزد می‌کند. خبرهایی از علاقه امباپه به حضور در آنفیلد به گوش می‌رسد، مخصوصا آنکه رئال مادرید توان خرید او را ندارد. انتقالی که شاید موجب بازگشت مجدد فرم لیورپول شود.
گزارش: سید مهدی داودی
 
کد مطلب: 143743
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *