۰
يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۵

هوای اصفهان ناسالم است

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به استقرار جو پایدار طی سه روز آینده بر روی استان اصفهان، گفت: هوای اصفهان تا پایان هفته هوا برای گروه های حساس ناسالم است.
هوای اصفهان ناسالم است
 کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به استقرار جو پایدار طی سه روز آینده بر روی استان اصفهان، گفت: هوای اصفهان تا پایان هفته هوا برای گروه های حساس ناسالم است.
حجت الله علی عسگریان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: نقشه های هواشناسی بیانگر جوی پایدار طی سه روز آینده بر روی استان اصفهان است. بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد ملایم پیش بینی می شود.
وی با اشاره به اینکه طی این مدت به ویژه در ساعات اولیه روز در کلان شهر اصفهان و مناطق صنعتی، غبار صبحگاهی و شرایط برای افزایش غلظت آلاینده های جوی مهیا است، گفت: با توجه به پایداری جو تا پایان هفته هوا برای گروه های حساس ناسالم است.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان ادامه داد: با توجه به پایداری هوا در ساعات اولیه روز و همچنین در طول ساعت هایی که تردد در سطح شهر بالا است، میزان انتشار آلاینده ها بیشتر و هوا برای عموم ناسالم خواهد بود.
عسگریان به شهروندان به ویژه گروه های حساس، سالمندان، کودکان و افرادی که دارای بیماری های زمینه ای، قلبی و تنفسی هستند توصیه کرد تا حد امکان در ساعات پرتردد از منزل خارج نشوند.
وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت، گفت: دمای شهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز ۱۱ درجه سانتیگراد و در سردترین ساعات بامداد فردا منفی ۵ درجه سانتیگراد خواهد بود.
به گفته کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی سردترین شهر استان در ۲۴ ساعت آینده بویین میان دشت با دمای منفی ۱۱ درجه سانتیگراد و گرم ترین شهر استان، زواره با دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.
گفتنی است، بنا به گزارش  اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ایستگاه های پایش دائم، بر حسب شاخص کیفیت هوا (AQI) طی ۲۴ ساعت منتهی به ساعت۱۱ امروز میانگین ۱۳۲ و وضعیت نارنجی را نشان می دهد.
هوای اصفهان از ابتدای این هفته در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس بوده و شاخص لحظه ای کیفیت هوا نیز عدد ۱۴۲ را نشان می دهد.
کد مطلب: 143761
برچسب ها: اصفهان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *