کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فعالیت سینماهای هند با ظرفیت ۱۰۰ درصدی!

14 بهمن 1399 ساعت 12:00

سینماهای هند با نادیده گرفتن لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، فعالیت با ۱۰۰ درصد ظرفیت سالن را از سر می‌گیرند.


سینماهای هند با نادیده گرفتن لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، فعالیت با ۱۰۰ درصد ظرفیت سالن را از سر می‌گیرند.
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی هالیوود ریپورتر، وزارت اطلاعات و رسانه‌های هند اعلام کرد با برداشتن محدودیت ۵۰ درصدی که از اکتبر ۲۰۲۰ (مهر- آبان ۹۹) برای جلوگیری از شیوع کرونا بر ظرفیت پذیرش تماشاگر سینماها اعمال شد، سالن‌های سینما و تئاتر در این کشور از این پس می‌تواند با ۱۰۰ درصد ظرفیت خود به فعالیت ادامه دهند.
اتخاذ و رعایت تمهیدات لازم برای مقابله با کرونا از جمله رزرو بلیت، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و ضدعفونی کننده دست همچنان برای کارکنان سینما و تماشاگران الزامی است. دولت هند همچنین شیوه‌نامه‌های دقیقی را نیز در مورد تهویه هوا در داخل سالن‌، تعیین دامنه دما و رطوبت و توصیه به پرهیز از گردش مجدد هوا تدوین کرده است. همچنین در آن مناطقی از هند که به عنوان منطقه مهار کرونا تعیین شده‌اند، سینماها تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند ماند.
برداشته شدن محدودیت‌های اعمال شده بر سینماهای هند به دنبال بهبود اوضاع شیوع کرونا در مرزهای این کشور اتفاق می‌افتد. دیروز (دوشنبه ۱۳ بهمن ۹۹) نرخ مرگ ‌و میر ناشی از کرونا در این کشور پرجمعیت در مقایسه با سپتامبر سال ۲۰۲۰ (شهریور- مهر ۹۹) ۸۸ درصد کاهش یافت و میزان تلفات هفتگی برای اولین بار از هفته نخست ماه مه سال گذشته (۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت)، به زیر یک هزار نفر رسید.
به دنبال بهبود وضعیت بهداشت عمومی و بازار سینما، چندین فیلم بزرگ بالیوودی که به دلیل شیوع کرونا از فهرست اکران خارج شده بودند خود را برای اکران آماده می‌کنند؛ عوامل فیلم Karnan با بازی دنوش، در واکنش به خبر فعالیت سینماها با ۱۰۰ درصد ظرفیت، از اکران سینمایی این فیلم در ماه آوریل (فروردین- اردیبهشت ۱۴۰۰) خبر دادند. Radhe، فیلم جدید سلمان خان ستاره بالییودی نیز در ماه های آتی روی پرده سینماهای هند خواهد رفت.  
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر ۱۰۳ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جان باخته‌اند.
شیوع این ویروس بسیاری از فعالیت‌ها و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری را تعطیل کرده و یا به تعویق انداخت. در این بین گیشه جهانی و صنعت سینماداری نیز از این خسارت مصون نبودند؛ برای پیشگیری هر چه بیشتر از سرایت ویروس کرونا، سینماها در بیشتر کشورهای جهان تعطیل شدند، جشنواره‌های محلی و بین المللی فیلم لغو یا به زمان دیگری موکول شدند و ساخت بسیاری از پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی متوقف شد. به دلیل تعطیلی طولانی مدت سینماها، گیشه جهانی میلیاردها دلار ضرر کرد و بازار سرویس‌های پخش اینترنتی رونق گرفت. در این میان اگرچه سینماها در مقطعی از زمان با ظرفیت محدود بازگشایی شدند اما به دلیل استقبال نه چندان گرم مردمی که لزوم قرنطینه، خانه‌نشینی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را درک کرده‌اند، جدول اکران فیلم‌ها، به ویژه فیلم‌های پرزرق و برق هالیوودی، بهم ریخت.


کد مطلب: 144242

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/144242/فعالیت-سینماهای-هند-ظرفیت-۱۰۰-درصدی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir