۰
سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۳

حسینی: لایحه بودجه ۱۴۰۰ پر از اسرار است

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ با بیان این که لایحه بودجه پر از اسرار است گفت که جرم کمیسیون تلفیق بودجه این بود که اسرار را هویدا کرد چون فکر می کرد که مردم حق دارند از همه چیز اطلاع داشته باشند.
یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ با بیان این که لایحه بودجه پر از اسرار است گفت که جرم کمیسیون تلفیق بودجه این بود که اسرار را هویدا کرد چون فکر می کرد  که مردم حق دارند از همه چیز اطلاع داشته باشند.
به گزارش ایسنا، سید شمس الدین حسینی در جلسه علنی امروز سه شنبه و در جریان بررسی کلیات بودجه ۱۴۰۰ بعد از صحبتهای رئیس سازمان برنامه و بودجه در اخطاری با استناد به اصل ۷۵ قانون اساسی گفت: لازم می دانم به عنوان یک برادر کوچکتر نمایندگان که در جلسات تلفیق حضور داشتم نکاتی را به اطلاع نمایندگان بیان کنم.
وی خطاب به نوبخت گفت: شما می گویید کمیسیون تلفیق عدد ۸۴۱ هزار میلیارد تومان را به هزار و یکصد و هزار میلیارد تومان افزایش داد، اما آقای نوبخت بینی و بین الله شما نامه ننوشته اید که ۵۳ هزار میلیارد تومان اوراق مالی جدید منتشر شود؟ آیا شما در بند و تبصره دو ۹۰ هزار میلیارد تومان نگذاشتید؟ حالا تلفیق این عدد را از دل تبصره ها به جداول اضافه کرد تا شفاف سازی صورت گیرد؛ آیا این به معنای تایید کردن لایحه ای است که در آن مخفی کاری داشته است؟
وی افزود: بندی تحت عنوان اسناد تسویه با رقم ۳۰ هزار میلیارد تومان در تبصره ۵ گذاشته شده بود که عددی در جداول برای آن قید نشده بود ما این رقم را از اسناد تسویه خارج کردیم و تناقض آشکار علمی دولت را اصلاح کردیم که نوشته بود اسناد تسویه به عنوان افزایش بدهی دولت ثبت شده و به عنوان افزایش پایه پولی ثبت نشود ما آن را به اسناد خزانه تبدیل کردیم.
این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۰ پر از اسرار است آقای نوبخت شما درباره وابستگی به نفت مواردی را بیان کردید دولت قصد داشت با فروش ۱۷.۳ میلیارد دلار مبلغ ۱۹۲ هزار میلیارد تومان پول به خزانه برسد اما ما گفتیم که این عدد باید بیشتر از این مبلغ باشد درست نیست ما رانت و فساد را ترویج کنیم و بعد بگوییم دنبال دزد بدویم، ما نباید مسیر را به گونه دیگر تغییر دهیم.
حسینی اضافه کرد: وقتی دولت ۲.۳ میلیارد بشکه را مطرح کرد رئیس دستگاه دیپلماسی گفت که این خلاف اقتصاد مقاومتی و آوردن ما در کنج و پایین آوردن قدرت مذاکره است ما کجا با اقتصاد مقاومتی و محاصره اقتصادی مشکل داشتیم؟
وی افزود: آقای نوبخت به عدد ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد اشاره کردید اما آیا شما در تبصره یک اشاره نداشتید چنانچه نرخ ترجیحی ارز به ای تی اس تغییر کند منابع حاصل از آن خرج معیشت و سلامت می شود؟ عدد ای تی اس ۲۴ هزار تومان و عددی که شما اعلام کردید ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.
وی افزود: من واقعا تاسف می خورم و اعلام می کنم که وقتی به رئیس بانک مرکزی گفتم که مگر نمی دانید ارقام تبصره ۱۴ مبلغ ۱۷ هزار و ۱۵۰ تومان محاسبه شد گفت من از آن خبر ندارم و به او گفتم از آقای پور محمدی بپرسد.
حسینی در پایان اظهار کرد: جرم کمیسیون تلفیق این بود که اسرار را هویدا کرد چون فکرمی کرد مردم حق دارند بداند که بشکه نفت به چه سختی به دست می آید و به چه راحتی به حراج گذاشته می شود. مردم بدانند کالاهایی که می خرید با نرخ ای تی اس است و نه ارز ۴۲۰۰ تومانی. ما دنبال کدام دزد بدویم؟
کد مطلب: 144252
برچسب ها: بودجه مجلس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *