۰
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۳

19 نکته برای رشد صفحه اینستاگرام

حتما واژه بهینه سازی سایت را  شنیده اید و می‌دانید که چه تاثیری بر رشد کسب و کار دارد. از این رو بهینه سازی شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام نیز بسیار مهم است. کسب‌وکارها می‌توانند به خوبی از طریق اینستاگرام با مخاطبین خود به تعامل بپردازند. این تعامل نه تنها از طریق پست‌ها بلکه از طریق استوری‌ها نیز انجام می‌شود که دیگر به یک ابزار قدرتمند برای تبلیغ برندها تبدیل شده‌اند.
حتما واژه بهینه سازی سایت را  شنیده اید و می‌دانید که چه تاثیری بر رشد کسب و کار دارد. از این رو بهینه سازی شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام نیز بسیار مهم است. کسب‌وکارها می‌توانند به خوبی از طریق اینستاگرام با مخاطبین خود به تعامل بپردازند. این تعامل نه تنها از طریق پست‌ها بلکه از طریق استوری‌ها نیز انجام می‌شود که دیگر به یک ابزار قدرتمند برای تبلیغ برندها تبدیل شده‌اند.
برای اینکه بتوانید میزان موفقیت خود در اینستاگرام و استفاده از استوری‌ها را بسنجید باید بدانید که چه معیارهایی مهم هستند و باید اندازه‌گیری شوند. در این مقاله قصد داریم به معرفی این پارامترها و اینکه چگونه می‌توان به کمک آنها پیج خود را ارتقاء داد بپردازیم. با ما همراه باشید.
ارزیابی استوری‌های اینستاگرام
هنگام ارزیابی استوری‌های اینستاگرام با سه دسته اطلاعات رو‌به‌رو هستیم. . Discovery، Navigation و Interaction
Discovery
Discovery شامل reach و impression است. Reach به تعداد حساب‌های کاربری اشاره دارد که استوری شما را مشاهده کرده‌اند. Impression نیز بیانگر کل تعداد دفعاتی است که استوری شما دیده شده است.
هرچه نرخ این پارامترها بالاتر باشد قطعا بهتر خواهد بود و به همین جهت برای کسب‌وکارها و افرادی که از اینستاگرام برای بازاریابی و تبلیغ استفاده می‌کنند مهم هستند. می‌توانید نسبت این دو پارامتر را با تعداد فالوورهای خود مقایسه کنید تا ببینید چند درصد از آنها استوری شما را مشاهده کرده‌اند.
برای اینکه استوری شما بیشتر دیده شود، از استیکرها، لوکیشن و هشتگ‌ها استفاده کنید تا استوری شما در قسمت اکسپلور بیشتر دیده شود.
Navigation
Navigation اشاره به رفتار کاربران دارد که شامل موارد زیر است:
Forward Taps: تعداد دفعاتی که افراد بر روی صفحه موبایل زده‌اند که استوری بعدی را ببینند.
Taps Backward: که تعداد دفعاتی است که افراد بر روی صفحه موبایل زده‌اند که استوری قبلی را ببینند.
Next Story Swipes: تعداد دفعاتی که افراد دست خود را بر روی صفحه موبایل می‌کشند تا استوری نفر بعدی را ببینند.
Exit Story Taps: تعداد دفعاتی که افراد از استوری شما خارج می‌شوند.
Navigation: به مجموع تمامی چهار معیار قبلی گفته می‌شود.

اما چرا معیار Navigation مهم است؟ در واقع این معیار به شما نشان می‌دهد که کدام استوری شما خوب بوده و کدام‌یک خوب نبوده است. مثلا اگر تعداد دفعاتی که شخص استوری شما را رد کرده که استوری نفر بعدی را ببیند زیاد باشد یعنی استوری شما جذاب نبوده است. پس باید استوری‌های جذاب و مختصر و مفید منتشر کنید.
اما اگر به استوری قبلی شما برگردند یعنی توجه آنها جلب شده است.
بیشتر بدانیم: خدمات سئو شامل چه مواردی می شود؟
Interaction
Interaction شامل فعالیت‌های زیر است:
Profile visit: تعداد دفعاتی که افراد پس از مشاهده استوری، پروفایل شما را مشاهده کرده‌اند.
Replies: تعداد افرادی که به استوری شما پاسخ داده‌اند.
Followers/subscribers: تعداد حساب‌های کاربری که بعد از دیدن استوری، شما را فالو کرده‌اند.
Shared: تعداد دفعاتی که استوری شما به اشتراک‌ گزاشته شده است.
Interaction: مجموع تمامی موارد بالا از این قسمت قابل مشاهده است.

اگر هدف شما از استوری این معیارها باشد باید این موارد را در نظر بگیرید و میزان موفقیت خود را بسنجید.
معیارهای اصلی در استوری که باید اندازه ‌گیری شوند
حالا که با سه پارامتر مهم اینستاگرام و انواع آن آشنا شدیم، بیایید با هم به برخی از پارامترهای مهم دیگر نیز بپردازیم.
هشتگ‌ و استیکرهای مربوط به لوکیشن
قسمت تحلیل استوری اینستاگرام همچنین تعداد کلیک‌هایی که بر روی استیکرها می‌شود را نیز نشان می‌دهد و بدین ترتیب قادر خواهید بود که میزان اثرگذاری آنها را ببینید. شما قادر هستید که میزان کلیک افراد بر روی استیکرها را نیز ببینید که کدام‌یک از آنها مفید بوده اند.
اکنون افرادی غیر از فالورهای شما نیز قادر هستند توسط جستجوی هشتگ‌ها و لوکیشن، استوری شما را پیدا کنند.
لینک در استوری
می‌دانید که پیج‌های بیزنسی و یا تایید شده و همچنین پیج‌هایی با بیش از ۱۰ هزار فالور می‌توانند به استوری خود لینک اضافه کنند. این معیار نیز بسیار مهم است و هرچقدر تعداد دفعاتی که افراد استوری شما را بالا بکشند و وارد لینک شوند یعنی استوری شما مورد استقبال بوده است.  
اگر میزان افرادی که وارد لینک می‌شوند کم است می‌توانید با یک نوشته در استوری توجه افراد را به پایین صفحه جلب کنید. گاهی اوقات مخاطبین شما فقط نیاز به کمی راهنمایی برای ورود به مسیر دلخواه شما را دارند.
پاسخ به استوری
پاسخ به استوری هم که نشان از تعامل کاربران دارد معیار مهم دیگری است که البته فقط در قسمت پیام‌های شما دیده می‌شود.
ترافیک
از آنجا که می‌توان از قسمت استوری لینک ایجاد کرد باید به میزان ترافیکی که از این قسمت ایجاد می‌شود نیز دقت کنید. برای اینکه به خوبی ترافیک حاصل از این قسمت را رصد کنید می‌توانید یک UTM به لینک خود اضافه کنید. UTM در واقع یک قطعه کد است که آخر URL اضافه می‌شود. بدین ترتیب می‌توانید اطمینان حاصل کنید که از طریق گوگل آنالیتیکس  قادر خواهید بود میزان ترافیک را به دقت بررسی کنید.
زمان‌های اوج فعالیت کاربران
استوری‌های اینستاگرام فقط تا ۲۴ ساعت نمایش داده می‌شوند مگر اینکه شما آنها را به هایلایت‌های خود اضافه کرده تا دائمی شوند. یکی از عواملی که باعث می‌شود که استوری شما بیشتر دیده شود این است که آن را در زمانی منتشر کنید که بیشتر کاربران شما در اینستاگرام فعال هستند. برای اینکه متوجه زمان فعالیت کاربران خود شوید از قسمت Insight وارد قسمت Audience و قسمت فالورها شوید. اکنون روزها و ساعت‌ها را بررسی کنید تا متوجه شوید کاربران شما بیشتر در چه زمانی فعال هستند.
نکاتی برای بهینه ‌سازی استراتژی استوری‌ها در اینستاگرام
در ادامه به این موضوع اشاره خواهیم کرد که چطور می‌توان بر اساس اطلاعات و آماری که از صفحه اینستاگرام خود به دست می‌آوریم، استوری‌هایی ایجاد کنیم که تعامل کاربران را برانگیزد.
سعی کنید متوجه شوید که کاربران شما چه چیزی را بیشتر دوست دارند
اگر آمارهای مربوط به صفحه اینستاگرام خود را به صورت مداوم بررسی کنید حتما متوجه خواهید شد که مخاطبین شما چه نوع مطالبی را می‌پسندند. حالا باید سعی کنید بیشتر و بیشتر از این نوع مطالب ایجاد و منتشر کنید.
محتوا را بر اساس اولویت‌های مخاطبین خود بهینه کنید
استراتژی شما در اینستاگرام باید بر اساس نیازهای مخاطبین کسب‌وکار شما شکل بگیرد. باید مخاطبین هدف خود را شناسایی کنید و بر اساس سن، جنس و موقعیت مکانی آنها، محتوایی مرتبط با نیازهایشان ایجاد کنید.
به بازخورد مخاطبین دقت کنید
درست مانند آمارهای عددی که در این مقاله به آنها پرداختیم، اطلاعات کیفی مانند نظر مشتریان هم بسیار مهم است. اگر از استیکرهایی مانند سوال و جواب، کوییز و ... در استوری خود استفاده کرده‌اید تا تعامل کاربران را برانگیزید، به پاسخ‌های آنان نیز توجه کنید. بدین ترتیب می‌توانید کالا یا خدمات خود را بهبود داده یا کالا و خدمات جدیدی را بر اساس نیاز مشتریان ایجاد کنید. حتی سعی کنید گاهی به صورت مستقیم از مخاطبین خود سوال بپرسید. مخاطبین شما دوست دارند که صدایشان شنیده شود.
از هشتگ‌های برای بیشتر دیده شدن استفاده کنید
با استفاده از هشتگ‌ها می‌توانید کاری کنید که افراد بیشتری که فالور شما هم نیستند استوری شما را مشاهده کنند. همچنین استفاده از تگ لوکیشن و یا تگ کردن دیگران نیز به بیشتر دیده شدن استوری شما کمک خواهد کرد.


 
کد مطلب: 144593
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *