۰
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۲۱

لغو سفرهای بهاری در جهان

با وجود نگرانی‌های ناشی از گسترش انواع جدید ویروس کرونا انتظار می‌رود آمار سفرها در بهار پیش رو کاهش پیدا کند.
لغو سفرهای بهاری در جهان
با وجود نگرانی‌های ناشی از گسترش انواع جدید ویروس کرونا انتظار می‌رود آمار سفرها در بهار پیش رو کاهش پیدا کند.
به گزارش ایسنا و به نقل از آسوشیتدپرس، کارگران چینی که برای تعطیلات سال نو به شهرهای‌شان سفر می‌کنند، دانشجویان آمریکایی که برای فصل بهار به جاده‌ها و سواحل می‌روند و آلمانی‌ها و بریتانیایی‌هایی که برای «عید پاک» به سواحل مدیترانه‌ای سفر می‌کنند، مجموعه‌ای از سفرهای سالانه اواخر زمستان و اوایل بهار را تشکیل می‌دهند.
به دلیل نگرانی‌ها از گسترش انواع جدید ویروس کرونا محدودیت‌های جدیدی برای فصلی که معمولا فصل شلوغ سفری سال است اعمال شده است. این یعنی مشکلات شرکت‌های هواپیمایی، هتل‌ها، رستوران‌ها و مقاصد گردشگری که بیش از یک سال است با پیامدهای ناشی از این همه‌گیری دست و پنجه نرم می‌کنند باز هم افزایش پیدا می‌کند و روند بهبود اقتصاد در کشورهایی که گردشگری سهم بزرگی در درآمد آن‌ها دارد بیش از پیش کاهش پیدا می‌کند.
دانشکده‌های ایالات متحده تعطیلات بهاری را لغو کرده‌اند تا از سفر دانشجویان جلوگیری کنند.
در ایستگاه‌های اتوبوس و قطار چین هم نشانه‌ای از رفت و آمدهای سالانه جشن سال نو وجود ندارد. دولت چین از مردم خواسته به دلیل گسترش ویروس کرونا از سفر کردن خودداری کنند. فقط پنج مورد از ۱۵ ایستگاه بازرسی راه‌آهن مرکزی پکن تعطیل نیستند.
تعطیلات سال نو چینی که معمولا از ۱۲ فوریه آغاز می‌شود، صدها میلیون نفر از چینی‌ها را راهی شهر زادگاه یا مقاصد گردشگری می‌کند. برای میلیون‌ها کارگر مهاجر، معمولا این تعطیلات تنها شانس بازدید از شهر زادگاه‌شان در طول سال است.
مقام‌های چین پیش‌بینی می‌کنند ۱.۷ میلیون سفر در طول این تعطیلات انجام شود که البته نسبت به سال ۲۰۱۹، ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. سفر از «پکن» و «چنگدو» واقع در جنوب‌غربی هم با ۷۵ درصد کاهش همراه است.
در نقاط مختلف جهان نیز محدودیت‌های سفری مختلفی اعمال شده است. «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات‌متحده محدودیت‌ها برای مسافران چند کشور اروپایی را تغییر داده است. همچنین شهروندان آمریکایی که قصد بازگشت به کشور را دارند ملزم به ارائه نتیجه منفی بودن آزمایش کرونا شده‌اند.
در تایلند، جایی که حدود یک‌دهم مردم برای گذران زندگی وابسته به گردشگری هستند، سفر مسافران خارجی با قرنطینه  اجباری دوهفته‌ای در هتل‌های تعیین‌شده همراه است. در سال ۲۰۲۰ شمار گردشگران در تایلند به کمتر از هفت میلیون نفر رسید و انتظار می‌رود این آمار در سال جاری به ۱۰ میلیون نفر برسد درحالی که در سال ۲۰۱۹ آمار گردشگران ۴۰ میلیون نفر اعلام شده بود.
با توجه به اعلام سازمان جهانی گردشگری، سفرهای بین‌المللی در سال گذشته ۷۴ درصد کاهش داشته است که به دنبال آن ۱.۳ تریلیون دلار خسارت و ۱۲۰ میلیون شغل در خطر نابودی قرار گرفت.
کد مطلب: 144690
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *