۰
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۰

اعلام جزئیات ثبت‌نام وام‌های دانشجویی

جزئیات جزئیات مبالغ و زمان پرداخت ثبت نام وام‌های دانشجویی وزارت علوم برای ترم دوم سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ را در این گزارش می‌خوانید.
اعلام جزئیات ثبت‌نام وام‌های دانشجویی
جزئیات جزئیات مبالغ و زمان پرداخت ثبت نام وام‌های دانشجویی وزارت علوم برای ترم دوم سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ را در این گزارش می‌خوانید.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تقویم زمانبندی اعطای وام دانشجویی در نیمسال دوم ۱۴۰۰-۹۹ را به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد.  سامانه دانشجویی (پورتال) صندوق برای ثبت تقاضای دانشجویان از ۱۶ بهمن ۹۹ تا پایان نیمسال تحصیلی جاری فعال شده است  و تمامی دانشجویان متقاضی واجد شرایط می‌توانند نسبت به ثبت تقاضای خود در سامانه مذکور اقدام کنند.
صرفا دانشجویانی که اطلاعات هویتی و تحصیلی آن‌ها به سامانه تبادل اطلاعات آموزشی وزارت عتف (GSB) ارسال شده باشد می‌توانند نسبت به ثبت تقاضای وام اقدام کنند، لذا ضروری است دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با قید فوریت در خصوص به روز رسانی مستمر اطلاعات آموزشی دانشجویان خود در درگاه تبادل اطلاعات وزارت متبوع اقدام کنند.   هنگام ثبت اطلاعات سند تعهد در پرونده دانشجویان، ضروری است مشخصات ضامن یا ضامنین از طریق وب سرویس سازمان ثبت احوال استعلام و پس از تأیید مراتب، تصاویر اسناد تعهد به صورت خوانا بارگذاری شود.
برای سهولت در پرداخت وام‌ها، لیست متقاضیان هر نوع وام حداکثر در قالب ۶ لیست در مهلت‌های مقرر در طول نیمسال تحصیلی به صورت دقیق، مستند و بدون نقص پس از تأیید معاون دانشجویی از طریق سامانه فاز ۲ به این صندوق ارسال شود. شرایط افراد دارای اولویت مرتبط با پرداخت هر یک از وام‌ها، ذیل بخش مربوط به شرایط اعطای هر وام در آئین نامه پرداخت و بازپرداخت ذکرشده است و شایسته است در تنظیم و ارسال درخواست‌ها مد نظر قرار گیرد.
دریافت اصل مدارک و مستندات وام ضروری و همچنین اصل سند تعهد از دانشجویان از جمله موارد ضروری در فرآیند دریافت وام‌ها است؛ لذا شایسته است در ایام تداوم شیوع بیماری کرونا، به منظور حمایت از دانشجویان و همکاری با آنان ترتیبی اتخاذ شود که مدارک و مستندات مربوطه به طرق مقتضی از دانشجویان متقاضی وام دریافت شود. اخذ گواهی کسر از حقوق ضامنین در سال تحصیلی جاری الزامی نیست.
مبالغ وام های دانشجویی ترم بهمن
ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره مبالغ وام‌های دانشجویی که در ترم بهمن به دانشجویان پرداخت خواهد شد گفت: مبلغ وام وام تحصیلی از یک میلیون و ۵۰۰ شروع و تا ۲ میلیون در هر نیمسال به دانشجویان پرداخت می‌شود.  
او درباره میزان مبلغ وام دانشجوی ویژه دکتری گفت:  وام ویژه دکتری از محل منابع صندوق رفاه ۷۰۰ هزار تومان به صورت ماهانه پرداخت می‌شود. این وام هر ۶ ماه یک بار پرداخت می‌شود. وام ویژه دکتری از طرف بانک نیز ۷۰۰ هزار تومان به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود که این وام هر ۳ ماه یک بار پرداخت می‌شود.
مطیعی در ادامه افزود: وام مسکن سومین وامی است که به دانشجویان پرداخت می‌شود که در کلان شهر تهران مبلغ ۲۵ میلیون در کلان شهر‌های اصفهان، اهواز، تبریز، شیراز، مشهد، کرج، قم، کرمانشاه ۲۰ میلیون و در سایر شهر‌ها ۱۵ میلیون پرداخت می‌شود.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: وام شهریه در در مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال در هر نیمسال تحصیلی، کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته و دکترای حرفه‌ای ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال در هر نیمسال تحصیلی، دکترای پیوسته ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال در هر نیمسال تحصیلی، دکتری تخصصی ناپیوسته ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال در هر ترم تحصیلی پرداخت می‌شود.
وام ضروری
ثبت نام وام ضروری از ۲۰ بهمن ماه شروع و تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ادامه داد. دانشجویان روزانه دانشگاه‌های دولتی، مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای  شامل دریافت این وام می‌شوند.
دانشجو می‌تواند در هر نیمسال منحصراً از یک رویداد استفاده کند.  استفاده از هر رویداد در طول مقطع تحصیلی صرف یک بار مجاز است.  رویداد ازدواج فقط یک نوبت در تمام مقاطع تحصیلی و حداکثر تا ۱۸ ماه پس از تاریخ عقد صرفاً در دوران تحصیل امکانپذیر است.
 در صورت ارائه اسناد با مبالغ بیش از میزان مقرر در رویداد‌های وام ضروری میزان وام پرداختی به دانشجویان از مبلغ اسناد هزینه کرد بیشتر نخواهد بود و در صورت کمتر بودن مبلغ مورد تقاضا از سقف به هر رویداد مطابق مبلغ مقرر در اسناد ارائه شده وام پرداخت خواهد شد.
 مهلت ارائه مستندات اسناد مالی و پزشکی و اعتبار آنان برای دریافت رویداد‌های موارد خاص حوادث و بلایای طبیعی توانخواه حداکثر تا ۹ ماه پس از وقوع رویداد و برای دانشجویان برتر نمونه کشوری مبتکر و قهرمانان ورزشی حداکثر تا شش ماه پس از دریافت مدارک و صرفاً در دوره تحصیل دانشجو قبول است به منظور حمایت بیشتر از دانشجویان در وضعیت شروع بیماری کرونا یک رویداد به سقف رویداد‌های وام ضروری در هر مقطع در نیمسال جاری اضافه میشود.
وام ویژه دکتری
وام ویژه دکتری از محل منابع صندوق: ثبت نام این وام که از محل منابع صندوق پرداخت می‌شود از تاریخ  ۲۸  فروردین ماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و تا تاریخ ۲۵  اردیبهشت ۱۴۰۰  ادامه دارد. دانشجویان روزانه مقطع دکترای تخصصی ناپیوسته دانشگاه‌های دولتی مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی شامل دریافت این وام می‌شوند. وام ویژه دکتری صندوق رفاه به مبلغ ۴۲۰۰۰۰۰۰ ریال برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹ بهار و تابستان امکان پذیر است.
وام ویژه دکتری از محل بانک عامل: وام ویژه دکتری از منابع بانک توسعه تعاون از تاریخ ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و تا تاریخ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ ادامه دارد دانشجویان روزانه مقطع دکترای تخصصی ناپیوسته دانشگاه‌های دولتی و مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی شامل دریافت این وام می‌شوند. دانشجویی که قبلاً به بانک معرفی و تشکیل پرونده داده و برای یک بار از آن بانک وام دریافت کرده است فقط می‌تواند از وام ویژه دکتری بانک استفاده کند. وام ویژه دکترای بانک به تفکیک دو لیست به مبلغ ۲۱۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال برای نیمسال دوم بهار و تابستان امکان پذیر است.
وام ودیعه مسکن متاهلی
وام ودیعه مسکن متاهلی از تاریخ ۲۰ بهمن ۹۹ آغاز شده و این ثبت نام تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ادامه دارد. دانشجویان روزانه دانشگاه‌های دولتی مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای شامل دریافت این وام می‌شوند. دانشجو باید متاهل فاقد خوابگاه دارای سند تعهد و اجاره نامه دارای کد رهگیری باشد. با آخرین نیمسال تحصیلی مجاز وام مسکن تعلق نمی‌گیرد. در صورتی که زوجین دانشجو باشند فقط یکی از آن‌ها می‌توانند از وام مسکن بهره‌مند شود.
وام شهریه
وام شهریه از محل منابع صندوق: ثبت نام این وام از تاریخ ۲۰ بهمن ۹۹ ثبت نام شروع شده و تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ادامه دارد. دانشجویان نوبت دوم دانشگاه‌های دولتی مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور، جامع علمی کاربردی، آزاد و موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی شامل دریافت این وام می‌شوند.  وام شهریه به شماره حساب دانشگاه بابت تأمین بخشی از بدهی شهریه دانشجویان متقاضی واریز و به عنوان بدهی وی در پرونده دانشجو ثبت میشود.
 وام شهریه از محل منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران: ثبت نام این وام از تاریخ ۲۰ بهمن ۹۹ شروع شده و تا تاریخ ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ ادامه دارد دانشجویان دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی آزاد اسلامی و موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی شامل دریافت این وام می‌شوند. وام شهریه به کلیه دانشجویان واجد شرایط در سال تحصیلی جدید از طریق صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می‌شود. همچنین تقاضای دانشجویانی که قبلاً از خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران استفاده کرده اند و درخواست مجدد جهت بهره مندی از خدمات آن بانک را دارند باید طی لیستی جداگانه به صندوق ارسال شود.
اولویت پرداخت وام در صندوق مالی سالی است که سرعت و دقت کافی برخوردار باشند هرگونه نقص در مستندات و مدارک دانشجویان به منزله عدم پرداخت به موقع وام به حساب دانشجویان است.
کد مطلب: 144728
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *